AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #1 Skrevet 17. juni 2022 Jeg elsker å jobbe i barnehage men merker at jeg ønsker mer faglig tyngde og kunnskap innen feltet. Er for tiden ufaglært. Men vet rett og slett ikke om jeg makter rollen og alt ansvaret som pedagogisk leder? Er det lettere å ha stillingen som bhglærer/pedagog 2? Får man det beste av to verdener da? Ved å få være mye med barna, men samtidig få delta i litt administrativt og kontorarbeid, samt kortere arbeidstider ifbm den ubundne tiden? Anonymkode: 1c2bc...cd1
Akryl Skrevet 17. juni 2022 #2 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg elsker å jobbe i barnehage men merker at jeg ønsker mer faglig tyngde og kunnskap innen feltet. Er for tiden ufaglært. Men vet rett og slett ikke om jeg makter rollen og alt ansvaret som pedagogisk leder? Er det lettere å ha stillingen som bhglærer/pedagog 2? Får man det beste av to verdener da? Ved å få være mye med barna, men samtidig få delta i litt administrativt og kontorarbeid, samt kortere arbeidstider ifbm den ubundne tiden? Anonymkode: 1c2bc...cd1 Vanlige medarbeidere har enklere men mye fysisk jobb å gjøre. Ledere har mye stress men kan sitte bak skrivebordet. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #3 Skrevet 17. juni 2022 Tror det er ulik praksis rundt om kring og at man definerer rollen forskjellig. Men tror de fleste har omtrent like mye ansvar, bare for mindre lønn. Du må ikke utdanne deg for å få mer kontortid. Det er som person over sier, det er kanskje fysisk tyngre å være medarbeider. Kanskje. Men det er mer stress å være pedagog. Anonymkode: 83557...226
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #4 Skrevet 18. juni 2022 Det varierer nok. Jeg og pedagog 2 deler på alle oppgavene slik at vi gjør (nesten) like mye hver, det eneste vi ikke deler på av arbeid er personalansvaret på avdelingen, det har jeg ansvaret for. Anonymkode: 15671...f9d
Luckiness Skrevet 18. juni 2022 #5 Skrevet 18. juni 2022 Hvis du utdanner deg barnehagelærer så starter vel de fleste som barnehagelærer før ped.leder? En kan sikkert gå rett inn i en ped.leder stilling hvis en kvalifiserer for det og ingen med mer erfaring har søkt. Men vil vel tro det ønskes erfaring som barnehagelærer først? Isåfall får man jo opplevd hvordan det er før man evt søker ped.leder stillinger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå