Gå til innhold

Er hæstkuk er ord som nordlendinger bruker ofte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller er det et alternativ til faen i hælvete, når man er sint. 

Anonymkode: d144d...9ac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke så ofte og aldri som et alternativ til "faen i helvete". "Hestkuk" er noe som brukes i blant om en mannsperson man er skikkelig sinna på og fortørnet over.

"Faen i helvete" har jeg ikke hørt så ofte der jeg er fra, der går det mer i "Hain tykje ta" eller mer kreative varianter som "Dæven hain tykje og Gammel-erik så innst inni dæ mæst svartsvidde hælvete!" Da er du sinna, da.

Anonymkode: 35d0b...70d

AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi bruker fettkuk. 

Anonymkode: 2d616...51f

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, jeg sier hæstkuk hver gang purken stopper meg i fartskontroll. 

Anonymkode: 8020b...92b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jepp, jeg sier hæstkuk hver gang purken stopper meg i fartskontroll. 

Anonymkode: 8020b...92b

Hahahaha, jeg tror jeg kjenner deg! 🤣

Anonymkode: bafa4...1b8

Skrevet

Brukte det som ungdom. Ikke i dag. 

Skrevet

Nordlendingene har morsommere uttrykk da, som kvalfette 🐳

AnonymBruker
Skrevet

Sier det om min svoger, fortrinnsvis når han ikke hører på. Det er ikke et alternativ til bannskap, men beskriver en bedriten person.

Anonymkode: 0a772...519

AnonymBruker
Skrevet

Sa det meir når eg va yngre, mens no e det meir fetthøna det går i.  Kan jo ikkje snakk før alle, men det e det som brukes i min omgangskrets når d referere til en person (uavhengig av kjønn).  
 Men faen i helvete har eg aldri brukt mye, men heller innst inni svartsvidde helvete, eller en god gammel pokker med søringsleng, sånn litt ironisk 😅 

Anonymkode: 8e73e...1e3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Sa det meir når eg va yngre, mens no e det meir fetthøna det går i.  Kan jo ikkje snakk før alle, men det e det som brukes i min omgangskrets når d referere til en person (uavhengig av kjønn).  
 Men faen i helvete har eg aldri brukt mye, men heller innst inni svartsvidde helvete, eller en god gammel pokker med søringsleng, sånn litt ironisk 😅 

Anonymkode: 8e73e...1e3

Du må starte en YTkanal eller noe lignende. Nordlendinger som skal snakke "søring" er noe av det morsomste som finnes. 🤣

Anonymkode: bafa4...1b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...