AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #1 Skrevet 18. juni 2022 Min mann, som jeg sliter mye med for tiden. Føler han bare kritiserer meg og sier lite fint/ positivt og romantikken er bare død. Vi har gått i parterapi uten mye hell, han sier at terapeuten har helt rett og lover å endre seg men hjemme følger han ikke opp. Vi har barn. Og vi har vært sammen i 4 år, nå er jeg så sliten. Jobber mye jeg, og han er arbeidsledig og leter etter jobb. Nå har jeg fri en dag i uken ca og da liker jeg å dra og handle osv siden vi bor langt fra nærmeste butikker så blir han helt suspekt om jeg drar dit, jeg informerer han om at jeg skal handle nødvendig til huset og barna. Så kan han klikke om jeg ikke sier eksakt hvor jeg er og om bussen er forsinket sier han jeg lyver osv . Jeg er konstant i stress om å komme hjem i tide osv. Er det vanlig? Gud hjelpe om jeg skal til frisøren feks. Tar det lengre tid enn som avtalt lyver jeg også.... Vet ikke hvordan vi kan løse dette? Anonymkode: 2c20b...245
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #2 Skrevet 18. juni 2022 Det løses ved en skilsmisse. Dere har prøvd parterapi, det virket ikke. Du har holdt ut lenge nok, dere har prøvd. Nå er det på tide å si at det funket ikke. Anonymkode: c5cd8...52b 23 7
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #3 Skrevet 18. juni 2022 Hvor er han hele tiden? Anonymkode: 17149...e6b 2 3
Nymerïa Skrevet 18. juni 2022 #4 Skrevet 18. juni 2022 Dette er ikke normalt. "Vi" kan ikke løse dette. Du løser det med skilsmisse, som personen over skriver. 10 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #6 Skrevet 18. juni 2022 Si han enten kan bruke tiden sin på å lete etter et nytt jobb eller en ny forsørger. Anonymkode: c3776...9ec 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #7 Skrevet 18. juni 2022 Gå fra han før det går for langt! Mannen stoler ikke på deg og drive rå kontrollerer deg.. Anonymkode: 2a577...3dc 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #8 Skrevet 18. juni 2022 Dette er sykelig allerede. Kom deg ut og bort før det blir værre. For det vil bli værre. Anonymkode: c73fc...1a7 3 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #9 Skrevet 18. juni 2022 42 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor er han hele tiden? Anonymkode: 17149...e6b Hjemme Anonymkode: 2c20b...245
NiceOrNothing Skrevet 18. juni 2022 #10 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Min mann, som jeg sliter mye med for tiden. Føler han bare kritiserer meg og sier lite fint/ positivt og romantikken er bare død. Vi har gått i parterapi uten mye hell, han sier at terapeuten har helt rett og lover å endre seg men hjemme følger han ikke opp. Vi har barn. Og vi har vært sammen i 4 år, nå er jeg så sliten. Jobber mye jeg, og han er arbeidsledig og leter etter jobb. Nå har jeg fri en dag i uken ca og da liker jeg å dra og handle osv siden vi bor langt fra nærmeste butikker så blir han helt suspekt om jeg drar dit, jeg informerer han om at jeg skal handle nødvendig til huset og barna. Så kan han klikke om jeg ikke sier eksakt hvor jeg er og om bussen er forsinket sier han jeg lyver osv . Jeg er konstant i stress om å komme hjem i tide osv. Er det vanlig? Gud hjelpe om jeg skal til frisøren feks. Tar det lengre tid enn som avtalt lyver jeg også.... Vet ikke hvordan vi kan løse dette? Anonymkode: 2c20b...245 Høres jo veldig idyllisk ut med en mann som går hjemme og kontrollerer fritiden din . Not . 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #11 Skrevet 18. juni 2022 Det kommer aldri til å bli bedre, en arbeidsløs mann som kritiserer tidsbruken og kontrollerer deg hele tiden? Han har jo ikke tillit til deg. Hadde aldri holdt ut, helt ørlig her får du det bedre alene. Du forsørger ham vel ikke? Anonymkode: c20f1...cc2 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #12 Skrevet 18. juni 2022 2 minutter siden, NiceOrNothing said: Høres jo veldig idyllisk ut med en mann som går hjemme og kontrollerer fritiden din . Not . Nei det begynte når jeg var gravid.. måtte være hjemme før det var mørkt, og måtte ikke henge med venninner som sladrer for mye.. måtte ikke gå ut om det regnet.. nå vet han jeg er på jobb hele tiden.. den ene gangen han ikke trodde jeg var på jobb, ringte han og kompisen opp jobben for å sjekke jeg var på jobb... Jeg tenker ikke helt at han kontrollerer og føler meg ganske avhengig av han for å være med barna slik jeg jobber, og han kritiserer meg for alt jeg gjør med barna og huset at jeg føler meg så nervøs for å være alene. Han har truet med barnevernet flere ganger.. og løyet til par terapeut om at jeg lar ungene sitte med iPad til langt på natta og gir mat på sengen.. helt virklelighetsforstyrrt... Anonymkode: 2c20b...245 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #13 Skrevet 18. juni 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det kommer aldri til å bli bedre, en arbeidsløs mann som kritiserer tidsbruken og kontrollerer deg hele tiden? Han har jo ikke tillit til deg. Hadde aldri holdt ut, helt ørlig her får du det bedre alene. Du forsørger ham vel ikke? Anonymkode: c20f1...cc2 Jo jeg forsørger han 100% Anonymkode: 2c20b...245
NiceOrNothing Skrevet 18. juni 2022 #14 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei det begynte når jeg var gravid.. måtte være hjemme før det var mørkt, og måtte ikke henge med venninner som sladrer for mye.. måtte ikke gå ut om det regnet.. nå vet han jeg er på jobb hele tiden.. den ene gangen han ikke trodde jeg var på jobb, ringte han og kompisen opp jobben for å sjekke jeg var på jobb... Jeg tenker ikke helt at han kontrollerer og føler meg ganske avhengig av han for å være med barna slik jeg jobber, og han kritiserer meg for alt jeg gjør med barna og huset at jeg føler meg så nervøs for å være alene. Han har truet med barnevernet flere ganger.. og løyet til par terapeut om at jeg lar ungene sitte med iPad til langt på natta og gir mat på sengen.. helt virklelighetsforstyrrt... Anonymkode: 2c20b...245 Du har bare ett liv, å det er helt opp til deg om du gidder fortsette med en mann/fengselsvokter evnt klare deg alene . 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #15 Skrevet 18. juni 2022 11 minutter siden, NiceOrNothing said: Du har bare ett liv, å det er helt opp til deg om du gidder fortsette med en mann/fengselsvokter evnt klare deg alene . Ja men hvordan blir jeg kvitt han! Han nekter å flytte ut , truer med barnevernet og masse spetakkel.. tar imot råd... Anonymkode: 2c20b...245
Bacteria Skrevet 18. juni 2022 #16 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja men hvordan blir jeg kvitt han! Han nekter å flytte ut , truer med barnevernet og masse spetakkel.. tar imot råd... Anonymkode: 2c20b...245 Nekter å flytte ut? Forstår jeg det riktig så er du eier av huset, eller? Er han medeier? Dere har flere barn, gjetter at de er i barnehagealder. Så han går bare hjemme, og kritiserer og kontrollerer. Bidrar sikkert med noe husarbeid og oppfølging av barn (håper jeg!) men ellers er det lite innsats for å komme seg ut av arbeidsledigheta. Hva gjør han på fritida da, drar han ut på noe? Dette er ille ts. Klassisk sjalusi-oppførsel. De praktiske problemene med å få hverdagen til å gå opp som alenemor til to barn løser seg, i alle fall på sikt. Men den uholdbare situasjonen du er i nå kommer ikke til å løse seg høres det ut som. Han kommer til å fortsette med dette til dere er gamle og grå… Hva skjer om du gir ham klar beskjed om å finne seg en annen hobby enn å kontrollere livskiten ut av et voksent menneske? Fortrinnsvis noe arbeidsrelatert. Fyren har for god tid, det er noe av problemet. Han føler seg sikkert også mislykket fordi han går hjemme, og så slår det over på deg. DEG kan han ihvertfall kontrollere… Ad trusselen om barnevern: Tror barnevernet synes det er verre å la barna vokse opp i dette regimet enn noe annet. Spill med åpne kort, forklar hvordan han er mot deg. Mye her inne kalles psykisk vold, mye jeg er uenig i også. Mange overdrivelser. Men dette er virkelig psykisk vold. 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #17 Skrevet 18. juni 2022 Han der har STORE problemer. Sykelig oppførsel. Han er i ferd med å ødelegge deg totalt. Er nok ikke noe håp for han der. Her må du bare komme meg unna. Skaff gjerne bevis for oppførselen hans også så har du noe å slå i bordet med hvis han prøver seg på noe tull. Anonymkode: 43087...a9f 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #18 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja men hvordan blir jeg kvitt han! Han nekter å flytte ut , truer med barnevernet og masse spetakkel.. tar imot råd... Anonymkode: 2c20b...245 Hvem eier huset, evt. hvem står leieforholdet på? Hvis han nekter å flytte så må du få hjelp til å kaste han ut dersom du har lov til det (at han ikke står som eier/leier). Når han truer med BV så be han om å ta kontakt med de, det blir fint å få noen til å hjelpe deg. Om han da sier at de kommer til å ta fra deg barna så bare forholder du deg rolig og sier at det er feil. Han kommer til å kverulere, så hold på ditt og be han om å få tak i BV og hør med dem hva de sier. Syns dette virker som krisesenter-materiale, du kan snakke med dem og høre med dem hva du kan gjøre? Anonymkode: c5cd8...52b 5
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #19 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Min mann, som jeg sliter mye med for tiden. Føler han bare kritiserer meg og sier lite fint/ positivt og romantikken er bare død. Vi har gått i parterapi uten mye hell, han sier at terapeuten har helt rett og lover å endre seg men hjemme følger han ikke opp. Vi har barn. Og vi har vært sammen i 4 år, nå er jeg så sliten. Jobber mye jeg, og han er arbeidsledig og leter etter jobb. Nå har jeg fri en dag i uken ca og da liker jeg å dra og handle osv siden vi bor langt fra nærmeste butikker så blir han helt suspekt om jeg drar dit, jeg informerer han om at jeg skal handle nødvendig til huset og barna. Så kan han klikke om jeg ikke sier eksakt hvor jeg er og om bussen er forsinket sier han jeg lyver osv . Jeg er konstant i stress om å komme hjem i tide osv. Er det vanlig? Gud hjelpe om jeg skal til frisøren feks. Tar det lengre tid enn som avtalt lyver jeg også.... Vet ikke hvordan vi kan løse dette? Anonymkode: 2c20b...245 Konsekvensen av utroskapen ditt det der. Anonymkode: 55cfd...48a 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #20 Skrevet 18. juni 2022 Hvilket land er han fra? Har han noe nettverk? Hvis du er alt han har så kommer han aldri til å gi slipp på deg uten kamp. Men den kampen må du bare ta, for den kontrollerende adrferden han viser kommer til å ødelegge deg før eller siden. Du kommer til å bli helt ødelagt uten at du merker det selv. Anonymkode: 763a5...e24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå