Gå til innhold

Når man alltid strekker seg langt for jobben, men aldri får noe tilbake.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler jeg alltis strekker meg langt for jobben.  I dag våkna jeg med vond hals og vondt i kroppen og mulig feber. Men da jeg visste det var mye sykdom på jobb så gikk jeg allikevel. Jeg måtte jobbe senvakt fordi ei anna var borte fra jobben. Dette fikk jeg ikke vite før onsdag og det var egentlig ikke spørsmål om det var greit for meg, jeg måtte bare stille på denne vakten. Jeg jobber i barnehage og visste at jeg da ville være alene med barna i to timer. Oki det får gå tenkte jeg.(tok corona test før jeg gikk).

Jeg gir beskjed om at jeg ikke er frisk, men at jeg skal prøve som best jeg kan. Jeg får så beskjed om at i tillegg til mine barn på avdeling, måtte jeg gå ut fordi alle skulle hjelpe en anna avdeling. Jeg sa at dette ikke var greit, fordi jeg ikke var frisk og hadde mer en nok med mine barn. På ettermiddag kommer en anna ansatt og sier at jeg må komme ut fordi jeg trengs ute. Jeg fryser og har da tatt smertestillende og føler meg slett ikke bra, hun spør ikke hvordan det går med meg. Vet at hun visste jeg ikke var frisk. Jeg blir irritert på henne, og sier at dette er jeg ikke enig i(ja må innrømme jeg også ble sinna og sa at de burde være takknemelig jeg ikke gikk hjem)

Enda på visa er at jeg går ut og hjelper til, selv om formen er helt elendig. Jeg er sjelden borte fra jobb, men føler jeg ikke kommer til og strekke med så langt neste gang. Jeg stiller alltid opp, men føler det ikke blir satt pris på. Hvordan stå opp for det jeg mener uten at man blir sett på som vanskeli??? Jeg føler man nesten ikke har lov å være syk på jobben uten at man blir sett ned på. Rekner med at mesteparten av helga blir i senga og sånn er det ofte.......Har mye vondter i kroppen, men er nesten aldri borte fra jobb. Derfor så ekstra ikke når man tenger forståelse.

Noen som har det slik eller kan komme med noen råd. 

Anonymkode: 7c3dd...514

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror det ofte er sånn i bhg. Hvertfall om arbeidsmiljøet er dårlig. 

Jobber selv i en bhg der miljøet er dårlig. Man vil jo gi litt ekstra, men når sjefen og andre ansatte aldri er fornøyde eller gir now tilbake så er det ikke lett.

Anonymkode: e8444...3ee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg føler jeg alltis strekker meg langt for jobben.  I dag våkna jeg med vond hals og vondt i kroppen og mulig feber. Men da jeg visste det var mye sykdom på jobb så gikk jeg allikevel. Jeg måtte jobbe senvakt fordi ei anna var borte fra jobben. Dette fikk jeg ikke vite før onsdag og det var egentlig ikke spørsmål om det var greit for meg, jeg måtte bare stille på denne vakten. Jeg jobber i barnehage og visste at jeg da ville være alene med barna i to timer. Oki det får gå tenkte jeg.(tok corona test før jeg gikk).

Jeg gir beskjed om at jeg ikke er frisk, men at jeg skal prøve som best jeg kan. Jeg får så beskjed om at i tillegg til mine barn på avdeling, måtte jeg gå ut fordi alle skulle hjelpe en anna avdeling. Jeg sa at dette ikke var greit, fordi jeg ikke var frisk og hadde mer en nok med mine barn. På ettermiddag kommer en anna ansatt og sier at jeg må komme ut fordi jeg trengs ute. Jeg fryser og har da tatt smertestillende og føler meg slett ikke bra, hun spør ikke hvordan det går med meg. Vet at hun visste jeg ikke var frisk. Jeg blir irritert på henne, og sier at dette er jeg ikke enig i(ja må innrømme jeg også ble sinna og sa at de burde være takknemelig jeg ikke gikk hjem)

Enda på visa er at jeg går ut og hjelper til, selv om formen er helt elendig. Jeg er sjelden borte fra jobb, men føler jeg ikke kommer til og strekke med så langt neste gang. Jeg stiller alltid opp, men føler det ikke blir satt pris på. Hvordan stå opp for det jeg mener uten at man blir sett på som vanskeli??? Jeg føler man nesten ikke har lov å være syk på jobben uten at man blir sett ned på. Rekner med at mesteparten av helga blir i senga og sånn er det ofte.......Har mye vondter i kroppen, men er nesten aldri borte fra jobb. Derfor så ekstra ikke når man tenger forståelse.

Det er vanlig i barnehage. Du må ta vare på deg selv, ingen andre gjør det.

Anonymkode: bce6f...a97

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er vanlig i barnehage. Du må ta vare på deg selv, ingen andre gjør det.

Det er nok vanlig de fleste steder der det er lav bemanning ...

AnonymBruker
Skrevet
ti10 skrev (1 minutt siden):

Det er nok vanlig de fleste steder der det er lav bemanning ...

Ja hva annet skulle de gjort? Latt de andre ungene gå alene?

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg mener altså at man må ta vare på seg selv fordi ingen andre gjør det på de fleste arbeidsplasser med lav bemanning, ikke bare barnehager.

Endret av ti10
.
AnonymBruker
Skrevet

hvis tråd-starter også hadde sykmeldt seg, hva skulle barnehagen egentlig gjort da? 

veldig mange barnehager har så lav bemanning, og klarer rett og slett ikke skaffe nok kvalifiserte ansatte som ønsker å arbeide der.        

Anonymkode: 04003...468

AnonymBruker
Skrevet

Jeg valgte å stoppe arbeidslivet pga alt faenskapet det medfører seg, men er jo bare en slave som er totalt kuet.

Da er det like greit å stå utenfor, i norge trenger du faktisk ikke jobbe.

Anonymkode: dff96...c52

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det var flere ansatte ute, jeg fikk jo ikke gjort noe anna enn  passe mine egne barn allikevel.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg valgte å stoppe arbeidslivet pga alt faenskapet det medfører seg, men er jo bare en slave som er totalt kuet.

Jo. De fleste av oss må jobbe, det er det som gjør at slike som deg kan leke martyr og snylte på samfunnet.

Anonymkode: 5519b...df3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

ts her

Det handler også mye om måten man blir møtt på. De vet jeg er syk og da kan man iallefall spørre på en grei måte. Også kan man spørre hvordan det går, man er ikke maskiner. Som sagt neste gang jeg er syk kommer jeg ikke til og tvinge meg på jobb selv om det er lite ansatte. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg er litt sånn at jeg forventer folk stiller frisk opp på jobb, å holder seg hjemme når de er syke . Særlig i en barnehage , m tanke på smitte. 

AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (Akkurat nå):

Jeg er litt sånn at jeg forventer folk stiller frisk opp på jobb, å holder seg hjemme når de er syke . Særlig i en barnehage , m tanke på smitte. 

ts her det, og neste gang gjør jeg det. Selv om jeg vet man da blir uglesett etterpå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

ts her det, og neste gang gjør jeg det. Selv om jeg vet man da blir uglesett etterpå.

Bedre å bli uglesett enn å være syk/smittsom / irritabel på jobb. 

AnonymBruker
Skrevet

Når man er syk, så syk at man ikke klarer oppg sine så holder man seg hjemme.

Går man på jobb forventes det at man presterer.

Fortsetter du å gå på jobb når du er syk får vi aldri en tettere bemanning, for da ordner det seg alltid. Vær hjemme når du er så syk. Det er arbeidsgivers (ikke styrer, men eier av bhg) problem om bhg ikke har tilstrekkelig bemanning. 

Anonymkode: 43cc2...558

AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (1 minutt siden):

Bedre å bli uglesett enn å være syk/smittsom / irritabel på jobb. 

ts jepp jeg vet, strikken min var ikke lang i går.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når man er syk, så syk at man ikke klarer oppg sine så holder man seg hjemme.

Går man på jobb forventes det at man presterer.

Fortsetter du å gå på jobb når du er syk får vi aldri en tettere bemanning, for da ordner det seg alltid. Vær hjemme når du er så syk. Det er arbeidsgivers (ikke styrer, men eier av bhg) problem om bhg ikke har tilstrekkelig bemanning. 

Anonymkode: 43cc2...558

Ts ja har skjønt det nå, de får bli så sure de vil

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Så nå snylter du?

Anonymkode: 5ac00...50c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...