Gjest ChaseDurer Skrevet 17. juni 2022 #1 Skrevet 17. juni 2022 Og hva kan jeg gjøre for å gjøre huden bedre? Er rødhåret og blir aldri brun.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #2 Skrevet 17. juni 2022 Hvordan mener du den er «stygg»? Om du sliter med hud som er lett eksemplaget, blir fort rød og hoven, har tendenser til urenheter eller kløe etc er et godt kosthold, å unngå stress, trening og nok søvn nøkkelen. Å behandle eventuelle allergier anbefales også. Har du mer type psoreasis, rosacea etc er lege og veiledning i behandling riktig sted. Om du har velfungerende hud, og bare selv mener du har «feil» hudfarge, misliker egne fregner eller skjønnhetsflekker etc er psykolog eller egenbehandling av psyken riktig vei fremover. Anonymkode: 4e629...072
Urwa Skrevet 17. juni 2022 #3 Skrevet 17. juni 2022 ChaseDurer skrev (9 minutter siden): Og hva kan jeg gjøre for å gjøre huden bedre? Er rødhåret og blir aldri brun. Ohh elsker naturlig rødt hår😍
AprilLudgate Skrevet 17. juni 2022 #4 Skrevet 17. juni 2022 ChaseDurer skrev (10 minutter siden): Og hva kan jeg gjøre for å gjøre huden bedre? Er rødhåret og blir aldri brun. Lys hud og rødt hår er jo superfint da! Har du bilde av huden? Lettere å gi råd da
Gjest ChaseDurer Skrevet 17. juni 2022 #5 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan mener du den er «stygg»? Om du sliter med hud som er lett eksemplaget, blir fort rød og hoven, har tendenser til urenheter eller kløe etc er et godt kosthold, å unngå stress, trening og nok søvn nøkkelen. Å behandle eventuelle allergier anbefales også. Har du mer type psoreasis, rosacea etc er lege og veiledning i behandling riktig sted. Om du har velfungerende hud, og bare selv mener du har «feil» hudfarge, misliker egne fregner eller skjønnhetsflekker etc er psykolog eller egenbehandling av psyken riktig vei fremover. Anonymkode: 4e629...072 Den er veldig stygg bare, røde flekker og ujevn hudfarge og stygg hudtone. Det er nok pga kronisk stress og dårlig søvn, men det er ikke så lett å endre på fordi jeg er psykisk syk og er konstant stresset noe som går utover søvnen. Kan heller ikke trene, da kroppen min ikke tåler å få høy puls uten å gå i panikkmode. Takk for forklaringen likevel 😊
Gjest ChaseDurer Skrevet 17. juni 2022 #6 Skrevet 17. juni 2022 Urwa skrev (1 minutt siden): Ohh elsker naturlig rødt hår😍 Åja 😊 takk
Sensi Skrevet 17. juni 2022 #7 Skrevet 17. juni 2022 Urwa skrev (1 minutt siden): Ohh elsker naturlig rødt hår😍 Syns det er så fint. Jeg heller blir ikke brun. Litt farge bare. Men er det så viktig? Jo, det er pent med sommerbrun hud, men er faktisk pent å være lys også. Embrace your beauty 🥰 1
Gjest ChaseDurer Skrevet 17. juni 2022 #8 Skrevet 17. juni 2022 DundreMilfin skrev (Akkurat nå): Lys hud og rødt hår er jo superfint da! Har du bilde av huden? Lettere å gi råd da Ikke mitt 🤣 men takk
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #9 Skrevet 17. juni 2022 Øv deg på å sminke huden så du synes den er fin. Anonymkode: 316f7...369
Gjest ChaseDurer Skrevet 17. juni 2022 #10 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Øv deg på å sminke huden så du synes den er fin. Anonymkode: 316f7...369 Sminker meg ikke, er gutt
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #11 Skrevet 17. juni 2022 ChaseDurer skrev (2 minutter siden): Kan heller ikke trene, da kroppen min ikke tåler å få høy puls uten å gå i panikkmode. Det er det merkeligste jeg har lest. Er dette medisinsk bevist eller bare noe du har kokt opp selv? De beste rådene er alt nevnt, nok hvile, trening, riktig kosthold, lite alkohol osv. Rett hudpleie for din hudtype er også viktig! Anonymkode: 7fecc...79b
Gjest ChaseDurer Skrevet 17. juni 2022 #12 Skrevet 17. juni 2022 DundreMilfin skrev (5 minutter siden): Lys hud og rødt hår er jo superfint da! Har du bilde av huden? Lettere å gi råd da Her er huden, usj!
