AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #1 Skrevet 17. juni 2022 Er sikker på at de fleste her inne er samme folka som raser i kommentarfeltene på vg om prinsesse bursdagen. Det er få her inne som unner andre noe. Folk er så misunnelig på andre at det er helt skremmende. med som snakker om syden får så ørene flagrer om at barn ikke trenger syden. Mer enn bra nok med en banan i skogen Og en kopp kakao. Dette skrevet av uføre som aldri har hatt mer mellom henda enn til mat og strøm. vi som jobber og tjener penger skal selvfølgelig gjøre hva pokker vi vil, Om det er å kjøpe seg bolig eller reise med barna. hvorfor skal vi kose oss i regnvær i skogene med kakao i sympati med de som ikke har råd til noe? det er så mye sinne fra disse folka.. Den flotte prinsessa vår har fått så mye tyn ang denne bursdagen at det er skammelig, enkelte burde ikke hatt tilgang på internett. Anonymkode: 00086...c77 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #2 Skrevet 17. juni 2022 Er forsåvidt enig. Biblioteket har stengt en dag i anledning prinsessen sin bursdag. En dag. Hadde halve Norge tenkt seg dit akkurat denne ene dagen? Helt umulig å dra en annen dag? Det er jo ikke slik at hun har bursdag ukentlig og er til betydelig sjenanse. La de som vil dra til syden. Hva er problemet med det? Noen vil til syden, andre vil ha bolle i skogen. Om det skal være sånn at ingen får reist på ferie fordi alle ikke kan så vil ingen kunne reise noe sted noensinne. Det er kanskje poenget? Slik jeg leser av enkelte tråder her inne så blir de som er fattige gladere av å vite at noen andre kan bli fratatt noe de har så de blir enda fattigere enn dem. En bokstavelig talt BUNNLØS glede. Anonymkode: 3b17b...6e1 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #3 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er forsåvidt enig. Biblioteket har stengt en dag i anledning prinsessen sin bursdag. En dag. Hadde halve Norge tenkt seg dit akkurat denne ene dagen? Helt umulig å dra en annen dag? Det er jo ikke slik at hun har bursdag ukentlig og er til betydelig sjenanse. La de som vil dra til syden. Hva er problemet med det? Noen vil til syden, andre vil ha bolle i skogen. Om det skal være sånn at ingen får reist på ferie fordi alle ikke kan så vil ingen kunne reise noe sted noensinne. Det er kanskje poenget? Slik jeg leser av enkelte tråder her inne så blir de som er fattige gladere av å vite at noen andre kan bli fratatt noe de har så de blir enda fattigere enn dem. En bokstavelig talt BUNNLØS glede. Anonymkode: 3b17b...6e1 Helt enig! Skadefryd Anonymkode: 00086...c77
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #4 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er sikker på at de fleste her inne er samme folka som raser i kommentarfeltene på vg om prinsesse bursdagen. Det er få her inne som unner andre noe. Folk er så misunnelig på andre at det er helt skremmende. med som snakker om syden får så ørene flagrer om at barn ikke trenger syden. Mer enn bra nok med en banan i skogen Og en kopp kakao. Dette skrevet av uføre som aldri har hatt mer mellom henda enn til mat og strøm. vi som jobber og tjener penger skal selvfølgelig gjøre hva pokker vi vil, Om det er å kjøpe seg bolig eller reise med barna. hvorfor skal vi kose oss i regnvær i skogene med kakao i sympati med de som ikke har råd til noe? det er så mye sinne fra disse folka.. Den flotte prinsessa vår har fått så mye tyn ang denne bursdagen at det er skammelig, enkelte burde ikke hatt tilgang på internett. Anonymkode: 00086...c77 er så enig med deg er 1 gang hun skal feires , faen folk er smålig, hadde det vert noe kongelig hvert år hadde jeg skjønt det, men en fuckings dag. Nei normenn flest tenker kun meg meg meg Anonymkode: 71960...2a6
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #5 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): er så enig med deg er 1 gang hun skal feires , faen folk er smålig, hadde det vert noe kongelig hvert år hadde jeg skjønt det, men en fuckings dag. Nei normenn flest tenker kun meg meg meg Anonymkode: 71960...2a6 Norge sender milliarder ut av landet, det er så store summer at denne festen her er en fis i vinden.. allikevel sitter folk som har gått livets harde skole og spyr ut galle på Facebook under fullt navn. de eier ikke skam. Anonymkode: 00086...c77 1 1
