Gå til innhold

De som ikke gidder å ta celleprøve..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok første gang i fjor og siden jeg da var over 35 så tok gynekologen test for hpv. Siden jeg ikke har hpv viruset så er det svært liten sjanse for at jeg utvikler celleforandringer sa hun. Neste test kan derfor tas 5 år etter forrige test. 

Jeg hadde utsatt da dette er så vanskelig, det føles så ufattelig nedverdigende. Da er det veldig viktig at det gjøres av en jeg stoler på. Brukte derfor mye tid på å finne en gynekolog med god omtale. Hun var virkelig fantastisk, nå gruer jeg meg ikke til neste gang. 

Anonymkode: 849a8...e91

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hadde jeg gått gjennom et seksuelt overgrep, noe jeg faktisk har vært et offer for selv som 15år. - (Ble dopet ned av en ung mann på 18år som hadde sex med meg mens jeg sov.) Ikke en grov voldtekt, men likevel. Jeg ville tatt meg sammen og oppsøkt psykolog for å få hjelp til å nærmest "gni det inn" med at de fleste er leger er kunnskapsrike og ikke en voldsperson. Av og til må man ta imot angsten for å bedre situasjonen. 

Anonymkode: 033ff...4df

Mener ikke å bagatellisere det du opplevde,men det er ganske stor forskjell på et enkelt tilfelle versus å vært utsatt for overgrep år etter år etter år og tillegg gjerne av personer som skulle være der for å beskytte dem..Og da holder det heller ikke med noen timer hos psykolog. Selv har jeg vært i systemet i 35 år og det er faen meg ikke bare bare heller å ta imot angsten

Anonymkode: 83f94...792

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.6.2022 den 17.46):

Mener ikke å bagatellisere det du opplevde,men det er ganske stor forskjell på et enkelt tilfelle versus å vært utsatt for overgrep år etter år etter år og tillegg gjerne av personer som skulle være der for å beskytte dem..Og da holder det heller ikke med noen timer hos psykolog. Selv har jeg vært i systemet i 35 år og det er faen meg ikke bare bare heller å ta imot angsten

Anonymkode: 83f94...792

Absolutt ikke noe å samnenligne, men for noen er det vanskelig "bare det". 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.6.2022 den 13.22):

Forskning viser at 90% av de som utvikler kreft er de som ikke tar celleprøver. De som tar celleprøver oppdager celleforandringer og kan gjøre noe med det på et tidlig stadige. 
uansett hvor ubehagelig og ekkelt set er å ta den prøven - DO IT!! 

Anonymkode: 2b309...c87

Ts her, Ja jeg er enig. Fikk beskjed fra sykehuset at de som fikk celleforandringer ikke var i statistikken for kreft, det var kvinner som lot være å ta celleprøve. Det er så viktig! Celleforandringer merker man nødvendigvis ikke. 

Skrevet

Har ikke lest tråden. Om du velger å ikke ta prøven, det går bare ut over deg selv. 

AnonymBruker
Skrevet
Helene skrev (3 minutter siden):

Har ikke lest tråden. Om du velger å ikke ta prøven, det går bare ut over deg selv. 

Sant . :)

Gjest Ghostface
Skrevet

Jeg vet ikke. Har ikke svar på det. Grunnen til at jeg ikke går er at jeg bryr meg lite om hva jeg har og ikke har av sykdom.

AnonymBruker
Skrevet
Ghostface skrev (30 minutter siden):

Jeg vet ikke. Har ikke svar på det. Grunnen til at jeg ikke går er at jeg bryr meg lite om hva jeg har og ikke har av sykdom.

Så du vet ikke om du har celleforandringer? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...