Gå til innhold

Hva er din motivasjon for å gå ned i vekt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er din motivasjon for å gå ned i vekt? 🙂 Min motivasjon er overfladisk nok å få en bedre trent kropp.

Anonymkode: cc868...fb8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva er din motivasjon for å gå ned i vekt? 🙂 Min motivasjon er overfladisk nok å få en bedre trent kropp.

Anonymkode: cc868...fb8

Har ikke 90% av de som prøver gå ned i vekt det som mål, å se bedre ut?

Anonymkode: e4c76...536

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Viktigste er å få en bedre helse

På god vei der. Starta med BMI på 41.7, nå er den på 32,7.

Leve lengre, vil ikke dø fra barna mine ennå ❤️

Anonymkode: 4ca53...31c

• Liker 5
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

At jeg ikke liker endringer og føler et sterkt behov for å reversere dem. 

Anonymkode: 6ce22...845

AnonymBruker
Skrevet

At jeg savner den normalvektige kroppen min, at jeg ønsker å stramme opp etter fødsel, at jeg vil være i god form for sønnen min, og at jeg starter i ny jobb etter mammapermisjonen og ønsker å føle meg så bra som mulig.

Anonymkode: a9704...551

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Den viktigste motivasjonen min er å komme i form og holde meg i god form så langt det går frem til jeg dør, med sunt kosthold og trening. Jeg ser hvor mye moren min, og andre sliter med vondter og helsa pga dårlig kosthold og lite trening, det er skrekken. Jeg ønsker å være der for barna mine, etterhvert barnebarn og ha muligheten til å gjøre ting og leve livet uten masse plager. 

Jeg ønsker jo å se bra ut også, ha overskudd i hverdagen, kunne handle klær uten å prøve å skjule valker og div. 

Anonymkode: 179e5...d63

• Liker 3
Skrevet

Målet mitt var å passe i klærne mine igjen, og unngå overvekt. Bonus at jeg ser bedre ut, men gjorde det faktisk mest for helsa. Har mange sykdommer, og trenger ikke flere pga overvekt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

For å ikke dø for tidlig og komme i bedre form. Begynte med bmi 47. Siden september 2021 har jeg nå kommet ned til bmi 39,5. Målet er en vekt på bmi 30-32. Selv om det er overvekt/fedme så er det det kroppen passer til og stabiliserer seg best på. Går på Saxenda for å kjenne metthetsfølelse og har som mål å gå sakte ned slik at huden får mulighet til å trekke seg litt mer sammen underveis.

Anonymkode: 71a62...883

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Én av mine grunner er for å passe inn i samfunnet. Vil ikke ta opp ekstra plass på bussen, vil kjøpe klær i vanlig butikk, vil ta fornøyelsesattraksjoner uten å tenke på om jeg er for tung eller om jeg er fysisk for stor. Vil ikke bli beskrevet som "hun dere litt store vet du". Vil bare passe inn og være en del av flokken..

Anonymkode: 8e7ed...78c

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Leve lengre, være aktiv med barna mine og være attraktiv for menn. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har fått skade i beinet som trolig blir bedre hvis jeg veier mindre, det blir iallefall mer vondt hvis jeg bærer tungt. Det ligger mye motivasjon i å slippe å ha det vondt. I tillegg hadde det vært hyggelig å kunne handle klær i vanlige butikker.

Anonymkode: bd969...c7c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min. Han er 2 år gammel, alle besteforeldre er døde, og han har bare meg og mannen min av familie. Mannen min er kronisk syk og hvor lang levetid eller hvor god helse han har i fremtiden er vanskelig å si. Har derfor bestemt meg for å leve så lenge jeg klarer og være så sunn jeg kan.

Anonymkode: 555a0...9fe

• Liker 3
  • Hjerte 5
Skrevet

Jeg ønsker en lettere hverdag hvor jeg har mer overskudd, samt at jeg har sett hvordan sterk overvekt har påvirket mennesker i nær familie og det er fælt å tenke på at man kan ende opp der selv. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal kun gå ned et par «pyntekilo». Min motivasjon er at jeg vil ha flat mage i tettsittende T-skjorte. Jeg vil føle meg vel i bikini. Jeg er nok litt perfeksjonist generelt i livet, og det gjelder kroppen min også. 

Anonymkode: 628fa...bdc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

At jeg ikke liker endringer og føler et sterkt behov for å reversere dem. 

Anonymkode: 6ce22...845

Samme. Jeg var tynnere og mer komfortabel der så det er motivet for å gå ned i vekt. Akkurat nå så er prioriteringen min om å bli sterkere større da så vektnedgang blir mer en bonus. 

Anonymkode: fcbda...735

AnonymBruker
Skrevet

Redusere smerte. 

Anonymkode: 6d510...086

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Å bli sunnere, føle meg bedre og kjenne meg selv igjen. Jeg anslår at jeg veier 15 kg mer enn idealvekten og det er noe som har kommet ganske rask på. Jeg har en helt haug med klær jeg ikke lengre passer inn i og jeg føler meg ikke vel med en "vom" hengende over bukselinningen. Dessuten har jeg fått hyppigere migrene og det kan også være kostholdsrelatert (uten at jeg vet). 

Anonymkode: b9329...ba9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At andre skal slutte å se ned på meg. 

Anonymkode: 26c29...398

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig, jeg vil ned nok kg (igjen, gikk opp til 90 kg og skal tilbake til 70)  til at jeg kan få fjernet den overflødige huden min fra da jeg veide 120 kg. Etter mange år med sykdom, fødsel og hormonelle problemer, er det tøft å nå både normalvekt og idealvekt, nå er jeg på BMI der jeg "får lov" å søke operasjonen (28) men vil aller helst nå BMI 24/25 for å få et så godt resultat som mulig. Tynn blir jeg aldri, men nåde om jeg skal gå rundt med denne hengemagen og SE overvektig ut når jeg tross alt har jobbet så hardt for å ha en helt vanlig kropp:)

Anonymkode: f8e9a...b2d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt ærlig, jeg vil ned nok kg (igjen, gikk opp til 90 kg og skal tilbake til 70)  til at jeg kan få fjernet den overflødige huden min fra da jeg veide 120 kg. Etter mange år med sykdom, fødsel og hormonelle problemer, er det tøft å nå både normalvekt og idealvekt, nå er jeg på BMI der jeg "får lov" å søke operasjonen (28) men vil aller helst nå BMI 24/25 for å få et så godt resultat som mulig. Tynn blir jeg aldri, men nåde om jeg skal gå rundt med denne hengemagen og SE overvektig ut når jeg tross alt har jobbet så hardt for å ha en helt vanlig kropp:)

Anonymkode: f8e9a...b2d

Hadde ikke turt å fjerne hud før jeg hadde holdt den nye vekten i minst ett år. 

Anonymkode: 628fa...bdc

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...