Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det får ikke jeg. "Blir du blid hvis du får bestemme hva vi skal ha til middag?" "Hjelper det med en sjokolade?" "Er det noe jeg kan gjøre?"

Nei! Det er ikke det! Bare la meg være trist! Det går ikke an å fikse det jeg er trist for, så det må bare få gå over.

Jeg er ikke ufin, jeg kjefter ikke. Jeg bare sukker og er ikke mitt vanlig blide jeg. Selv kan han kjefte og smelle men det er visst greit. 

Anonymkode: 609b6...73b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror mannfolk bare lett blir litt stressa hvis vi ikke er vårt "vanlige glade selv". Min eks var og sånn hvis jeg ikke var i godt humør som jeg vanligvis var så begynte han å mase og skulle få meg i bedre humør, selv om det ikke var noe galt. 😄 

Anonymkode: 9c1d6...d70

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Åh, stakkars deg som har en mann som prøver å hjelpe deg til bedre humør!

En skjebne verre enn døden der, altså.

Anonymkode: 34ba8...b86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sure folk er det verste jeg vet. Glad jeg ikke bor med deg. Totalt meningsløst å være sur. 

Anonymkode: f3f7e...aea

AnonymBruker
Skrevet

Ingen bestemmer over meg

Anonymkode: 49e4d...91a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Åh, stakkars deg som har en mann som prøver å hjelpe deg til bedre humør!

En skjebne verre enn døden der, altså.

Anonymkode: 34ba8...b86

Ja, det høres sikkert utakknemlig ut. Men jeg er sliten. Jeg orker ikke klistre på et smil og late som om jeg ikke er trist når jeg er det.

Det er ikke så ofte, men av og til så blir det sånn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det får ikke jeg. "Blir du blid hvis du får bestemme hva vi skal ha til middag?" "Hjelper det med en sjokolade?" "Er det noe jeg kan gjøre?"

Nei! Det er ikke det! Bare la meg være trist! Det går ikke an å fikse det jeg er trist for, så det må bare få gå over.

Jeg er ikke ufin, jeg kjefter ikke. Jeg bare sukker og er ikke mitt vanlig blide jeg. Selv kan han kjefte og smelle men det er visst greit. 

Noe sier meg at du ofte er sur og lei, uten å tenke over det selv. 

Det slike personer ikke forstår er at det er mye mer ødeleggende for det sosiale enn det de tror. 

Nabokona er slik, kommer vi innom for en kopp kaffe så drikker vi kaffen så fort vi kan.. 

Ufyselig oppførsel rett og slett

Anonymkode: 52e19...a1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noe sier meg at du ofte er sur og lei, uten å tenke over det selv. 

Det slike personer ikke forstår er at det er mye mer ødeleggende for det sosiale enn det de tror. 

Nabokona er slik, kommer vi innom for en kopp kaffe så drikker vi kaffen så fort vi kan.. 

Ufyselig oppførsel rett og slett

Anonymkode: 52e19...a1c

For all del, kan hende jeg har null selvinnsikt. Men jeg er vanligvis blid faktisk. 

Skrevet

Hvorfor er du sur og lei da? Husk at det er ikke bare for andre å gå på eggeskall rundt deg. Bearbeid, reguler dine følelser, skap harmoni hjemme. Hvordan hadde du følt det om andre var sure ?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg får være i alle humør. Skal sies at jeg stort sett er i greit humør. Og jeg klarer å sette ord på hva som skjer når jeg ikke har det bra. Han er også veldig praktisk og mener alt blir bedre av å sove, spise eller få en klem 🥰

Anonymkode: 7d3a7...a73

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men han prøver å muntre meg opp. Og det får han til nesten hver gang, det er jeg glad for at han gjør. Hadde jeg bedt han la vær ville han ha lyttet. 

Du må jo bare si at du har lyst til å være i dårlig humør da.

Anonymkode: 93765...290

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan da virkelig ikke tolke dette som at du ikke får lov til å være sur og trist! Han ønsker jo bare å gjøre noe for at du ikke skal være det lenger. At han ikke kan gjøre noe med det, må du jo bare fortelle ham: "akkurat nå trenger jeg bare å bli ferdig med dette". 

Jeg så mer for en mann som ble sur og sint på deg for at du var sur og trist jeg - det er da det som er å "ikke få lov" til å være det...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du 14 år emo kid eller?

Anonymkode: 1c476...e50

AnonymBruker
Skrevet

Han vil bare hjelpe deg og muntre deg opp. Du kan forklare han lett at når du er sur og lei trenger du bare tid til å surmule litt, og at han bør la deg være i fred fordi det virker mot sin hensikt at han forsøker "å fikse deg". 

Jeg får for øvrig lov til det som passer meg. Det er det jeg som bestemmer, men det som ofte skjer når jeg blir sur eller sint for noe, er at da blir min mann sint og så tar hans sinne på en måte over. Når jeg blir sint, hever jeg ofte stemmen og blir kanskje litt anklagende eller konfronterende, og det reagerer han dårlig på. Så da snur alt, og det er han som liksom "har rett" til å være sur. Så jeg føler ofte at jeg ikke kan bli sint, men så har jeg lært meg å reagere på en annen måte. Jeg har innsett at jeg kan ikke endre han og hans reaksjoner, men jeg kan endre meg selv.

Anonymkode: 6109e...1f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...