Gå til innhold

Er det en enkel prosess å få utgitt bok som anonym?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det en enkel prosess å få utgitt bok som anonym? Eller er det slik at forlag helst ikke vil det?

Anonymkode: 34943...258

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pseudonymer har en lang historie innenfor litteratur. Likevel er det slett ikke sikkert at et forlag vil godta det. Uansett så finnes det jo selvpublisering, hvor du kan bestemme helt selv, inkludert om boken skal utgis under pseudonym eller ikke.

Gjest Hippokrates
Skrevet

Hvorfor skal du utgi en bok anonym? Hva har du å fortelle som er så banebrytende og sensitivt på samme gang?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det kommer an på hvorfor du ønsker å være anonym. Ønsker du å skrive fra ditt eget liv på noen måte, og kan stå i fare for din helse eller ditt liv hvis det kommer ut at det er om deg? Gjelder det fiksjon? Har du kommet langt i skriveprosessen på selve boken, eller har du ikke startet med den enda? Jeg har forskjellige tips avhengig av svaret ditt :lol:

Jeg har gitt ut en bok under pseudonym, og jobber med bok to. Da ønsker jeg kanskje å få den publisert med mitt ekte navn, men det vil jeg vente å se til den er ferdig. Hvis du har spørsmål om prosessen, så kan vi eventuelt skrives privat hvis du er ok med å dele brukernvanet ditt så jeg kan sende deg en DM. Nye forfatterspirer er noe som alltid er spennende, og jeg jubler for deg fra mitt tastatur :bolledeig:

Anonymkode: 04f28...d1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...