Gjest IKC Skrevet 18. juni 2022 #6 Skrevet 18. juni 2022 Jeg er veldig for at alle mennesker skal få lov til å bruke pengene sine på det de vil. Men det har ikke noe med denne bursdagen å gjøre. Monarkiet burde avskaffes. Og denne bursdagen er en av grunnene. Det er Norges elite som ikke en gang er folkevalgt, hun er helt tilfeldig vis født inn i "rett" familie og får en bursdagsfeiring til flere millioner kroner. Det har ingen ting med prinsessen å gjøre personlig, jeg liker både henne og resten av kongefamilien. De virker som ålreite mennesker. Men at en familie i Norge skal bøttes ned med penger bare fordi vi lever i en gammeldags fantasiverden er bare tåpelig.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #7 Skrevet 18. juni 2022 Vi sitter “godt i det”, men jeg må faktisk si meg enig med “mobben” her. Det er rett og slett usmakelig bruk av så mye penger på et tidspunkt hvor folk sliter med strøm,rente- og matutgifter, som skyter til værs, samtidig som det i tillegg foregår en brutal krig i Ukraina. «Let them eat cake», tenkte jeg, da jeg så oppslag på oppslag i avisen fra festene for prinsessen. Tenk om hun heller hadde oppfordret alle gjestene til å donere gavepengene til ofre for krigen, til alle som strever med økonomi her nå, eller til Stine Sofie- stiftelsen! Det hadde vist oss en aktiv kongelig det, en som ikke bare «tar imot». En som forvalter arven sin riktig. En slik feiring for de kongelige og priviligerte er ganske flaut å flagge. Anonymkode: f78c3...fc8 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #8 Skrevet 18. juni 2022 Hvorfor antar du at det er sinte misunnelige uføre som skriver dette? Min erfaring er at det er de lavtlønnede som er bitre og misunnelige her på KG. Anonymkode: 9ade7...d06 2
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #10 Skrevet 21. juni 2022 Hmm… jeg kjenner meg ikke helt igjen i det du skriver. Og jeg synes det er du som virker sint. Jeg er ufør, har to unger. Mamma er ufør. Begge vi unner både prinsessa feiringen sin, at hun fikk låne lokalet hun feiret i, og at andre har råd til dyre ferier vi ikke har råd til. De gangene jeg skriver at turer i skogen osv er fullgode ferier, er når folk føler seg mislykket over at de ikke har råd til fancy ferier. Det handler om å finne glede i det vi har. Men selvfølgelig… idioter finnes i alle aldre og leire. Og av de jeg har sett som jeg kjenner somhyler ut om prinsessa osv, er det stort sett folk med gode jobber og høy utdanning. Anonymkode: 7cfb8...53d
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #11 Skrevet 21. juni 2022 IKC skrev (På 18.6.2022 den 13.38): Jeg er veldig for at alle mennesker skal få lov til å bruke pengene sine på det de vil. Men det har ikke noe med denne bursdagen å gjøre. Monarkiet burde avskaffes. Og denne bursdagen er en av grunnene. Det er Norges elite som ikke en gang er folkevalgt, hun er helt tilfeldig vis født inn i "rett" familie og får en bursdagsfeiring til flere millioner kroner. Det har ingen ting med prinsessen å gjøre personlig, jeg liker både henne og resten av kongefamilien. De virker som ålreite mennesker. Men at en familie i Norge skal bøttes ned med penger bare fordi vi lever i en gammeldags fantasiverden er bare tåpelig. Og hvor mye billigere tror du en annen løsning er? 🤣 Presidenten i USA er ikke akkurat billig han heller… Kunne jo gått for diktator, da er det ikke så dyrt- alt er jo relativt, har man ikke egne penger så bryr man seg ikke? Nei vet du hva, kongehus og monarki er vel en av de rimeligste løsningene. Heldigvis er de heller ikke folkevalgt. Folk flest tar ganske dårlige avgjørelser. Komgehuset er flotte representanter for landet vårt, de er ikke politiske eller skaper trøbbel (kanskje en og annen skandale ). Tar heller fem kongehus og en full onkel enn én president. Anonymkode: da0bf...afd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå