Gå til innhold

Dere som lager teoretiske utrotråder - hvorfor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på KG i mange år.

At noen lager reelle tråder om mistanke osv skjønner jeg jo.

Men jevnlig kommer det spørsmål som:

»Dere som er utro, hvordan/hvorfor/hvor» osv - gjerne helt generelle spørsmål.

Jeg lurer da på; 

Hvorfor lage teoretiske tråder om temaet? Er det samme person? Er det ulike folk som har angst for utroskap?

Det skjer liksom så jevnlig og alltid de samme spørsmålene. 

Anonymkode: c4f4c...7c7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vil anta det er fordi trådstarter står i en liknende situasjon, men ikke ønsker å brette ut om det på dette forumet. Da er det lettere å stille et tilsynelatende teoretisk spørsmål heller enn å si «jeg har opplevd xyz, hvordan reagerte dere i samme situasjon». 

Anonymkode: 9c71f...b46

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Angst for å bli bedratt, ja. Det er en form for selvskading. Føler meg jo ikke bedre av svar som "var utro fordi kona mi har forfalt fysisk" eller "var utro mens kona mi var hjemme med vår nyfødte".

Anonymkode: 07564...e96

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange som er redde for at partner er utro, mange som mistenker eller vet at partner er utro, mange som er interessert i eller har et forhold til en som er opptatt. 

Så da blir de naturligvis interessert i tema og vil høre andres erfaringer. 

Anonymkode: ab545...e9b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er kvinner som ikke har kontroll på tankene sine og lar det ta over livene dems. Så kaster de vekk mye av tiden sin på å gruble over helt unødvendige ting og tang. 

Anonymkode: 7dd82...e2a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vil anta det er fordi trådstarter står i en liknende situasjon, men ikke ønsker å brette ut om det på dette forumet. Da er det lettere å stille et tilsynelatende teoretisk spørsmål heller enn å si «jeg har opplevd xyz, hvordan reagerte dere i samme situasjon». 

Anonymkode: 9c71f...b46

Jo, den skjønner jeg.

Men trådene jeg sikter til er ikke sånn, og det er heller ikke egentlig en etisk debatt.

»Hvordan klarer dere holde tett»

»hvordan klarer dere gjøre noe sånt»

»hvorfor er dere utro»

…….

Trådene som spør litt konkret skjønner jeg handler om seg selv (bruker mange denne appen til utroskap/hvordan skjulte dere osv).

Men disse trådene er litt sånn «how dare you» uten å invitere til debatt.

Det virker bare som om noen har veldig angst, og oppretter flere tråder jevnlig over mange år 🤷‍♀️

Anonymkode: c4f4c...7c7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Angst for å bli bedratt, ja. Det er en form for selvskading. Føler meg jo ikke bedre av svar som "var utro fordi kona mi har forfalt fysisk" eller "var utro mens kona mi var hjemme med vår nyfødte".

Anonymkode: 07564...e96

Det er ingen som jeg kan tenke meg om som er utro pga. slikt. Jeg har tenkt tanken om å være utro og det hadde da vært pga jeg føler meg fanget i forholdet. Hun vil kontrolere alt bokstavlig og klager så på at hun "må" ha kontroll. Dette gjelder absolutt alt.

Anonymkode: e7b08...0c2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ingen som jeg kan tenke meg om som er utro pga. slikt. Jeg har tenkt tanken om å være utro og det hadde da vært pga jeg føler meg fanget i forholdet. Hun vil kontrolere alt bokstavlig og klager så på at hun "må" ha kontroll. Dette gjelder absolutt alt.

Anonymkode: e7b08...0c2

Joda, det skjer.. 

At man har fått en baby  kan jo gi noen skikkelig den følelsen av å være fanget, en panikk av type midtlivskrise, angst for at livet er litt satt nå. 

Anonymkode: ab545...e9b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eller at partneren jobber langt unna og de sees hver 5 måned?

Min bror jobber på havet og er hjemme hver 3 måned.

Mange er da utro mens partner er borte.

Anonymkode: 8faa5...89a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...