Gå til innhold

Ny elbil til Max 350 000?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken ville dere kjøpt da. Jeg foretrekker Suv, men den trenger ikke å være stor.

Anonymkode: dee41...e12

AnonymBruker
Skrevet

Kia soul med størst batteripakke, stygg jævel, men for en komfort og rekkevidde  

Anonymkode: 8202b...a49

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nissan leaf er mye bil for pengene. 

Anonymkode: 3d305...d2c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke behov har du?

Plass? Barneseter? Bagasje? Rekkevidde på daglig basis? Hvor mange skal bruke bilen daglig og i ferier? 

Anonymkode: 1e3e5...df9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvilke behov har du?

Plass? Barneseter? Bagasje? Rekkevidde på daglig basis? Hvor mange skal bruke bilen daglig og i ferier? 

Det er bare meg og 15 åringen min. I det daglige så er det 15 km en vei, så samme tilbake. Lengste vi kjører er 17 mil. Vi trenger ikke god plass til bagasje. Jeg liker å sitte høyt å kjøre. Jeg har alltid hatt SUV.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er bare meg og 15 åringen min. I det daglige så er det 15 km en vei, så samme tilbake. Lengste vi kjører er 17 mil. Vi trenger ikke god plass til bagasje. Jeg liker å sitte høyt å kjøre. Jeg har alltid hatt SUV.

Jeg har en bmw i3 som jeg er veldig fornøyd med. Har største batteripakken så kan kjøre 320 km på sommerstid. Morsom å kjøre og du sitter høyt. Kjører minst 80 km hver dag.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

SUV er jo liksom den dummeste bilklassen da. Masse ekstra luftmotstand og utrygge kjørefysikk for at du vil sitte høyt?

Men om du insisterer så er nyeste MG ZS ganske okei da. Ellers ville jeg heller ha anbefalt Kia Soul eller Leafen. Sistnevnte er helt grei hvis du tåler å kjøpe gammel bil nytt. MG 5 er en fin liten stasjonsvogn til en rimelig penge, men det blir trangt i andre rekke. Ellers kan du, med litt flaks, få tak i bilen med de mest fornøyde kundene i Norge, Kia eNiro, til den prisen. Men den er nok noe dyrere egentlig.

Anonymkode: 259ab...416

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Puegout 2008? 

Anonymkode: d2f96...ac3

• Liker 1
Skrevet

Ta og kikk på Cupra, sniker seg såvidt under budsjettet ditt ex vinterhjul.

Skulle foreslå en id3 da jeg kjøpte min for 350', men der har prisen gått til langt over 400' for samme modell.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar. Jeg har selv sett på citroen E-C4, liker godt utseende på den. Noen som har erfaring med den?

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Tusen takk for svar. Jeg har selv sett på citroen E-C4, liker godt utseende på den. Noen som har erfaring med den?

Jeg har sett mye på elbil det siste halvåret. Liker litt høye biler, eller i hvert fall de jeg sitter sånn at jeg har oversikt. Har prøvekjørt Kia è-Niro, Hyundai Kona, Renault Megane e-tech og Xpeng G3. Alle var greie, men manglet "noe".

Så testet jeg Citroën E-C4. En fantastisk behagelig bil å kjøre og den hadde alt jeg ønsket meg pluss litt. Varme i ratt og frontrute, mulighet for å forhåndsinnstille varme eller kjøling via app, adaptiv cruise og andre hjelpesystemer og en brukervennlig app. Likte spesielt godt at brukermanualen ligger i appen og er søkbar via tekst eller scanning. Kanskje ikke den mest fancy infotainmentskjermen, men den duger godt for mitt bruk. Kjørecomforten var gull og designet inni er brukervennlig. Klimaanlegget funket bra. Greie smårom i midtkonsollen og trådløs mobillader. Grei nok bagasjeplass. 

Prøvekjøring anbefales! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Cirkelin skrev (1 time siden):

Jeg har sett mye på elbil det siste halvåret. Liker litt høye biler, eller i hvert fall de jeg sitter sånn at jeg har oversikt. Har prøvekjørt Kia è-Niro, Hyundai Kona, Renault Megane e-tech og Xpeng G3. Alle var greie, men manglet "noe".

Så testet jeg Citroën E-C4. En fantastisk behagelig bil å kjøre og den hadde alt jeg ønsket meg pluss litt. Varme i ratt og frontrute, mulighet for å forhåndsinnstille varme eller kjøling via app, adaptiv cruise og andre hjelpesystemer og en brukervennlig app. Likte spesielt godt at brukermanualen ligger i appen og er søkbar via tekst eller scanning. Kanskje ikke den mest fancy infotainmentskjermen, men den duger godt for mitt bruk. Kjørecomforten var gull og designet inni er brukervennlig. Klimaanlegget funket bra. Greie smårom i midtkonsollen og trådløs mobillader. Grei nok bagasjeplass. 

Prøvekjøring anbefales! 

Tusen takk for svar. Skal prøvekjøre. Og så bra du er fornøyd med den. Er den jeg liker best av de jeg har sett på. Men får prøvekjøre noen av de og se.

AnonymBruker
Skrevet
Cirkelin skrev (1 time siden):

. Alle var greie, men manglet "noe".

Alle elbiler gjør det, kalles kjøreglede ☺

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg koser meg med min id3, så gratulerer, statuetten for dagens ludditt er herved utdelt til deg :)

TS, E-C4 ser spennende ut, gi gjerne tilbakemelding når du har fått prøvd prøvekjørt.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er enkelte kommentarer som begynner å bli ganske kjedelige, sånn bare som et tips. Og som avslører at du ikke har kjørt så mye elbiler. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...