Gå til innhold

Kassadame som ignorerte babyen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på butikken idag. Hadde baby i en bæresele. Kassadamen sto rett overfor meg og baby. Hun ga ikke babyen så mye som et blikk. Bare meg hun så på når hun pratet med meg.

Hva tenker dere. Er dette frekt av henne? Skjønner at ikke verden går under av dette, men hun kunne i det minste vist at hun så babyen og ikke bare behandlet ham som luft. 

Anonymkode: 63752...dd9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes nesten det blir litt mye når kassadamer/menn snakker med mitt barn. Det er jo jeg som er kunde, barnet mitt har ikke stemmerett på om han vil være med eller ikke. 
Lager han lyd er det greit, men opplever ofte at han blir oppjaga av at folk snakker til han når han i utgangspunktet er rolig. 

Anonymkode: 8b867...f70

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Håper du bare tuller nå for du forventer vel ikke at kassadamen skal begynne å kosemose med babyen din. Hun er der for å ta i mot betalingen din og det er alt. Husk at ditt barn er mest interessant for deg og ikke alle andre.

Anonymkode: 20ec8...0a4

• Liker 39
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i allverden skal hun bry seg om din baby? Jeg er selv gravid men driter langt i alle andre barn og forventer ikke at villt fremmede skal gi oppmerksomhet til mitt kommende barn. 

Anonymkode: a600c...9fa

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

🤣

Uff…

Anonymkode: 77a77...73d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

For deg er babyen altoppslukende.. for kassadama betyr ikke babyen din noen hverdags ting.. hun vil gjøre jobben sin, så neste kunde. 

Anonymkode: 155a6...e07

• Liker 21
  • Nyttig 3
Skrevet

Hehe nekter å tro at dette er sant og i såfall get over yourself. Ikke alle liker barn. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke andres barn om jeg er butikken, ja hilser tilbake, men er ikke begeistret over andres barn. Nå må du gi deg. Koselig med barn, men ikke for andre. Jobber i barnehage selv og vil ikke bry meg over andres barn i offentlig. Nok med jobben. 

Anonymkode: 078dd...0fe

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skulle hun spurt babyen om den ville ha kvittering og pose?

Anonymkode: 27037...21b

• Liker 40
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Hvorfor har du baby utovervendt? For en baby så er kontakten med deg mye viktigere enn kontakt med villt fremmede.

Dersom babyen er så stor at du tenker det er på tide å utvide horisonten så finnes det bedre alternativer som f.eks babysang og åpen barnehage, barselgrupper etc. 

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at hun kanskje ikke er så begeistret for babyer. Eller så ville hun kanskje fokusere på deg, da det sikkert er nok folk som fokuserer på babyen og "glemmer" mor.

Utover det tenker jeg at dette ikke er noe å bruke verdifull energi på. Jeg liker babyer og syns heller det er vanskelig å la være å se på dem. Men er det hektisk i kassa akkurat da, kan jeg fokusere på forelderen/den som bærer babyen. Det er da folk bak deg som venter, og vi alle er interessert i å få unna køen så folk slepper å vente lenger enn nødvendig. Det har med kassadama selv å gjøre, ingenting med deg og/eller babyen. 

Anonymkode: 26b10...574

• Liker 2
Gjest rabrabara
Skrevet

Dette kommer til å bli en lang sommer…

AnonymBruker
Skrevet

Og du da?? Hvorfor har du ikke anmeldt henne til Den europeiske menneskerettighetsdomstolen? Kan ikke komme å klage på andre når man lar så alvorlig kriminalitet gå uanmeldt! 

Vedder på at du ikke engang prøvde på å få henne sparket. Fytti så uansvarlig av deg!!

Anonymkode: d46d4...3c6

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Tja, hun er på jobb? Hun blir ikke betalt for å prate til babyer, men til den som betaler.

Har selv ignorert utallige barn i butikk når jeg jobbet der. Pratet selvsagt tilbake om de snakket til meg, men ellers ignorerte jeg dem. Hva skulle jeg prate med dem om liksom?

Nei, babyen din er viktigst for deg, men ikke for alle andre.

Anonymkode: e8a7c...d10

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

å kjære, er det noe og henge seg oppi

Anonymkode: 6098f...632

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun er på jobb og henvender seg til kunden. Det er deg, ikke babyen regner jeg med.

Noen butikkansatte synes sikkert babyer er kjempesøte 24/7 og snakker alltid med dem. Andre synes babyer ikke er spennende i det hele tatt, og forholder seg til de voksne. Som HELE resten av befolkningen er de ulike.

Jeg jobber med barn og har barn. Allikevel snakker jeg ikke til alle barn eller babyer i butikken (men jeg prøver å svare hvis småbarn sier hei altså).

Nei, det er ikke uhøflig å ikke drive smalltalk med en ukjent baby i butikken!

Anonymkode: bfd0b...857

• Liker 4
Skrevet

Bebiser er noe av det fineste som finnes💕 Jeg hadde ikke klart å la være å ikke dulledulle prate med..men som nevnt, er mange som ikke er sånn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forventet ikke akkuratt at hun skulle dille og dalle med baby. Men hun kunne i det minste vist at hun ser at han eksisterer. At han er der. Smilt til han eller noe. 

Anonymkode: 63752...dd9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...