AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #21 Skrevet 18. juni 2022 Jeg har angst for det hele tiden. Når alle sier "vi skal alle dø en gang" så får jeg enda mer angst, for det betyr jo at det er uunngåelig. Det kommer til å skje. Å bli eldre skremmer meg også. Til og med å forandre utsenet, samtidig som jeg føler meg som den samme innvendig. Prøver å tenke vi er alle på den samme reisen. Men ellers skulle jeg nok hatt noen beroligende ord jeg også. At tiden går raskere for hvert år er også kjempe skummelt. Anonymkode: c58c3...007
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #22 Skrevet 19. juni 2022 Hva synes dere er så skummelt med å dø da? Anonymkode: 63ea8...825
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #23 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Uff ja. Kjenner meg igjen. Prøver å ikke tenke så mye på det, men er vanskelig å la være. Får vondt i magen av det. Skjønner ikke at folk går rundt og ikke tenker over at vi skal dø og slutte å eksistere. Blir dritredd av det! Anonymkode: 235b7...93b Hva er vitsen i å gå rundt og være redd for noe som skjer ABSOLUTT alle en dag, og som du ikke får gjort noe med? Anonymkode: 944bd...0ea
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #24 Skrevet 19. juni 2022 Så leit å høre at du mistet faren din. ❤️ Noe som hjalp meg mye når jeg var i en liknende situasjon var å lese om andres tanker om meningen med livet og døden (da med fokus på ateisme, siden jeg er ateist). Det kan jeg egentlig anbefale. Jeg oppdaget noen nye måter å tenke om liv og død på og det hjalp meg videre. Jeg lærte at dødsangsten gjerne kommer når vi har det tøft i livet vårt (som ved tap av en nær eller andre kriser). Det vil gå over igjen når vi får det bedre. Mange bruker slike kriser til å endre retning eller forandre ting man ikke er helt fornøyd med. Kanskje du skal gjøre noe annerledes eller nytt i livet? Stort eller lite? Som du selv er inne på kan det finnes vel så mye glede og mening i de små tingene. Anonymkode: 21b69...4fa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå