AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #1 Skrevet 17. juni 2022 Er det lov å reise et annet sted i Norge pg oppholde seg der mens man er sykemeldt? Anonymkode: 3b5e6...723
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #2 Skrevet 17. juni 2022 Litt vanskelig for oss å svare på da det kommer an på grunnen til sykemelding, arbeidsplass, om du trenger behandling osv. Vær klar over at arbeidsgiver kan bestride sykemeldingen hvis de mener at du ikke er syk nok for sykemelding hvis du klarer å reise bort. Anonymkode: d0dcd...3c8
Maestro Skrevet 17. juni 2022 #3 Skrevet 17. juni 2022 Jeg ble sykemeldt pga psykose og utbrenthet. Reiste ei uke til syden men hadde overlege på DPS i ryggen. La dog ingenting om det på Facebook, kun snap men hadde ikke kolleger på snap heller. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #4 Skrevet 17. juni 2022 Maestro skrev (Akkurat nå): Jeg ble sykemeldt pga psykose og utbrenthet. Reiste ei uke til syden men hadde overlege på DPS i ryggen. La dog ingenting om det på Facebook, kun snap men hadde ikke kolleger på snap heller. Enig. Det er greit å holde seg unna sosiale medier hvis man reiser bort når man er sykemeldt. Folk kan fort tenke og dra konklusjoner de ikke har noe med. Anonymkode: d0dcd...3c8 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #5 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Enig. Det er greit å holde seg unna sosiale medier hvis man reiser bort når man er sykemeldt. Folk kan fort tenke og dra konklusjoner de ikke har noe med. Anonymkode: d0dcd...3c8 Det er utelukkende fordi folk er trangsynte og mindre intelligente. Jeg har en kollega med store ryggskader som fikk operasjon av propaps, og etterhvert behandlingsopplegg av fysioterapeut om å gå i ulendt terreng. En sv kollegane våre sendte melding til sjefen om at han burde bestride sykmeldingen fordi han var observert på fjelltur... Sjefen tok det heldigvis opp på møte, at vi ikke må innbille oss at vi er utdannet helsepersonell, og at slike handlinger vil få konsekvenser i fremtiden 👏 Anonymkode: 45f2a...0d3 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #6 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er utelukkende fordi folk er trangsynte og mindre intelligente. Jeg har en kollega med store ryggskader som fikk operasjon av propaps, og etterhvert behandlingsopplegg av fysioterapeut om å gå i ulendt terreng. En sv kollegane våre sendte melding til sjefen om at han burde bestride sykmeldingen fordi han var observert på fjelltur... Sjefen tok det heldigvis opp på møte, at vi ikke må innbille oss at vi er utdannet helsepersonell, og at slike handlinger vil få konsekvenser i fremtiden 👏 Anonymkode: 45f2a...0d3 Vet hvordan folk snakker, å det er jo ikke alltid at man forteller kollegene grunnen til sykemelding. I noen tilfeller så kan det være bra å reise bort for en periode, men sånn ser ikke mange kolleger på det. Derfor det er lurt og ligge lavt mtp sosiale medier. Anonymkode: d0dcd...3c8 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #7 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Enig. Det er greit å holde seg unna sosiale medier hvis man reiser bort når man er sykemeldt. Folk kan fort tenke og dra konklusjoner de ikke har noe med. Anonymkode: d0dcd...3c8 Da får de bare tenke og dra konklusjonene sine da? Selv om folk gjør det vil jo ikke si det samme som at en ikke skal være på sosiale medier? Da får heller folk la vær å stikke nesa si i andres sykemeldinger å synse seg frem til litt av hvert. Blir litt som den sladrekjærring gjengen som satt utenfor boligbloggen som satt å plapret hele tiden. Utenom da en passerte. Da holdt de helt kjeft. Tyst som graven. De fulgte deg med blikket i det du gikk forbi. Etter en hadde passert, og før en passerte var det gjerne litt småtisking mens øynene dems nesten spiste en opp. Når en var på trygg avstand økte volumet på stemmene dems igjen. Sånne mennesker gidder jeg ikke å leve livet mitt etter, eller forme det etter. De kan synse og mene akkurat hva dem vil. Så lever jeg mitt eget liv imens. Anonymkode: abb7e...c6c 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #8 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 18.6.2022 den 0.12): Er det lov å reise et annet sted i Norge pg oppholde seg der mens man er sykemeldt? Anonymkode: 3b5e6...723 Det er null problem - sykemelding har i utgangspunktet ingen begrensning når det kommer til hvor du oppholder deg. Men om du har en oppfølgingsavtale med NAV og arbeidsgiver må du ta hensyn til det da, og kan ikke bare blir borte. Jeg var langtidssykemeldt i fjor og dro til en annen kant av landet et par måneder. Grunnen var at jeg hadde en operasjon, og det var enklest å bo hjemme hos foreldrene mine den første perioden da det ville vært vanskelig å klare seg alene. Null problem det, og ingen har noe med om/hvorfor du eventuelt drar noe sted. Anonymkode: d7ea6...fe8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå