AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #21 Del Skrevet 18. juni 2022 Jeg jobber også i barnehage, og får helt vondt av enkelte av barna som får hår i munnen og kliss i håret når de spiser. Jeg syns nesten dette gjelder de fleste. Det er noen få som alltid har en liten topp foran som får håret bort fra ansiktet, og noen til som har spenner som detter av. Men felles for dem er at det ikke ser ut til å plage dem. Jeg vet jo ikke, men jeg gjetter at mange av treåringene selv velger å ikke ha noe å håret. Eventuelt så hadde de spenner da de gikk ut av døra hjemme om morgenen, men spennene var ute alt før de kom til barnehagen. Anonymkode: 40468...4a5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 18. juni 2022 #22 Del Skrevet 18. juni 2022 (endret) Jeg synes det er mer merkelig at du bryr deg om dette. Jeg har en datter med typisk fint nordisk hår. Da hun gikk i barnehagen ble håret gredd hver morgen og ofte blir det flettet, satt opp i hestehale eller hun får en annen frisyre. Innen barnehagedagen var over var imidlertid frisyren ødelagt og håret så mer uflidd ut. Det kom av lek (og håret har aldri vært i veien for lek) og hårtypen hennes og handler på ingen måte om manglende stell. At jeg skulle tvangsklippe håret hennes fordi det muligens finnes en rar barnehageansatt som synes at det viktigste i en aktiv jentes liv er at hvert hårstrå ligger pent plassert hvert eneste minutt av dagen tror jeg at de fleste oppegående mennesker er enig i at er fullstendig bak mål. Jeg håper seriøst du skaffer deg viktigere, og mer interessante, ting å tenke på i hverdagen din. Endret 18. juni 2022 av Arkana 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #23 Del Skrevet 18. juni 2022 Dirringer i kroppen etter å ville fikse på håret til fremmede barn. 🤨 det er vel fordi du er barnehagelærer men kansje ikke helt nornalt. Kansje du trenger litt flere ting å holde på med og tenke på i hverdagen? Anonymkode: b4f8e...7b0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 18. juni 2022 #24 Del Skrevet 18. juni 2022 Fordi man børster det, fikser det og etter fem minutter ser de ut som Ronja Røverdatter. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #25 Del Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg synes det er mer en uting at du som barnehagetante ikke passer på at barnet mitt forblir fin på håret barnehagedagen gjennom når jeg har brukt morgenen på å style det fint. Anonymkode: 8eb78...9e2 Mener du at de ansatte skal bruke tiden sin på hårstyling?? Anonymkode: 773dd...06d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #26 Del Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Datteren min på tre hadde ganske langt, pistrete hår. Var vanskelig å vite helt hva man skulle gjøre med det og hun blånektet både strikk og spenner. Vi lirket og lokket og prøvde å snike det i når hun var opptatt med noe annet. Få sekunder etterpå ble det revet ut. Endte med at vi klippet en bob så hun ser litt mer presentabel ut, men håret er jo fremdeles ganske tynt og selv om vi grer det hender det at hun buster det til på vei til barnehagen. Her hjalp det mye å bruke balsamspray, men noen dager har hun en skikkelig dårlig dag, så da utgår hårbørsting til fordel for viktigere ting, rett og slett. Det høres ut på deg som at alle barn godtar hårstell og strikker uten å mukke, men sånn er det jo ikke. Ville tro at de første barnehageansatte vet dette. Anonymkode: bb658...678 Selvfølgelig vet jeg at barn river ut hårstrikker og spenner, og mange ikke har lyst å bli børstet, men man ser om håret har blitt stelt før de kommer i barnehagen, og det er ikke de samme barna som hver dag går med uflidd hår som ikke er børstet. Jeg tror mange foreldre driter i det fordi de tenker at håret til barna er ikke så viktig. Ts Anonymkode: 85485...44d 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #27 Del Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg synes det er mer en uting at du som barnehagetante ikke passer på at barnet mitt forblir fin på håret barnehagedagen gjennom når jeg har brukt morgenen på å style det fint. Anonymkode: 8eb78...9e2 Og jeg synes det er ut til at du kaller meg barnehage tante fordi det er et uttrykk som forsvant på 70-tallet. Jeg er ikke en "tante", jeg har fire års pedagogisk utdannelse. Ts Anonymkode: 85485...44d 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #28 Del Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og jeg synes det er ut til at du kaller meg barnehage tante fordi det er et uttrykk som forsvant på 70-tallet. Jeg er ikke en "tante", jeg har fire års pedagogisk utdannelse. Ts Anonymkode: 85485...44d Uting Anonymkode: 85485...44d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #29 Del Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Selvfølgelig vet jeg at barn river ut hårstrikker og spenner, og mange ikke har lyst å bli børstet, men man ser om håret har blitt stelt før de kommer i barnehagen, og det er ikke de samme barna som hver dag går med uflidd hår som ikke er børstet. Jeg tror mange foreldre driter i det fordi de tenker at håret til barna er ikke så viktig. Ts Anonymkode: 85485...44d Mannfolk er kansje ikke så opptatt av sånt, eller ? Klassisk at de tenker, jaja du får vaske deg når du kommer hjem. Og ja det kan gidt være at mange voksne at mye annet mer viktig å tenke på enn hvordan håret til ungen ser ut i dag etter bhg. Anonymkode: b4f8e...7b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #30 Del Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og jeg synes det er ut til at du kaller meg barnehage tante fordi det er et uttrykk som forsvant på 70-tallet. Jeg er ikke en "tante", jeg har fire års pedagogisk utdannelse. Ts Anonymkode: 85485...44d Det er vel mer fordi at drt ikke har forsvunnet da? Anonymkode: b4f8e...7b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #31 Del Skrevet 18. juni 2022 Jeg jobber på småbarn og må si at det hender vi tar ut ballett-topper/musefletter/hestehaler før hviling/soving så de ikke ligger i veien for barnet. Når de våkner er det sjelden vi har tid til annet enn en dott eller spenne. Vi fjerner hår fra ansiktet hvis barnet plages av det, hvis det er i veien for lek, spising eller hvis det setter seg fast i snørra, ellers bryr jeg meg ingen ting om barnet er «fin» på håret. Noen barn har konstant sovesveis, det betyr ikke at de ikke har blitt stelt på morgenen. Jeg synes du skal prøve å være mer raus og erkjenne at ikke nødvendigvis din prioritering av hårstell er den eneste riktige. Anonymkode: 37ff5...f36 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #32 Del Skrevet 18. juni 2022 Om håret til dagens småfrøkner ser ut som de gjorde for 20 år siden når de kommer fra barnehagen, så ser de jo ut som de har lekt med miksmasteren. Akkurat som de gjør når de står opp på morgenen, og selv om foreldrene prøver å børste det og sette det opp så vil jo miksmastersveisen være der hele dagen med mindre de vasker håret på morgenen. Men hvilke småbarnsforeldre har tid til det. Anonymkode: 4ead4...400 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 18. juni 2022 #33 Del Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis foreldrene ikke kan få et barnehagebarn til å gre håret. Hva skjer egentlig hjemme hos folk? Ta på rene klær, pusse tenner, gre håret og ordne håret er et minimum av vanlig stell som må gjøres før de går ut av huset. Det er jo ikke et valg! Hvorfor blir det tillatt at barn «ikke vil»? Anonymkode: 0cec3...cef Man velger sine kamper? Om hårstell fører til total meltdown så dropper man det HVER dag, man velger gjerne tannpussen og påføring av solkrem istedet for eksempel. Om et barn drar ut hårstrikken kan man ikke bruke 3 timer på levering, folk skal på jobb 🤷♀️ 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DildoShwaggins Skrevet 18. juni 2022 #34 Del Skrevet 18. juni 2022 Tenker at dere som er så fantastiske superforeldre kan komme hit hver morgen før barnehagen å stelle håret på min treåring. Evt prøve å klippe lugg på henne. Lykke til! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #35 Del Skrevet 18. juni 2022 DundreMilfin skrev (4 minutter siden): Man velger sine kamper? Om hårstell fører til total meltdown så dropper man det HVER dag, man velger gjerne tannpussen og påføring av solkrem istedet for eksempel. Om et barn drar ut hårstrikken kan man ikke bruke 3 timer på levering, folk skal på jobb 🤷♀️ Er vel bare dumt at barnet skal ha langt hår hvis alt skal være en kamp? Anonymkode: 773dd...06d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 18. juni 2022 #36 Del Skrevet 18. juni 2022 Ta med små strikk og fiks dem selv da? Det tar seriøst 20 sekunder. Du hadde vel dånet under leveringen vår, når jeg har ned vår 4 mnd gamle baby. Hun hadde i utgangspunktet langt og masse hår da hun ble født, mistet ingenting, og nå går det i øynene hennes. Skal ikke ha noen saks i nærheten av fjeset hennes, det tør jeg ikke, og strikk og spenner tør jeg heller ikke bruke hvis de løsner og hun setter de i halsen feks under biltur. Så her lages det sidesleik med vann, noe som vanligvis ikke varer, og håret er tilbake og må børstes til siden igjen. Hva så?! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 18. juni 2022 #37 Del Skrevet 18. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er vel bare dumt at barnet skal ha langt hår hvis alt skal være en kamp? Anonymkode: 773dd...06d Frisør kan og være en kamp 😅🙃☠️ Forøvrig synes jeg den kråkereir møter miksmaster kan være litt søt jeg da 🤷♀️ Unger som leker fritt og driter i skjønnhetsidealer er bare fint. Så hadde jeg også synes det var gøy om jeg hadde ei jente som likte å dille med hårspenner og fletter. Endret 18. juni 2022 av DundreMilfin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #38 Del Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig vet jeg at barn river ut hårstrikker og spenner, og mange ikke har lyst å bli børstet, men man ser om håret har blitt stelt før de kommer i barnehagen, og det er ikke de samme barna som hver dag går med uflidd hår som ikke er børstet. Jeg tror mange foreldre driter i det fordi de tenker at håret til barna er ikke så viktig. Ts Anonymkode: 85485...44d Kan bekrefte at jeg er en stk foreldre som driter i det. Finnes sikkert fler av oss Anonymkode: 3efb9...936 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #39 Del Skrevet 18. juni 2022 JEg setter opp i top-knot hver morgen. Grer det og steller etter alle kunstens regler. Men håret ser bustete ut etter ca 5 minutter. Orker ikke bry meg. Før var det en massiv floke, som det tok oss cirka 4 måneder å få ut. Tok sin tid før jeg kunne velge å ta den kampen. Anonymkode: b574c...a66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #40 Del Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Mener du at de ansatte skal bruke tiden sin på hårstyling?? Anonymkode: 773dd...06d Ja, istedet for å syte og klage og irritere seg over at de har hår i ansiktet og mat i håret. Anonymkode: 8eb78...9e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå