AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #1 Skrevet 18. juni 2022 Hva kan man gjøre når folk man ikke kjenner tar bilder av deg uten at du er klar over det, for så å sende til eks. Det kan være alt fra når jeg er ute på byen, til ute å leker med vårt felles barn. Vi har periodevis høyt konfliktnivå og det hjelper ikke på at jeg nå har funnet ut at det er flere som tar bilde eller gir beskjed hvor jeg er om de ser meg. Anonymkode: 6c72d...d40
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #2 Skrevet 18. juni 2022 Anmeld den for trakassering og forfølgelse. Anonymkode: 9c1fb...830 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #3 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Anmeld den for trakassering og forfølgelse. Anonymkode: 9c1fb...830 Er ikke forfølgelse siden det er tilfeldig at vi er på samme plass, og det er ikke bare samme person som sender bilder men flere, om de tilfeldigvis ser meg Anonymkode: 6c72d...d40
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #5 Skrevet 18. juni 2022 Det er ikke lov å ta bilde av andre uten tillatelse. Anmeld fotografen. Anonymkode: fdff7...613 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #6 Skrevet 18. juni 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke lov å ta bilde av andre uten tillatelse. Anonymkode: fdff7...613 Det håper jeg du har lenke til. Eller lovparagraf. Anonymkode: ed2fc...817
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #7 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er ikke lov å ta bilde av andre uten tillatelse. Anmeld fotografen. Anonymkode: fdff7...613 Det er fult lovlig å ta bilder av andre uten tillatelse, derimot så er det strenge regler for hvordan bildene brukes etterpå med tanke på deling med andre. Anonymkode: c1a4b...9ed 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #8 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er fult lovlig å ta bilder av andre uten tillatelse, derimot så er det strenge regler for hvordan bildene brukes etterpå med tanke på deling med andre. Anonymkode: c1a4b...9ed Nei, det kommer an på om den som tar bildene viser krenkende atferd. Det kan anmeldes. https://www.ung.no/oss/338364 Anonymkode: 6c963...6a7
Jytte Skrevet 18. juni 2022 #9 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det håper jeg du har lenke til. Eller lovparagraf. Anonymkode: ed2fc...817 Hvis ikke loven er endret, har man ikke lov å publisere bilder der en person eller flere er i fokus. Har ingen lenke, men har to års fotograf-utdanning. Det var før internettet overtok. Hvis personene ikke har nytte for selve bildet, eks på Carl Johan i en stor folkemengde er det tillatt (var). Regner med at det samme gjelder i dag. Hva ts skal gjøre vet jeg ikke, kanskje ville jeg ringt en avis og hørt med en av deres fotografer.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #10 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er fult lovlig å ta bilder av andre uten tillatelse, derimot så er det strenge regler for hvordan bildene brukes etterpå med tanke på deling med andre. Anonymkode: c1a4b...9ed Så snik-snapping av fine damer på festival sendt til guttegruppa er utenfor😢 Anonymkode: b19bc...ff1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå