AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #1 Skrevet 17. juni 2022 Nå er jo den nye Top Gun ute, med stor hype. Det kvinnelige motstykket fra den opprinnelige filmen, Kelly McGillis, er ikke med. Hennes utsagn da hun ble intervjuet var: "Jeg mener, jeg er gammel og tykk, og jeg ser ut som alderen min. Og det er ikke hva hele det opplegget der går ut på.". https://www.dagbladet.no/kultur/derfor-forsvant-top-gun-stjerna-fra-rampelyset/76313426 Kelly er fem år eldre enn Tom Cruise. Hvorfor er det akseptert at han, som godt voksen mann i 60-årene, kan være filmens helt, mens hun ikke kan være filmens heltinne? Dette viser tydelig at Hollywood ikke har kommet lenger. Når det er sagt så kan vi skylde på Hollywood, men de reflekterer bare hva vi som konsumere kjøper. Vi bestemmer hvilken retning Hollywood skal gå. Hollywood handler om penger, dvs det vi kjøper, det lager de. Så hvorfor aksepterer vi menn i 60-årene, men ikke tilsvarende kvinner? Det kvinnelige motstykket til Tom Cruise (60) er Jennifer Connelly (52). Anonymkode: b72cd...e27 3
Vaffelhunden Skrevet 17. juni 2022 #2 Skrevet 17. juni 2022 Det er en action-film. Skuespillerne må se litt spreke ut. Deal with it. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #3 Skrevet 17. juni 2022 Må bare si at Tom er 59 og Jennifer er 51 - Og det vil jeg kalle innafor😘 Anonymkode: 08bf2...1ba 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #4 Skrevet 17. juni 2022 Du, det er det forska på. Film er en av mange måter å pushe eksisterende ideologi på, altså vise noe på en eller annen måte sånn at folk forveksler det de ser med "normalt". Noen eldre hvite herrer i USA har en interesse av å framstille menn som aktører og damer som pynt. Les litt om f.eks. kritisk diskursanalyse. Det vi ser rundt oss, er ideologi hele tida, den herskende gruppas ideologi Anonymkode: e5fca...fd0 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #5 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må bare si at Tom er 59 og Jennifer er 51 - Og det vil jeg kalle innafor😘 Anonymkode: 08bf2...1ba Hadde det vært like innafor om det var omvendt? Anonymkode: e5fca...fd0 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #6 Skrevet 17. juni 2022 Omvendt - Ja absolutt innafor😍 Anonymkode: 08bf2...1ba 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #7 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Omvendt - Ja absolutt innafor😍 Anonymkode: 08bf2...1ba Det gleder meg at du også tenker det😊 Anonymkode: e5fca...fd0
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #8 Skrevet 17. juni 2022 Hadde Kelly McGillis tatt vare på seg selv fremfor å la seg forfalle som ei feit gammel nugle så hadde hun sikkert også fått være med. Anonymkode: c763c...257 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #9 Skrevet 17. juni 2022 Ting forandrer seg. Julia Roberts (54 år) , Sandra Bullock (57 år) og Meg Ryan (60 år) har hovedroller i ulike romantiske komedier i år. Det ville vært utenkelig for få år siden. Og hvis du vil ha en actionheltinne, så slår Michelle Yeoh (som blir 60 i år) fortsatt hardt fra seg i Shang-Chi and the legend of the ten rings! Anonymkode: 4576e...3f2 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #10 Skrevet 17. juni 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Hadde det vært like innafor om det var omvendt? Anonymkode: e5fca...fd0 I Lost City er det omvendt og vel så det. Sandra Bullock på 57 og Channing Tatum som er 42. Anonymkode: 4576e...3f2 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #11 Skrevet 17. juni 2022 Jepp the things they are changing. Verden går fremover, selv i Hollywood😁Å fortsette I 50 år med de samme klisjeene blir liksom ikke så veldig kreativt og spennende. Men at vi i noen genrer vil se aldersforskjell i en film den ene eller andre veien ? -Jepp we will. Anonymkode: 08bf2...1ba 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #12 Skrevet 18. juni 2022 Men det er da det samme i motsatt ende av aldersskalaen, menn "får ikke lov" til å være unge. Fordi kvinner ikke synes det er attraktivt, unge menn er ikke mandige og maskuline nok i utseende. Mens unge kvinner får masse roller i Hollywood. Men Hollywood skal jo tjene penger. De tilbyr det folk vil ha. Og det er vel ikke eldre kvinner eller unge menn. Anonymkode: ce0f7...0a7
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #13 Skrevet 18. juni 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Men det er da det samme i motsatt ende av aldersskalaen, menn "får ikke lov" til å være unge. Fordi kvinner ikke synes det er attraktivt, unge menn er ikke mandige og maskuline nok i utseende. Mens unge kvinner får masse roller i Hollywood. Men Hollywood skal jo tjene penger. De tilbyr det folk vil ha. Og det er vel ikke eldre kvinner eller unge menn. Anonymkode: ce0f7...0a7 «Unge menn er ikke mandige og maskuline nok i utseende» Jeg foreslår at du googler Timothée Chalamet, som er en av de aller mest populære skuespillerne i Hollywood nå. Han får haugevis av rolletilbud og damer i alle aldre ligger langflate etter han. Anonymkode: 4576e...3f2 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #14 Skrevet 18. juni 2022 Jeg fant et bilde av ham for deg. Tatt på Oscarutdelingen i år. Anonymkode: 4576e...3f2 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #15 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): «Unge menn er ikke mandige og maskuline nok i utseende» Jeg foreslår at du googler Timothée Chalamet, som er en av de aller mest populære skuespillerne i Hollywood nå. Han får haugevis av rolletilbud og damer i alle aldre ligger langflate etter han. Anonymkode: 4576e...3f2 Lekker😊 Anonymkode: e5fca...fd0
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #16 Skrevet 18. juni 2022 Ingen hemmelighet at Hollywood har et problem med kvinner over 40. Anonymkode: 6ceac...ae0
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #17 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ingen hemmelighet at Hollywood har et problem med kvinner over 40. Anonymkode: 6ceac...ae0 Tror det er i ferd med å endre seg Anonymkode: e5fca...fd0 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #18 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg fant et bilde av ham for deg. Tatt på Oscarutdelingen i år. Anonymkode: 4576e...3f2 Ser ut som en konfirmant. Greit å få innsyn i hva kvinner liker om dagen da. Anonymkode: 19655...0be 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #19 Skrevet 18. juni 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Så hvorfor aksepterer vi menn i 60-årene, men ikke tilsvarende kvinner? Det kvinnelige motstykket til Tom Cruise (60) er Jennifer Connelly (52). Så lenge kvinnene er attraktive spiller ikke alder så stor rolle for meg. Jennifer Connely, Sandra Bullock og Halle Berry er f.eks attraktive til tross for alder. Det er når de prøver å selge inn tjukkaser som vakre at jeg får problemer. Anonymkode: 19655...0be
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #20 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ser ut som en konfirmant. Greit å få innsyn i hva kvinner liker om dagen da. Anonymkode: 19655...0be Jeg synes ikke han der er det minste pen. Så "hva kvinner liker" er like forskjellig som hos dere menn. Med tanke på spørsmålet til TS, så handler nok det om at Tom Cruise har holdt seg i toppform gjennom årene, samtidig som at han har tatt mange kosmetiske operasjoner (hevdes det i hvert fall). Da kan han stille i den type actionfilm som krever mye fysisk, i motsetning til Kelly McGillis som har lagt på seg mye, og som ikke lenger har den fysikken som kreves. Det er hun fullt innforstått med selv. Hun som spiller mot Tom Cruise denne gangen, er ikke så mye yngre enn ham, men hun har en helt annen fysikk enn McGillis. Anonymkode: 52e2c...980 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå