Gå til innhold

Dere med ptsd, kjenner dere dere igjen i dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en tendens til å være "skråsikker" på hva folk tenker om meg (og gang på gang tar jeg feil). Jeg kan snakke med et menneske, gå derfra og være sikker på at den personen syns at jeg er stygg, dust, håpløs og helt bak mål, f. eks. 

I dag var jeg hos terapeuten min og pratet om ting og etterpå Fikk jeg et kjør På at terapeuten sikkert er drittlei av meg... 

Og slik går dagene. Det er så forbaska negativt alt jeg tror folk tenker om meg. 

Psykologen min har bedt meg begynne å sjekke det ut, om tankene mine stemmer, derfor har jeg tatt mot til meg og gått til folk og spurt "hvordan opplever du meg?". Det koster enormt mye men hver eneste gang, hvis de er ærlige da, så får jeg svar som ikke henger på greip.. For de har tenkt helt andre ting og veldig ofte positivt. 

Jeg spør, er dette typisk oss med ptsd og hvorfor? Noen som kjenner seg igjen? 

Anonymkode: 07d1a...7b7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg har kompleks ptsd, men er velkjente tanker hos meg ja. 

Anonymkode: 93a16...5af

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja jeg har kompleks ptsd, men er velkjente tanker hos meg ja. 

Vet du hvorfor det er slik? Har du blitt forklart det? For jeg forstår ikke hvorfor vi med ptsd skal streve mer med dette enn andre? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet du hvorfor det er slik? Har du blitt forklart det? For jeg forstår ikke hvorfor vi med ptsd skal streve mer med dette enn andre? 

Nei har ikke blitt behandlet for min ptsd. Men er mye som er vanlig for oss med denne diagnosen som er sykt dessverre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel ganske innlysende hvis det dreier seg om relasjonstraumer i alle fall. 

Anonymkode: 79e88...c66

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har PTSD, men har ingen sånne tanker. 

Anonymkode: b472b...4d3

AnonymBruker
Skrevet

Projeksjoner...

Anonymkode: 6c712...353

AnonymBruker
Skrevet

Ts, du må huske på at PTSD handler om skader pga. traumer, men hva som har skapt traumet kan være mange forskjellige ting. Derfor vil symptomer variere.

For dem som har opplevd masse kritikk, nedrakking, hån, latterliggjøring. mobbing, utfrysing, stygge blikk etc. etc., så er det helt normalt å slite med plagsomme tanker i ettertid, tanker om at alle andre tenker stygge ting.

Anonymkode: f3811...823

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan slite med noe i samme duren, men for meg så handler det mer om å ta valg. Jeg er kjempe dårlig på det, fordi jeg har aldri hatt noen til å guide meg som yngre. 

tankene mine i dag:

«Jeg har lungebetennelse. Nei det er ikke det. Jo det er det. Nei slutt å vær en drama queen. Men det er jo tydelige tegn? Nei, legen kommer til å tro jeg er hysterisk og sier det er psykisk. Jo, jeg har rett til å få vite hva som er galt med meg. Nei, herregud, kjerp deg, nå overdriver du. Men jo, er det ikke bedre å bare få vite det svart på hvitt? Nei jeg vil ikke være til bry»

og sånn går no dagan

Anonymkode: 51b1d...57b

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...