AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #61 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg jobber på småbarn og må si at det hender vi tar ut ballett-topper/musefletter/hestehaler før hviling/soving så de ikke ligger i veien for barnet. Når de våkner er det sjelden vi har tid til annet enn en dott eller spenne. Vi fjerner hår fra ansiktet hvis barnet plages av det, hvis det er i veien for lek, spising eller hvis det setter seg fast i snørra, ellers bryr jeg meg ingen ting om barnet er «fin» på håret. Noen barn har konstant sovesveis, det betyr ikke at de ikke har blitt stelt på morgenen. Jeg synes du skal prøve å være mer raus og erkjenne at ikke nødvendigvis din prioritering av hårstell er den eneste riktige. Anonymkode: 37ff5...f36 🥰 Anonymkode: 75db1...11f
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #62 Skrevet 18. juni 2022 Vel, jeg er enig med deg ts. Her har jentene gredd og stelt håret som en del av morgenrutinene siden de hadde hår nok. De ser aldri like fine ut på håret etter en dag ute, men håret har som regel alltid fremdeles vært oppsatt når de kommer hjem. Nå har barna en annen hårtype en typisk nordisk fint hår, men det samme gjaldt meg selv som lita. Pappa stelte håret mitt hver bidige morgen. Får faktisk litt ocd tendenser når jeg ser barn med skittent, flokete hår som henger ned i ansiktet 🙈 Anonymkode: a9597...abb 3 1
Gjest ChaseDurer Skrevet 18. juni 2022 #64 Skrevet 18. juni 2022 Hadde jeg ikke brydd meg om, barn er uskyldige og greie uansett
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #65 Skrevet 18. juni 2022 Tipper våre barn er under din kategori "ustelte barn". De grer håret hver morgen, men har begge hår som mitt. Floker seg og løsner masse hår ved bruk av strikk. Porøst. De klippes jevnlig, bruker shampoo og balsam for å dempe de verste flokene. Godt å vite at vi blir dømt for å gjøre vårt beste Anonymkode: 09b17...e4b 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #66 Skrevet 18. juni 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Tipper våre barn er under din kategori "ustelte barn". De grer håret hver morgen, men har begge hår som mitt. Floker seg og løsner masse hår ved bruk av strikk. Porøst. De klippes jevnlig, bruker shampoo og balsam for å dempe de verste flokene. Godt å vite at vi blir dømt for å gjøre vårt beste Anonymkode: 09b17...e4b Herlighet, bare slapp av. Sånne holdninger er så utdatert og kvinnefiendtlige. Hun skriver ikke et ord om gutter, fordi det ikke er så nøye om de er sjuskete. Jenter skal være søte og presentable, helt fra de er 2 år gamle. Det er skikkelig trist at dette er holdningen noen barn møtes med i barnehagen! Anonymkode: 85f54...38f 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #67 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tipper våre barn er under din kategori "ustelte barn". De grer håret hver morgen, men har begge hår som mitt. Floker seg og løsner masse hår ved bruk av strikk. Porøst. De klippes jevnlig, bruker shampoo og balsam for å dempe de verste flokene. Godt å vite at vi blir dømt for å gjøre vårt beste Anonymkode: 09b17...e4b Temaet i innlegget var ment mer som at mange barn ikke blir børstet hver morgen. Man ser jo om håret har sovesveis fra i går eller om det har blitt børstet. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Herlighet, bare slapp av. Sånne holdninger er så utdatert og kvinnefiendtlige. Hun skriver ikke et ord om gutter, fordi det ikke er så nøye om de er sjuskete. Jenter skal være søte og presentable, helt fra de er 2 år gamle. Det er skikkelig trist at dette er holdningen noen barn møtes med i barnehagen! Anonymkode: 85f54...38f Fordi 99 % av guttene har kort hår, og hvis de har langt hår er håret grovere. Har aldri opplevd små gutter med lengde på håret, der håret er sånn som hos mange jenter. Ts Anonymkode: 85485...44d 1 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #68 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Selvfølgelig vet jeg at barn river ut hårstrikker og spenner, og mange ikke har lyst å bli børstet, men man ser om håret har blitt stelt før de kommer i barnehagen, og det er ikke de samme barna som hver dag går med uflidd hår som ikke er børstet. Jeg tror mange foreldre driter i det fordi de tenker at håret til barna er ikke så viktig. Ts Anonymkode: 85485...44d Er det viktig, da? Mitt barn hadde sånt tynt og skrøpelig hår i barnehageårene. Vi klipte det en del ganger, men mellom hver klipp ble det ofte seende uflidd ut. Spilte det noen som helst rolle for hvordan hun hadde det? Absolutt ikke. Daglig tvangsbørsting, derimot... Anonymkode: ec446...a0b 3
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #69 Skrevet 18. juni 2022 Kødder du? Min niese hater å ha hårstrikk. Hun ville vel helst vært skalla. Man kan ikke bestemme alt over alle. Anonymkode: 01995...e57
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #70 Skrevet 18. juni 2022 Barn drar ut strikker og kliper fordi håret blir for stramt og det blir vondt i hodebunnen, skjønner dere vel. Hvorfor plage dem med det lange håret, bare fordi mamma syns det er søtt? Anonymkode: 773dd...06d 5
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #71 Skrevet 18. juni 2022 Mine jenter får sove sveis. Ser ikke ut som det er gredd, men det er det. Barn kan reise rene og pene i barnehagen og komme hjem mer møkkete enn de noen gang har hvert. Hvordan barn ser ut på håret har ingen betydning. Jobber selv i barnehage. Vi klarer fint å se forskjell på de som børster håret hver dag og de få barna som ikke gjør det. Å hva så egentlig 🤷♀️ Anonymkode: 7d5f7...0d4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #72 Skrevet 18. juni 2022 Pappan setter håret i strikk eller musefletter, men det ser ustelt ut for han klarer ikke gjøre det pent 😛 Anonymkode: 4c657...27c 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #73 Skrevet 18. juni 2022 Mi hadde umulig glatt hår, der strikk bare gled ut. Dro på seg lua bakenfra og forover gjorde ikke akkurat susen for fancy sveis mer enn i 5 minutter. Andre datter hadde krøllete og tynt hår og nektet å børste seg, så måtte av og til bare klippe det. Heldigvis er ikke hår det viktigste i et barns liv da. Så trenger ikke ta den kampen liksom. Mange andre viktigere kamper å ta Anonymkode: 83603...240
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #74 Skrevet 18. juni 2022 Datteren er nå 12, og var i mange år bustetroll med langt hår, til og med læreren kommenterte det. Hun nektet å bli gredd på morgenen så det ble skippertak med masse balsam de kveldene hun badet/dusjet. Jeg truet aldri med å klippe håret, men antok at hun ville ta til fornuften - og det har hun. Nå har hun langt fint hår og sover ofte med flette for at håret skal være lettere å gre samt bruker masse spraybalsam. Alt løste seg når hun kunne ta ansvar selv. Anonymkode: d28a3...3fb
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #75 Skrevet 18. juni 2022 La nå barna få være barn da. MÅ det være fokus på det estetiske med alt i denne verden?? Folk som deg som attpåtil jobber i barnehage bør vite bedre og fokusere mer på indre verdier, kontra utseendet på barna. Du er vel ei sånn som gir kompliment til barnehagebarn som i dine øyne er velstelte. Men sier ingenting til de med foreldre som åpenbart ikke har gjort en innsats for å gjøre barna "presentable".. Barna kommer i barnehagen kledd som de skal på fotografering eller bursdag hver dag i vår barnehage. Det verste jeg hører er barnehageansatte som kommenterer klærne med det første "Å så fin kjole du har i dag!" Anonymkode: f4580...dee 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #76 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vel, jeg er enig med deg ts. Her har jentene gredd og stelt håret som en del av morgenrutinene siden de hadde hår nok. De ser aldri like fine ut på håret etter en dag ute, men håret har som regel alltid fremdeles vært oppsatt når de kommer hjem. Nå har barna en annen hårtype en typisk nordisk fint hår, men det samme gjaldt meg selv som lita. Pappa stelte håret mitt hver bidige morgen. Får faktisk litt ocd tendenser når jeg ser barn med skittent, flokete hår som henger ned i ansiktet 🙈 Anonymkode: a9597...abb Vel hårtype har nok en del å si for hvor lett det er å gre og stelle, altså. Jeg får fnatt av alle disse tovene og flokene som kommer med en gang og tro meg det er ikke bare bare å få ut. Det tar LANG tid hver bidige gang. Bruker balsam og det som er, hjelper ikke. I tillegg hyler hun ved vær bidige børsting fordi hun er hårsår. Stelte en venninnes datter på håret en gang som hadde en annen hårtype, glatt og tjukkere hår, og det var jo en drøm i forhold. I går kveld vasket mi håret, brukte en time foran barnetv for å gre det og flettet det før hun la seg. Våknet i dag med nye tover 😩😩 langt oppe i hårfestet til og med tover det seg, spesielt ved bruk av spenner. Anonymkode: 5422c...bf6 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #77 Skrevet 18. juni 2022 Jeg har en gutt på 3 år som er veldig aktiv. Han blir fort varm og kan svette endel, spesielt i topplokket, det går utover håret hans 😅 ser ganske uflidd ut til tider.. Men bare lua kan også rote til det fine silkemyke håret hans også 😅 skjenner også noen med eldre barn med tykt 'uregjerlig' har som ikke lar seg temme og som ikke liker hårstrikk og annet, hva skal man gjøre da? La andres hår være i fred, det angår ikke deg 😉skjønner ikke hvorfor du irriterer deg slik, høres nesten ut som tvangstanker... Anonymkode: e1774...b4c
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #78 Skrevet 18. juni 2022 Jeg velger mine kamper, og forventer selvfølgelig at min 4-åring blir behandlet som et menneske selv om hun har floker i håret. Anonymkode: 5ddcb...c4a 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #79 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Selvfølgelig vet jeg at barn river ut hårstrikker og spenner, og mange ikke har lyst å bli børstet, men man ser om håret har blitt stelt før de kommer i barnehagen, og det er ikke de samme barna som hver dag går med uflidd hår som ikke er børstet. Jeg tror mange foreldre driter i det fordi de tenker at håret til barna er ikke så viktig. Ts Anonymkode: 85485...44d Håret til småjentene ER jo faktisk ikke viktig. Høres slitsomt ut det du opplever, men problemet ligger hos deg. Anonymkode: 2c2f4...6fc 4
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #80 Skrevet 18. juni 2022 Datteren min har hår til rett over skuldrene, tynt og pistrete. Hun er 3 år. Vi grer morgen og kveld, og setter i hårstrikker og/eller spenner på morgenen. Vi vasker alltid ansikt og hender før og etter måltid, bruker smekke til frokost selv om hun spiser pent. likevel ser hun ut som et lite troll hver ettermiddag. Det hvite håret er svart av sand klistret fast med solkrem, det er møkk inni ørene og bak hver negl. Hun har sølt mat over klærne og er klissete overalt. Og hårstrikkene? Er vi heldig ligger de i hylla i garderoben 😄 ofte blir de borte bare på sykkelturen hjemmefra til barnehagen. tenker det er sånn det skal være. Anonymkode: d5e3b...6b9 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå