AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #1 Skrevet 17. juni 2022 Datteren min skal begynne på ungdomsskolen til høsten og det betyr jo at hun på bytte skole. Hun gruer seg veldig og de har fått vite klassene allerede, hun skal gå i klasse med bare 1 fra den gamle skolen og det er en gutt hun ikke er noe serlig med og vennene hennes skal enten gå i andre klasser eller på andre skoler. Hun er veldig lei seg og er redd for å falle utenfor, er det noe jeg kan gjøre? Anonymkode: c3b60...0c6
altflyter Skrevet 17. juni 2022 #2 Skrevet 17. juni 2022 Snakk med henne om det. Ellers er det ikke så mye å gjøre. Hun må teste det ut. Har dere oversikt over klasselister slik at hun kan prøve å få møtt noen av de hun skal begynne med? Noen som bor i nærheten? Husker selv hvor nervøs jeg var da jeg begynte på ungdomsskolen. Jeg kjente ingen i klassen. Kun nye folk. Jeg hadde ikke lyst til å gå på skolen. Men etter en uke hadde jeg fått nye venner. Det viste seg å være det beste som skjedde meg med nye venner 😊 Nå er dette en million år siden, men akkurat denne følelsen tror jeg ikke går ut på dato 😊
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #3 Skrevet 17. juni 2022 altflyter skrev (Akkurat nå): Snakk med henne om det. Ellers er det ikke så mye å gjøre. Hun må teste det ut. Har dere oversikt over klasselister slik at hun kan prøve å få møtt noen av de hun skal begynne med? Noen som bor i nærheten? Husker selv hvor nervøs jeg var da jeg begynte på ungdomsskolen. Jeg kjente ingen i klassen. Kun nye folk. Jeg hadde ikke lyst til å gå på skolen. Men etter en uke hadde jeg fått nye venner. Det viste seg å være det beste som skjedde meg med nye venner 😊 Nå er dette en million år siden, men akkurat denne følelsen tror jeg ikke går ut på dato 😊 Vi har ikke fått tilgang på klasselisten dessverre, men en av veninnene hennes kjenner en som skal gå sammen med henne, fordi foreldrene deres er venner, hun veninne sa til datteren min og meg at hun jenta hun kjente bar veldig dominant og ekskluderende, det samme med vennene til denne jenta som det er mange av i klassen til datteren min. Anonymkode: c3b60...0c6
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #4 Skrevet 17. juni 2022 Sorry skrivefeil TS Anonymkode: c3b60...0c6
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #5 Skrevet 17. juni 2022 Br skolen om et møte for å se på løsninger? Anonymkode: 72cd6...0b1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #6 Skrevet 17. juni 2022 Ha fokus på det positive - at hun har mange muligheter til nye vennskap! Det er ikke ofte det åpnes opp for å bytte klasse når inndelingen er gjort, da må gjerne flere flyttes på. At noen som begynner der angivelig er kjip, ville jeg ikke lagt vekt på, det kan være feil, eller ubetydelig. Dersom starten likevel blir tøff, og det ikke letter, har man sterkere kort på hånden for å bytte klasse siden. Gutten vår skal også begynne på ungdomsskolen, og også i en klasse uten noen kjente. Det var visst ganske vanlig, så vi prøver å glede oss sammen med han Anonymkode: 152fd...4b7
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #7 Skrevet 18. juni 2022 Kontakt skolen og ytre ønske om å bytte. Flere gjorde dette da de skilte oss i 2005 og det ordnet de veldig enkelt. Det kan da ikke være noe vanskeligere i 2022. Anonymkode: d735c...df3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #8 Skrevet 19. juni 2022 Ta kontakt med studieinspektør, eller ring skolen for å spørre hvem de kan henvise deg til, og så tar du opp hvordan barnet ditt har det, og spør om hun kan komme i en annen klasse der hun kjenner noen flere. Dette bør kunne løses, men vær så raskt ute som mulig, for det blir verre å endre slikt når høsten nærmer seg. Anonymkode: 95ab2...a40
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #9 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 18.6.2022 den 10.28): Kontakt skolen og ytre ønske om å bytte. Flere gjorde dette da de skilte oss i 2005 og det ordnet de veldig enkelt. Det kan da ikke være noe vanskeligere i 2022. Anonymkode: d735c...df3 Har prøvd å få bytta klasse, men de sa at man må tåle å ikke komme i klasse med folk man ikke kjenne så vi fikk ikke bytte. Anonymkode: c3b60...0c6
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #10 Skrevet 19. juni 2022 Det her er jo en liten smakebit på hvordan livet blir fremover. På videregående og fremtidige studier er det ikke sikkert hun kjenner noen. Sønnen min har nå gått 1 år på ungdomsskolen og han kom i klasse med omtrent bare ukjente. Han ville at jeg skulle bytte han over i en annen klasse,men jeg sa at han måtte prøve først og så fikk vi se på det. Etter noen uker så var han så glad for de han hadde kommet i klasse med. Han har fått mange nye venner som tidligere gikk på andre skoler. Anonymkode: 68aba...a6f
Gjest kaninen Skrevet 20. juni 2022 #11 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har prøvd å få bytta klasse, men de sa at man må tåle å ikke komme i klasse med folk man ikke kjenne så vi fikk ikke bytte. Anonymkode: c3b60...0c6 Det er litt læring i det og. Så får dere prate hun opp og forberede hun til skolestart så går det nok fint.
Maestro Skrevet 20. juni 2022 #12 Skrevet 20. juni 2022 Skjønner jo at hun vil i klasse med venninner, men det er ofte bra og utvide nettverket sitt og bli kjent med nye☺️ Og i den alderen skjer det så mye, at mange som er venner fra barneskolen glir fra en annen på ungdomsskolen. Trist men sant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå