Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gjelder privatist eksamen der jeg fikk "2" på matte. Jeg vet at jeg har ingenting å tape ved å klage men hva er sjansen for at det vil hjelpe?

Anonymkode: 91014...503

AnonymBruker
Skrevet

50/50. Enten så hjelper det, eller så hjelper det ikke. Klag, og forbered deg på en ny runde til høsten. 

Anonymkode: be2d9...e1b

AnonymBruker
Skrevet

Du risikerer jo at du rykker ned fra 2 til stryk da

Anonymkode: 97938...4f5

• Liker 5
Skrevet

Aldri klag på en 2er i matte.
Som regel er karakteren du får på matte-eksamen helt riktig! Lite å klage på.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville aldri våget å klage på en toer i matte. For å få 2 er det en nedre grense på x antall poeng. Det samme med 3 og helt opp til 6. Om du ligger helt i grenseland mellom 2 karakterer vurderer sensor for og imot for å sette karakter, basert på en helhetsvurdering. Det er et prinsipp at de skal lete etter det du kan, fremfor det du ikke kan. Har du vært helt på vippen kan tvilen ha kommet deg til gode. På ny sensur vil du få to nye sensorer. Du har ingen garanti for hvilken karakter du da får. Har du ligget helt på vippen mellom 2 og stryk kan du risikere å stryke. Du må nesten se på sensorveiledninga og finne et løsningsforslag på nett for din eksamen og forsøke å telle ca hvor mange poeng du kan ha fått. Det er klare grenser. Så ikke klag om du er helt på grensa til beståt/stryk ihvertfall. Ta den heller på nytt til høsten, da beholder du toeren fra nå uansett. 

Anonymkode: 716bf...b60

AnonymBruker
Skrevet

Du har ingen ting å tape? Du kan stryke hvis du klager… jeg hadde aldri klaget på en 2/E.

Anonymkode: 34aea...f7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjansen er stor at du stryker. Jeg fikk en 2 i r1, men manglet noe poeng for å få 3. Math is about facts. Du velger 2 eller stryk. Som ab sier ta det til høsten. 

Anonymkode: de85e...a60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...