Gjest ChaseDurer Skrevet 17. juni 2022 #13 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er det merkeligste jeg har lest. Er dette medisinsk bevist eller bare noe du har kokt opp selv? De beste rådene er alt nevnt, nok hvile, trening, riktig kosthold, lite alkohol osv. Rett hudpleie for din hudtype er også viktig! Anonymkode: 7fecc...79b Er faktisk sant, har fått panikkanfall flere ganger på trening, så nå tør jeg ikke lenger. Skjønner at det høres rart ut! Takk for tips
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #14 Skrevet 17. juni 2022 Kan være verdt å prøve retinol eller bakuchiol (usikker på skrivemåten). Jeg er kvinne, men veldig plaget av ujevn og rødsmusset hud. Oppdaget etter en halv flaske med bakuchiol at jeg ubevisst hadde begynt å droppe foundation fordi jeg ikke trengte å dekke eller jevne ut noe lenger. Anonymkode: 8e850...e9d
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #15 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er det merkeligste jeg har lest. Er dette medisinsk bevist eller bare noe du har kokt opp selv? De beste rådene er alt nevnt, nok hvile, trening, riktig kosthold, lite alkohol osv. Rett hudpleie for din hudtype er også viktig! Anonymkode: 7fecc...79b Dette er reelt, jeg har lest om flere tilfeller hvor høy puls er trigger på forskjellige måter. Anonymkode: 8e850...e9d
Gjest ChaseDurer Skrevet 17. juni 2022 #16 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan være verdt å prøve retinol eller bakuchiol (usikker på skrivemåten). Jeg er kvinne, men veldig plaget av ujevn og rødsmusset hud. Oppdaget etter en halv flaske med bakuchiol at jeg ubevisst hadde begynt å droppe foundation fordi jeg ikke trengte å dekke eller jevne ut noe lenger. Anonymkode: 8e850...e9d Da skal jeg sjekke det, takk for tipset😊
AprilLudgate Skrevet 17. juni 2022 #17 Skrevet 17. juni 2022 (endret) ChaseDurer skrev (14 minutter siden): Her er huden, usj! Det der er høyst normal og fin hud altså Men om du ønsker prøve noe så anbefaler jeg å IKKE gønne på med masse aktive ingredienser. Bakuchiol som en nevner her er noe mildere enn retinol, og The Inkey List har en krem som inneholder det. Men det er superviktig å bruke solkrem for å unngå hudskader. Der kan du teste for eksempel La Roche Posay sin matte solkrem for ansikt. Eventuelt kan du starte litt mer forsiktig - med BHA syre. Paulas Choice selger små prøveflasker på Skincity, den varer en stund - og du får prøvd om huden din tåler det. Start forsiktig, og ikke husk solkrem i ansikt Du kan forsøke en mild rens også i dusjen, og gjerne en mild fuktighetskrem (for eksempel den fra The Ordinary). Det vil ta noen måneder før du ser eventuell forskjell, og forskjellen vil ikke være drastisk. Vurderer selv å teste denne her til høsten, og den virker veldig fin fordi det jo også er en fuktighetskrem: https://www.theinkeylist.com/products/bakuchiol-moisturizer Endret 17. juni 2022 av DundreMilfin
Gjest ChaseDurer Skrevet 17. juni 2022 #18 Skrevet 17. juni 2022 DundreMilfin skrev (2 minutter siden): Det der er høyst normal og fin hud altså Men om du ønsker prøve noe så anbefaler jeg å IKKE gønne på med masse aktive ingredienser. Bakuchiol som en nevner her er noe mildere enn retinol, og The Inkey List har en krem som inneholder det. Men det er superviktig å bruke solkrem for å unngå hudskader. Der kan du teste for eksempel La Roche Posay sin matte solkrem for ansikt. Eventuelt kan du starte litt mer forsiktig - med BHA syre. Paulas Choice selger små prøveflasker på Skincity, den varer en stund - og du får prøvd om huden din tåler det. Start forsiktig, og ikke husk solkrem i ansikt Du kan forsøke en mild rens også i dusjen, og gjerne en mild fuktighetskrem (for eksempel den fra The Ordinary). Det vil ta noen måneder før du ser eventuell forskjell, og forskjellen vil ikke være drastisk. Synes du, må takke, selv om jeg er litt uenig😛 Takk for mange gode tips! Har vært litt sløv med solkremen, pluss ble en periode med ekstra mye alkohol og som sagt stress som har gjort huden min sånn. Har et a-vitamin serum som jeg kun har brukt på kroppen, ville du brukt den i ansiktet? Hvis ikke skal jeg teste BHA-syre. evt Bakuchiol
Gjest ChaseDurer Skrevet 17. juni 2022 #19 Skrevet 17. juni 2022 Da ble det Paulas Choice BHA syre og CALM nourishing cleanser også fra Paulas choice. Var litt usikker på om jeg skulle ta Normal to oily eller Normal to dry på cleanseren da jeg er usikker på om jeg har tørr eller oljete hud, men endte opp med Normal to oily, da jeg føler den er litt oljete
AprilLudgate Skrevet 17. juni 2022 #20 Skrevet 17. juni 2022 (endret) ChaseDurer skrev (52 minutter siden): Synes du, må takke, selv om jeg er litt uenig😛 Takk for mange gode tips! Har vært litt sløv med solkremen, pluss ble en periode med ekstra mye alkohol og som sagt stress som har gjort huden min sånn. Har et a-vitamin serum som jeg kun har brukt på kroppen, ville du brukt den i ansiktet? Hvis ikke skal jeg teste BHA-syre. evt Bakuchiol ChaseDurer skrev (37 minutter siden): Da ble det Paulas Choice BHA syre og CALM nourishing cleanser også fra Paulas choice. Var litt usikker på om jeg skulle ta Normal to oily eller Normal to dry på cleanseren da jeg er usikker på om jeg har tørr eller oljete hud, men endte opp med Normal to oily, da jeg føler den er litt oljete Veldig lurt valg! Dette er nok mildere enn bachuiol. MEN - du kommer til å få mer hudproblemer om du ikke bruker en fuktighetskrem og SPF. Bare noe helt enkelt og uparfymert. Jeg er veldig fornøyd med dagkremen til Paulas Choice med fysisk filter - men jeg liker litt glød. Den er ikke nok spf om du skal på stranden/være endel ute. Generelt er CALMserien veldig god synes jeg, særlig kombinert med aktive ingredienser som kan irritere. Men fuktighetskremen til The Ordinary er like grei og billigere etter min mening (jeg har begge deler). Du får nemlig pigmentflekker osv om du dropper det særlig når du bruker syrer 🙃 Hadde ikke brukt Avitaminsyre i ansiktet med mindre du får dype aknegreier. Og det ser det absolutt ikke ut som du sliter med. Mye alkohol og stress = kjipt også for huden, så jekk ned på drikkinga 🥂 Om du merker tegn på overeksfoliering - ta en pause (litt sånn «voksaktig» glød/skinn, litt irritert og rødlig osv). Ikke bruk syren mer enn 3 ganger i uka selv om det frister. Rense kan du gjøre daglig sammen med fuktighetskrem. Endret 17. juni 2022 av DundreMilfin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå