AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #1 Del Skrevet 17. juni 2022 Etter skoletid er jo et tilbud på mange skoler, ofte drevet av menigheter. Er det oftest et godt tilbud for barn hvor målet er å ha det gøy etc? Eller er målet egentlig å bli frelst? Opplevd en del fornyelse på sommeravslutning der. Som forøvrig var 1530 på en hverdag. Anonymkode: 6ab5b...f43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #2 Del Skrevet 17. juni 2022 Jeg var med på noe sånt fordi de andre jentene i bygda også var der, og det sto ingenting om at det skulle inneholde noe forkynnelse i invitasjonen, men det var forkynnelse så til de grader. Jeg var 11-12 år og lot meg ikke påvirke av det, heldigvis. Etter bibeltimen var over fikk vi styre oss selv og ha det gøy. Anonymkode: d8d78...11d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #3 Del Skrevet 17. juni 2022 Jeg var med i en etterskoleklubb som var drevet av pinsemenigheten. Det var ikke noe forsøk på å frelse eller veldig mye Jesusprat. Vi sa bordbønn før maten, takkebønn etter mat og innimellom leste noen fra bibelen mens vi fargela bilder fra den historien som ble lest. Men det var det. Resten var bare lek og aktiviteter. Anonymkode: 04c54...133 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #4 Del Skrevet 20. juni 2022 Nå er dette noen år siden da, men jeg var MYE med på kristne greier i barndommen/ ungdommen. Ene bestevenninna mi hadde en veldig kristen familie. Hun sang i kor og dro på leir, så jeg ble med på det. Vi var også en del på en kristen ungdomsklubb. Har også vært på Jesus-LAN 🤣. Jeg ble aldri kristen av alt dette selv om det var noe forkynning der. Nå vokste jeg opp med noe forkynning på barneskolen også. Vi måtte synge til Gud før vi spiste hver dag og sånn. Men det var liksom bare sånn det var. Anonymkode: 0f63e...5f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2022 #5 Del Skrevet 22. juni 2022 Søsteren min opplevde at det var forkynnelse da sønnen hennes skulle gå på sånn etter-skolen-ting. Hun var ikke klar over at det var kristenopplegg, så han ble tatt ut av det umiddelbart da han kom hjem og sa at Jesus blir lei seg når man er slem.. Anonymkode: 33cb8...c56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2022 #6 Del Skrevet 25. juni 2022 Tror det er veldig stor forskjell fra menighet til menighet. Jeg er ikke kristen, men er aktiv i min lokale menighet (er eneste stedet det skjer noe sosialt her😆), og er egentlig ganske overrasket over lite Jesus-mas det er. Presten sier noen velvalgte ord, men det er ikke nødvendigvis veldig tydelig religiøst det er mer generelle livsbetraktninger vil jeg si. Og så synges kanskje 2-3 religiøse sanger, og ellers er det lek og moro. Før høytidene fortelles det gjerne en historie fra bibelen, men det er det samme de lærer på skolen. Er egentlig mest fokus på komme sammen, at alle skal få være med, ingen skal måtte være alene og at man skal være snill mot andre. Men tror som sagt det kommer an på menigheten og de ansatte. Har en slektning som bor i en annen kommune og der er ikke den lokale menigheten like lettbeint som hos oss. Selv om slektningen min er dypt troende går hun ikke i kirken eller på menighetshuset fordi hun synes det er for tung og alvorlig stemning der. Både hennes menighet og min er i den norske kirke, så er egentlig litt rart at det er så store forskjeller. Så tenker at du kanskje bør sjekke ut hvordan lederne er på forhånd, sånn at du får en viss peiling? Anonymkode: b48e6...fab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå