Gå til innhold

Hvordan klarer dere å holde tett til partner om at dere har vært utro?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vært ødelagt av dårlig samvittighet hvis jeg hadde vært utro og hadde fortsatt i forholdet etter utroskapen, særlig hvis det hadde skjedd mange ganger.

Nå er jeg et samvittighetsfullt menneske og får lett dårlig samvittighet, og hvis jeg hadde hatt lyst på en annen hadde jeg gjort det slutt først.

Hvordan har du klart å holde tett?

Hva slags tanker har du om kjæresten din etter at du har pult rundt på andre?

Anonymkode: d0231...798

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enkelt, jeg har ikke dårlig impulskontroll. 

Dessuten, det du forteller om samvittighet er noe man sier, ikke etter at man har vært utro. 

Anonymkode: 0c98c...f7a

• Liker 3
Skrevet

Ja. Jeg har vært utro. Engangstilfelle. Orker ikke forklare situasjon. Jeg står for det jeg gjorde. Har ikke fortalt, og kommer ikke til å gjøre det. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dessuten, det du forteller om samvittighet er noe man sier, ikke etter at man har vært utro. 

Hva mener du?

At den dårlige samvittigheten forsvinner etter at man har vært utro?

Jeg hadde ikke klart å hatt sex med typen min etter at jeg hadde hatt sex med en annen mann bak ryggen hans kanskje dagen før, men det er vel grunnen til at jeg ikke klarer å være utro.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
Helene skrev (3 minutter siden):

Ja. Jeg har vært utro. Engangstilfelle. Orker ikke forklare situasjon. Jeg står for det jeg gjorde. Har ikke fortalt, og kommer ikke til å gjøre det. 

Har du dårlig samvittighet? Sammenligner du partneren din med den du var utro med når dere feks har sex?

Ts

Gjest Hottentått
Skrevet
Helene skrev (7 minutter siden):

Hvordan kan du stå for det du har gjort når du ikke forteller partner om det?😂 det er jo det stikk motsatte av å stå for det🤦‍♀️

AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Min kompis har vært utro mange ganger både online og fysisk.

Han har ingen skrupler og tenker ikke å forlate kjæresten sin, og jeg forstår ikke hvordan det går an.

Han er lei av henne innimellom, men fortsetter i samme tralten.

Han er veldig opptatt av spenning og å bli beundret og få masse oppmerksomhet fra damer, og etter 12 år med samme dama er det jo selvfølgelig ikke like spennende.

Han orker ikke å gjøre så mye selv for å piffe opp forholdet sier han, derfor søker han ut og fortsetter utroskapen😐

Jeg har sagt til han at han er et monster og da ler han og er enig.

• Liker 2
Gjest Hottentått
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ts her

Han har ingen skrupler og tenker ikke å forlate kjæresten sin, og jeg forstår ikke hvordan det går an.

Han er veldig opptatt av spenning og å bli beundret og få masse oppmerksomhet fra damer, og etter 12 år med samme dama er det jo selvfølgelig ikke like spennende.

Han orker ikke å gjøre så mye selv for å piffe opp forholdet sier han, derfor søker han ut og fortsetter utroskapen😐

Høres ut som et sjarmtroll ☺️

Skrevet

Jeg har ikke vært tett med partneren min. På en måte ja, på en annen måte nei. Jeg trodde vi var tett. Vi var sammen om alt. Trodde jeg. Jeg tok feil. Den ene gangen jeg var utro, skjønte jeg at det var slutt med sambo. Mannen jeg var utro med, hadde timer med samtaler før noe skjedde. Han er ikke grunnen til at jeg går. 

AnonymBruker
Skrevet
Helene skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke vært tett med partneren min. På en måte ja, på en annen måte nei. Jeg trodde vi var tett. Vi var sammen om alt. Trodde jeg. Jeg tok feil. Den ene gangen jeg var utro, skjønte jeg at det var slutt med sambo. Mannen jeg var utro med, hadde timer med samtaler før noe skjedde. Han er ikke grunnen til at jeg går. 

Nå har du vært i et dårlig forhold og det er grunnen til at du har vært utro og går ut av forholdet, men jeg spør etter de som er utro og fortsetter å være med kjæresten sin likevel.

Ts

Skrevet

For min del, jeg kunne aldri tenke meg å fortsette forholdet. Vet ikke hva andre tenker. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde vært ødelagt av dårlig samvittighet hvis jeg hadde vært utro og hadde fortsatt i forholdet etter utroskapen, særlig hvis det hadde skjedd mange ganger.

Nå er jeg et samvittighetsfullt menneske og får lett dårlig samvittighet, og hvis jeg hadde hatt lyst på en annen hadde jeg gjort det slutt først.

Jeg var ikke egentlig utro fordi jeg hadde "lyst på en annen", men fordi forholdet var blitt vanskelig og egentlig destruktivt, samtidig som jeg var fortsatt forelsket. Det var også denne dynamikken som gjorde det vanskelig å gjøre det slutt. Min tanke etter å ha vært utro var, frihet. 

Skal sies at jeg sladret på meg selv etterpå. Jeg hadde vel ikke spesielt dårlig samvittighet, eller kjente på særlig anger, og hadde kunnet lyve, men jeg liker heller ikke å lyve. 

Anonymkode: 5ceda...048

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så utroskapen var nøye planlagt? Ikke et innfall, men kynisk og overlagt bedrag?

Anonymkode: 67d67...3db

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er utro, eller det er kanskje å være litt streng med meg selv. Forholdet til min mann er i praksis over og vi er enige om å ha et åpent forhold uten at vi forteller hverandre om evt andre. Dette for at vi skal bo sammen til barna blir større.

Har ingen nærhet eller intimitet men ektemannen. Vi har ikke sex, har ikke delt seng/soverom på mange år og er aldri fysiske i form av klemmer (annet på bursdager og julekveld som takk for gaver.) 

Vet ikke om han også har en affære, men håper det for hans del.

Jeg har hatt en affære som fortsatt pågår. Det føles kanskje litt uryddig, men dårlig samvittighet har jeg ikke. Jeg vil også føle meg sett og begjært. Blir ikke yngre og mer attraktiv med alderen, og innen barna er store nok og vi kan flytte fra hverandre, ja så har jeg blitt både gammel og uattraktiv. 

Så jeg holder tett og dette parallelle «fantasi livet». Hadde aldri trodd at jeg kunne være utro og langt mindre holde tett om det. Men det føles så godt å bli sett og være attraktiv. Kommer imidlertid ikke til å innlede noen ny affære når denne går over, klarer da å holde ut de siste drøye 5 årene av ekteskapet. 

Hadde imidlertid ikke klart å være utro hvis jeg hadde et intimt forhold til ektemannen. Kan ikke se for meg å legge meg i samme seng som ham etterpå. Skulle vi hatt flere partnere da så måtte det vært full åpenhet. 
Men jeg hadde ikke hatt behov for noe på si om jeg ble sett på hjemmebane, så hadde forholdet vårt vært normalt/bra så hadde jeg aldri vært utro.

K41

Anonymkode: f4e9c...d03

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen klarer, andre ikke. Når eg er utro, er man lite interessert i partner uansett. Jeg var utro, ikke dårlig samvittighet, jeg var ikke interessert. Skilte meg etterpå. Fortalte ingenting.

Anonymkode: 563bc...86e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg var ikke egentlig utro fordi jeg hadde "lyst på en annen", men fordi forholdet var blitt vanskelig og egentlig destruktivt, samtidig som jeg var fortsatt forelsket. Det var også denne dynamikken som gjorde det vanskelig å gjøre det slutt. Min tanke etter å ha vært utro var, frihet. 

Skal sies at jeg sladret på meg selv etterpå. Jeg hadde vel ikke spesielt dårlig samvittighet, eller kjente på særlig anger, og hadde kunnet lyve, men jeg liker heller ikke å lyve. 

Ble det slutt mellom deg og kjæresten din da du sladret på dag selv?

Ts

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

For å klare holde tett uten at det tærer på deg litt etter litt, må du ha lite eller ingen empati med partneren din.

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Ts her

Dette er jo dessverre skyggesiden av monogami. Kompisen din har jo helt rett. Det blir dørge kjedelig med samme dama over 12 år, men det er ofte for mye kompleksitet involvert i å forlate. Dessuten har man jo ikke lyst på en annen partner. Man har lyst på gøy og uforpliktende morro. 

Anonymkode: 6aedf...8f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ble det slutt mellom deg og kjæresten din da du sladret på dag selv?

Ts

En stund etterpå, ja. Da hadde jeg også fått høre sannheten om hva som egentlig skjedde i forholdet vårt, at han hadde mistet følelser for meg og blitt forelsket i en annen, de hadde også hatt sex... Men han hadde tenkt at jeg skulle slå opp, så han slapp. Nå kunne han si til alle at jeg hadde vært utro, og derfor gå ut av forholdet med æren i behold. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare tar en avgjørelse som jeg mener er best, og så står jeg ved den avgjørelsen. Da jeg var utro tok jeg den avgjørelsen fordi jeg mente det var bedre for oss enn at jeg skulle fortsette å mase om sex, og være sur og miste troen på meg selv når jeg hele tiden ble avvist. Jeg har mye ansvar i familien, og ofrer mye for både kone og barn, så jeg tok meg den friheten, fikk meg en velfortjent vitamininnsprøytning i en periode jeg trengte det, og står ved det også nå.

Av samme grunn forteller jeg ikke. Det er også en avgjørelse jeg har tatt som jeg mener er best for alle parter. Totalt unødvendig å såre henne over noe hun aldri trenger å vite, og dessuten fungerte utroskapsperioden min slik jeg hadde håpet den ville. Jeg ble en mer fornøyd og avbalansert person da jeg trengte å være det, og etter en stund med dette gikk ting også tilbake til å være bra med oss to. Kona trenger ikke å vite hvorfor ting ble bedre, hun trenger bare å oppleve at det ble det.

Anonymkode: b5df6...d6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...