AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #21 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 19.6.2022 den 20.47): Signerer de som ber deg gå til hudlege! Jeg har lignende dette du beskriver, men på et begrenset område - det er psoriasis jeg har! Liniment i hodebunnen etter dusj/ved leggetid, i perioder med utbrudd. Kan jo godt hende du har en form for eksem/annen plage, bare lege som kan diagnostisere deg. Det høres ut som du er hardt angrepet uansett hva det er, så her ville jeg ikke nølt med å søke hjelp! Anonymkode: c0f13...c8d ❤️❤️ blir både hudlege , dermovate og diane P-piller på meg nå😆 ja tror jeg minimaliserer problemet litt og at jeg er blitt så vant med smertene osv. Thanks🥰 Anonymkode: 66f11...e5e
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #22 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 18.6.2022 den 11.59): Jeg har det som deg. For meg hjelper det å vaske håret hver dag, så det har jeg alltid gjort (er jeg litt slapp i en ferie og dropper den daglige hårvasken kommer skorpene, kløen osv) Anonymkode: e2f76...4cf DETTE! Jeg ( ts ) har alltid prøvd å vente noen dager med å dusje. Jeg elsker å dusje å helst må jeg det daglig, men jeg har prøvd ut i åresvis å ikke dusje så ofte som daglig og bare latt håret bli fettete osv, men den eneste tia jeg opplever å ha det best helsemessig er når jeg gjør som deg å dusjer hver dag.. dusjen er det som har vært hoved løsningen for meg selv hele veien , men siden jeg er blitt eldre nå og har drevet med bleking av hår lenge + dusjet hver dag så tåler ikke håret lenger å bli dusjet så ofte. Håret blir så tørt. Var ikke det før. Er frostpinne så jeg ‘’MÅ’’ føne på vinter uansett åsså… En annen lenger opp i tråden har nevnt muligheten for at det kan være høy talg produksjon som skaper problemet og Diane p-piller for å få mindre talg . Kanskje det er for mye produksjon av talg du selv åsså sliter med….? Vil tro at talg produksjonen er skyhøy hvis dusjing av hår hver eneste dag er bra for oss😆 beklager langt innlegg🤣 er gått tilbake til skolebenken nå,hehe Anonymkode: 66f11...e5e
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #23 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 18.6.2022 den 9.39): Har du prøvd kjerringrådet å vaske håret med eddikvann? Er også plaget med seboreisk eksem og vasker hodebunnen med eddikvann Blander 12٪eddik halvt om halvt med vann. Fukter hodebunnen godt og lar det virke i 10-15 minutter. Og vasker håret som normalt. Gjentar hver tredje dag til utbruddet gir seg. Som oftest går det over i løpet av en uke. Da holder det med vedlikehold ca 1 gang i måneden. Og ja jeg hadde prøvd alt mulig fra apoteket først. Anonymkode: 82604...abd Nei har ikke prøvd MEN eddik har jeg faktisk ganske god tro på🙏 Takk for tips og jeg har bare 1 type shampoo igjen å prøve på apoteket så jeg tror deg 😏 Jeg tror forresten veldlg på enkelte kjerringråd så positivt innstilt 👍🙂 Anonymkode: 66f11...e5e
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #24 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 18.6.2022 den 11.56): Har du vært hos hudlege først og fremst. Må finne ut om det er pga tørr eller fet hodebunn. Ikke alltid like lett å vite . Det blir nok sår pga du klør å styrer. Ikke føn uansett . Bruk mindre behandling en uke bare for å stresse ned huden . Man kan overbehandle. Lege igjen Dexsin er en bra sjampo som lindrer . Ikke behandler men lindrer . Hvordan er kostholdet? Anonymkode: 8d940...baa Kostholdet mitt er elendig ,men har siste måneden tatt meg sammen og da har jeg åsså automatisk begynt å tenke mer å mer på hva jeg skal gjøre med hodebunnen. Siden jeg i mange mange år har mistenkt for mye androgen og at hormoner og stress spiller en stor rolle inn i dette. Har levd et tøft liv med mye stress og traumer…så alt dette stresset må jo gjøre at man produserer for mye kortisol fra binyrene. Dette medfører jo igjen til økt hårvekst , mannligere stemme , lettere søvn vansker å ender opp med våken om natta å sover om dagen og legger masse på seg rundt magen men ikke ellers for der er man kjempe tynn. Så når jeg nå leste om talg og en annen som sier at talg kan gjøre det verre så begynte bare alt å gå rundt i hodet for meg 😅 hva alt feiler det meg 😆 hudlege ble kanskje største konklusjonen. Jeg har ekstremt tørr hodebunn siden det flasser en god del og kjennes kjempe tørt ut. takk for svar ❤️ Anonymkode: 66f11...e5e
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #25 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): ❤️❤️ blir både hudlege , dermovate og diane P-piller på meg nå😆 ja tror jeg minimaliserer problemet litt og at jeg er blitt så vant med smertene osv. Thanks🥰 Anonymkode: 66f11...e5e Hvorfor gå så langt at du blir vant tik plagene i utgangspunktet? Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg var hos legen etter jeg fikk seboreisk eksem bak og i ørene. Jeg har hatt i hodebunnen siden jeg var barn, og i voksen alder har det utviklet seg til ørene og øyelokk. Ikke søren om jeg gidder å bli vant til det. Jeg har et fantastisk liniment til hodebunnen som jeg bruker ved utbrudd. Det hjelper etter bare en behandling og er alltid borte etter tre dager. Til ørene har jeg det samme, men i kremform. Øyelokkene er vanskeligere da det er så sårbart, så her prøver vi fortsatt å finne noe som hjelper. Men det er ingen vits å gå så man klør seg til blods over tid. Det er veldig lett å se om det er psoriasis eller sebore som er problemet om man kommer seg til hudlege. Lykke til! Og oppsøk lege mye raskere om det utvikler seg. Jeg vet veldig godt hvor jævlig dette er når det er ubehandlet. ❤️ Anonymkode: 6e3c7...b47 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #26 Skrevet 22. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor gå så langt at du blir vant tik plagene i utgangspunktet? Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg var hos legen etter jeg fikk seboreisk eksem bak og i ørene. Jeg har hatt i hodebunnen siden jeg var barn, og i voksen alder har det utviklet seg til ørene og øyelokk. Ikke søren om jeg gidder å bli vant til det. Jeg har et fantastisk liniment til hodebunnen som jeg bruker ved utbrudd. Det hjelper etter bare en behandling og er alltid borte etter tre dager. Til ørene har jeg det samme, men i kremform. Øyelokkene er vanskeligere da det er så sårbart, så her prøver vi fortsatt å finne noe som hjelper. Men det er ingen vits å gå så man klør seg til blods over tid. Det er veldig lett å se om det er psoriasis eller sebore som er problemet om man kommer seg til hudlege. Lykke til! Og oppsøk lege mye raskere om det utvikler seg. Jeg vet veldig godt hvor jævlig dette er når det er ubehandlet. ❤️ Anonymkode: 6e3c7...b47 Må bare si tusen takk igjen for dine synspunkter, og skal komme meg til lege. Du har helt rett i det du skriver. Jeg har ørene og bikini linje med plager åsså, og er livredd øynene mine skal bli plaget siden pappa har kronisk eksem og spesielt rundt øynene. Må skjerpe meg. Ha en god sommer 🙂💕💕 Anonymkode: 66f11...e5e
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2022 #27 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 22.6.2022 den 4.24): Interessant…jeg har tenkt at jeg må ha en veldig høy talg produksjon jeg åsså… er du / har vært ‘’plaget’’ av fet hud? Jeg vet ikke hvorfor men talg gir meg en følelse/tanke om at hvis noen har mye talg vil åsså kviser under huden forekomme. Jeg er sinnsykt plaget med ca 5 plasser i ansiktet hvor det er kronisk betenelse i en giga kvise VELDIG dypt under huden. Veldig vondt å det svir klør og prikker. Kanskje de type P-piller som Diane kan hjelpe for flere ting. Er så sliten av både huden og hodebunnen (hodebunn aller mest) så vil si tusen takk så mye for rådet. Skal skaffe diane fort å prøve ut.. Anonymkode: 66f11...e5e Ja, jeg har veldig fet/ oljete hud. Veldig plaget med akne i ungdommen, ikke så mye nå lenger (er 35 år). Men fortsatt fet hud. Dette ble veldig mye bedre av Diane og med det forsvant også eksemen. Anonymkode: aa955...2bf
Million Skrevet 24. juni 2022 #28 Skrevet 24. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 18.6.2022 den 4.36): som alle ser er jeg så lei av å ha denne kroniske lidelsen så det var om noen har råd ? Noen andre som blir helt loco av dette? Anonymkode: 66f11...e5e Dette må du da seriøst ta opp med en hudlege! Gå til spesialist, ikke fastlegen. Det holder ikke å si at moren din har ditt og datt, så da må du også ha det samme. Bestill deg time hos en privatklinikk med hudleger, så får du ordentlig hjelp. Kanskje det finnes noe som faktisk virker på ditt problem og kan kurere det! Eks-mannen min hadde et stort sår i hodebunnen sin i flere år. Han var delvis skallet, så det syntes veldig godt, så han prøvde å skjule det med caps. Så fikk han tilfeldigvis prøve en reseptpliktig spesial-salve, bare en påsmøring, og såret hans ble synlig MYE bedre allerede en dag eller to etterpå. Han fikk mer av salven, og det såret han hadde vært så flau over og blitt sånn plaget av så lenge, forsvant helt! Det har heller aldri kommet tilbake. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå