Mwfa Skrevet 17. juni 2022 #1 Skrevet 17. juni 2022 Noen som har vært borti dette? Samvær med tilsyn, men at det er begge foreldrene til stede under samvær som er tilfelle?
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #2 Skrevet 17. juni 2022 Vi hadde det slik en periode, da var det jeg som mamma som var med siden han (far) ikke ville være alene og ikke ville at jeg skulle ha med noen utenforstående. Fikk laget en skikkelig "kontrakt" der han skreiv under på at jeg hadde foreldreansvar alene (selv om dette allerede var i boks, vi sto på forskjellige adresser til tross for at vi hadde vært samboere i flere år, så heldig med den) og at det samværet som skulle vær skulle være med tilsyn, da av meg. Greit å ha alt skriftlig i tilfelle. Anonymkode: 02e44...364 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #3 Skrevet 17. juni 2022 Ja, hadde nylig noen måneder med tilsyn hvor jeg var den som var der. Han ville ikke ha noen ukjente der og heller ikke noen andre i familien min. Anonymkode: 01b9f...626 1
Mwfa Skrevet 17. juni 2022 Forfatter #4 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Vi hadde det slik en periode, da var det jeg som mamma som var med siden han (far) ikke ville være alene og ikke ville at jeg skulle ha med noen utenforstående. Fikk laget en skikkelig "kontrakt" der han skreiv under på at jeg hadde foreldreansvar alene (selv om dette allerede var i boks, vi sto på forskjellige adresser til tross for at vi hadde vært samboere i flere år, så heldig med den) og at det samværet som skulle vær skulle være med tilsyn, da av meg. Greit å ha alt skriftlig i tilfelle. Anonymkode: 02e44...364 Takk for svar. Skal sørge for å ha det skriftlig om det er det som blir utfallet. Det er en mulighet for at det er det som blir i noen måneder med min sønn. Hvor jeg er med når han har samvær med far. Har du noen tips til hvordan forholde seg til den andre under samværet? Det jeg er nervøs for er om det skulle oppstå no. Vil jo kun at det skal bli en god opplevelse for sønnen at begge er tilstede 😊
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #5 Skrevet 17. juni 2022 du besemmer ikker om det skal være tilsyn hvis du ikke har noe grunn eller far er helt ute og kjører Anonymkode: dc1cb...0b2
Gjest Chroma Skrevet 17. juni 2022 #6 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): du besemmer ikker om det skal være tilsyn hvis du ikke har noe grunn eller far er helt ute og kjører Anonymkode: dc1cb...0b2 Om barnet er veldig lite og ikke kjenner far godt så er det ofte nødvendig at en trygg omsorgsperson er med.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #7 Skrevet 17. juni 2022 Mwfa skrev (1 minutt siden): Takk for svar. Skal sørge for å ha det skriftlig om det er det som blir utfallet. Det er en mulighet for at det er det som blir i noen måneder med min sønn. Hvor jeg er med når han har samvær med far. Har du noen tips til hvordan forholde seg til den andre under samværet? Det jeg er nervøs for er om det skulle oppstå no. Vil jo kun at det skal bli en god opplevelse for sønnen at begge er tilstede 😊 Den er litt vanskelig... 😄 Min eks var jo veldig på de første 10 minuttene og så var han mer opptatt av å prøve seg på meg så det funket jo ikke så bra. Så prøvde jeg at vi møttes ute på lekeplass, samme greia det, 10 minutter med barnet og så var det på meg. Han ble til slutt frustrert og de to siste gangene han traff barnet begynte han å krangle, mer med seg selv enn meg så der endte samværet for godt. Jeg prøvde bare å trekke meg unna "leken" mellom de sånn at de var sammen men i mitt tilfelle så var ikke min så mye med når vi bodde sammen det første året, han reiste bort et par måneder og jeg var egentlig alene i praksis selv om jeg i teorien var samboer. Så samværet ble litt så som så, barnet var lite interessert og var relativt lite så det døde litt ut og så tror jeg far og tenkte at det beste var at vi kjørte vårt eget løp. Jeg tenker det er lurt at du bare holder deg i bakgrunnen men han har samvær og så tar du det derfra. Nå vet jo ikke jeg hvorfor han skal ha med "tilsyn" da men regner jo med at det er fordi han ikke selv er sikker på hvordan han skal håndtere barnet? Anonymkode: 02e44...364
Mwfa Skrevet 17. juni 2022 Forfatter #8 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): du besemmer ikker om det skal være tilsyn hvis du ikke har noe grunn eller far er helt ute og kjører Anonymkode: dc1cb...0b2 Dette er jeg fullt klar over
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #9 Skrevet 17. juni 2022 Mwfa skrev (1 time siden): Noen som har vært borti dette? Samvær med tilsyn, men at det er begge foreldrene til stede under samvær som er tilfelle? Ja, bostedsforelder brukte tiden på oppvask og rydding av hjemme mens barnet lekte med den andre. Anonymkode: 97599...444 1
Mwfa Skrevet 17. juni 2022 Forfatter #10 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Den er litt vanskelig... 😄 Min eks var jo veldig på de første 10 minuttene og så var han mer opptatt av å prøve seg på meg så det funket jo ikke så bra. Så prøvde jeg at vi møttes ute på lekeplass, samme greia det, 10 minutter med barnet og så var det på meg. Han ble til slutt frustrert og de to siste gangene han traff barnet begynte han å krangle, mer med seg selv enn meg så der endte samværet for godt. Jeg prøvde bare å trekke meg unna "leken" mellom de sånn at de var sammen men i mitt tilfelle så var ikke min så mye med når vi bodde sammen det første året, han reiste bort et par måneder og jeg var egentlig alene i praksis selv om jeg i teorien var samboer. Så samværet ble litt så som så, barnet var lite interessert og var relativt lite så det døde litt ut og så tror jeg far og tenkte at det beste var at vi kjørte vårt eget løp. Jeg tenker det er lurt at du bare holder deg i bakgrunnen men han har samvær og så tar du det derfra. Nå vet jo ikke jeg hvorfor han skal ha med "tilsyn" da men regner jo med at det er fordi han ikke selv er sikker på hvordan han skal håndtere barnet? Anonymkode: 02e44...364 Jeg forstår. Du skal ha for at du har forsøkt alt for barnet ditt og for at far skulle få en sjanse. Du er sterk. Vet det ikke er bare bare å være alene om det. Det er noe i den duren ja. Han har behov for veiledning rundt kosthold, grensesetting, rutiner etc. Nå er det at han har gitt barnet noe han er allergisk mot over en lang periode som har gjort at dette er et tema. Barnet har ikke fått god nok oppfølging. Det er barnevernet som har drøftet samvær med tilsyn, derfor jeg nå er litt rådvill. Men å holde meg litt i bakgrunnen og la de gjøre det de ønsker sammen skal jeg nok fint klare. Gjelder vel bare å være høflig og gi de tid, slik at barnet blir trygg hos han igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå