Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet til et mindre sted for ca ett år siden. Et barn begynte på skolen her, og et annet i barnehagen. Læreren til barnet mitt er også mamma i barnehagen, og våre to barn der har også funnet tonen. 

Egentlig kunne jeg godt ha tenkt meg og blitt bedre kjent med denne mammaen ( som også da er lærer til barnet mitt). Jeg har veldig godt inntrykk av henne, vi er ca like gamle og bor ikke så langt fra hverandre. Og jeg kjenner ikke så mange her. Begge barna liker henne også, og selv om jeg vet at eldste kan være en skikkelig luring så opplever jeg at hun som lærer har god kontroll.

Så, kan jeg ta kontakt utover sommeren og foreslå en kaffekopp mens de minste  ungene leker, eller blir det for påtrengende.

Anonymkode: 7361a...c2d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette kan fort bli interessekonflikt, med tanke på at barnet ditt også er hennes elev. Samtidig får de jo ikke karaktervurdering på barneskolen, så jeg vet ikke helt hvor alvorlig denne interessekonflikten ville blitt i praksis. 

Anonymkode: 9d03d...de2

AnonymBruker
Skrevet

Det skader jo ikke å spørre, du kan jo legge til når du spør hvis det går greit med tanke på elev lærer liksom. 

Anonymkode: 3c118...221

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lærer på et relativt lite sted (barneskole), og har 3 barn selv. Hvis ingen hadde villet være sammen med meg fordi jeg er lærer, hadde det vært veldig trist! Vi er vel mange som på en eller annen måte er involvert i hverandres liv, men man kan ikke utelukke vennskap av den grunn?! Ta kontakt, du! 🙂👍

Anonymkode: 6ae0a...9b8

AnonymBruker
Skrevet

Du kan absolutt ta kontakt ja. Jeg er også lærer på et lite sted. Bare se på barnehagemammaen som en hvilken som helst mamma. Jeg er lærer på samme skole som barna mine er elever. Omgås flere av elevene og deres foreldre privat. Slikt er helt normalt på små plasser. Jeg har hatt barna til både fastlegen min, ordføreren, naboen og jordmor (som tok i mot minstemann) som elever😅

Sånn blir det bare på små steder.. Så ingenting å tenke på at du ikke kan kontakte mor fordi hun er lærer for et annet av barna dine.

Anonymkode: 9d43d...0bc

AnonymBruker
Skrevet

Helt innafor! Foreslå det over småprat i gata eller på butikken eller noe. Så blir det ikke så formelt. 
Hilsen lærer, også på lite sted. 

Anonymkode: 2046e...f17

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Dette kan fort bli interessekonflikt, med tanke på at barnet ditt også er hennes elev. Samtidig får de jo ikke karaktervurdering på barneskolen, så jeg vet ikke helt hvor alvorlig denne interessekonflikten ville blitt i praksis. 

Anonymkode: 9d03d...de2

Blir ensomt å være lærer på små steder da, om lærere ikke kan være venner med foreldre.😅dette er selvfølgelig ikke en interessekonflikt.

Anonymkode: d4eba...604

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...