Gå til innhold

Bruktkupp på finn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Akkurat nå er det 50% på den nye frakt løsningen for Finn kjøp (kjøper betaler frakt via Finn). Jeg har prøvd det og det var helt genialt. Den minste pakkestr koster 40kr og det meste går i den str. 

https://www.finn.no/bap/artikler/aktuelt/fiks-ferdig

Å kjøpe fra Finn er miljøvennlig, økonomisk og gøy. Hva har dere kjøpt brukt av klær/sko/mote i det siste? Jeg har ryddet og solgt en del, solgt mange vesker, bukser og y2k mote (som jeg ikke bruker). Selv har jeg kjøpt en olajakke og en bluse. 

Anonymkode: dc88c...b61

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hadde aldri giddet å bruke den løsningen der. Som kjøper er det et «trygg betaling gebyr» og som selger så mottar man ikke pengene før «2-5 virkedager etter at kjøper har mottatt pakken», og kjøper har 24 timer på seg etter mottak av pakken for å stoppe betalingen. Dersom man ønsker å kjøpe noe og selger verken aksepterer eller avviser så blir også pengene reservert i 7 dager.

Anonymkode: 72bb4...6b9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hadde aldri giddet å bruke den løsningen der. Som kjøper er det et «trygg betaling gebyr» og som selger så mottar man ikke pengene før «2-5 virkedager etter at kjøper har mottatt pakken», og kjøper har 24 timer på seg etter mottak av pakken for å stoppe betalingen. Dersom man ønsker å kjøpe noe og selger verken aksepterer eller avviser så blir også pengene reservert i 7 dager.

Alt du sier er feil?

1. Hva mener du med «trygg betaling gebyr»? Hvis jeg sender feks en genser med helt hjem utenom Finn så koster det 80kr, Finn har nå et tilbud så det koster 40kr. Samme bil og samme firma som henter, men prisen for sending er halv pris og billigere enn å sende det privat. Man kunne nesten utnyttet det om man skulle sendt noe privat, lagd en fiktiv annonse og kjøpt av feks søsteren min om jeg skulle sendt noe til henne så ville jeg fått sendt til halv pris på frakten.

2. Hvis du trykker kjøp så har selger 48t på å godta, men før salget er godtatt av selger så kan kjøper trekke det tilbake. 

3. Har du lest om denne løsningen på Finn eller driver du bare å tipper? Ikke spre faktafeil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 hours ago, AnonymBruker said:

Akkurat nå er det 50% på den nye frakt løsningen for Finn kjøp (kjøper betaler frakt via Finn). Jeg har prøvd det og det var helt genialt. Den minste pakkestr koster 40kr og det meste går i den str. 

https://www.finn.no/bap/artikler/aktuelt/fiks-ferdig

Å kjøpe fra Finn er miljøvennlig, økonomisk og gøy. Hva har dere kjøpt brukt av klær/sko/mote i det siste? Jeg har ryddet og solgt en del, solgt mange vesker, bukser og y2k mote (som jeg ikke bruker). Selv har jeg kjøpt en olajakke og en bluse. 

Jobber du i Finn?

Anonymkode: cbdd6...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jobber du i Finn?

Anonymkode: cbdd6...9a1

Nei. Men jeg kjøper og selger mye på Finn. Og kan gjerne selge enda mer så fint å tipse folk om hvor lett og billig det er med frakt nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.6.2022 den 0.32):

Alt du sier er feil?

1. Hva mener du med «trygg betaling gebyr»? Hvis jeg sender feks en genser med helt hjem utenom Finn så koster det 80kr, Finn har nå et tilbud så det koster 40kr. Samme bil og samme firma som henter, men prisen for sending er halv pris og billigere enn å sende det privat. Man kunne nesten utnyttet det om man skulle sendt noe privat, lagd en fiktiv annonse og kjøpt av feks søsteren min om jeg skulle sendt noe til henne så ville jeg fått sendt til halv pris på frakten.

2. Hvis du trykker kjøp så har selger 48t på å godta, men før salget er godtatt av selger så kan kjøper trekke det tilbake. 

3. Har du lest om denne løsningen på Finn eller driver du bare å tipper? Ikke spre faktafeil. 

Jeg leste hvert bidige ord i FAQ’en i linken, ja, og alt jeg skrev er direkte sitert derifra 🙄 :

——————

«Hva er "avgift for Trygg betaling"?

Dette er en avgift som sikrer at pengene dine er trygt plassert, inntil du har mottatt varen din og ser at alt er i orden. Denne avgiften varierer utifra varens pris.»

«Pengene blir refundert umiddelbart hvis kjøpsforespørselen blir avvist innen 48 timer.

Hvis kjøpsforespørselen hverken blir godtatt aller avvist, blir pengene refundert til deg etter 7 dager.»

»Frem til selger har godkjent kan du når som helst trekke kjøpsforespørsel din.»

»Når du legger inn kjøpsforespørsel holdes pengene inntil selger har godkjent forespørselen. Pengene lagres hos FINN inntil du har mottatt pakken din. Pengene utbetales til selger 24 timer etter du har mottatt pakken din.»

«Varen er ikke som beskrevet i annonsen eller er ødelagt under transport. Jeg vil ha igjen en del av kjøpesummen eller stoppe handelen. Hva gjør jeg?

Etter at du har mottatt pakken din, har du 24 timer på deg på å stoppe betalingen. Dette gjør du via siden som viser deg status på kjøpet. Denne siden finner du på oversikt over alle handlene du har på Torget, klikk på "Min FINN" og så på "Handel på Torget".

Vi oppfordrer kjøper til å kontakte selger i FINNs meldingstjeneste i første omgang, for å se om dere kan komme til enighet selv. Dette vil være mest effektivt. Hvis dere ikke kommer til enighet, kontakt FINNs kundesenter.»

«Når får jeg pengene mine?

Når kjøper har mottatt pakken, og alt er fint med den, går det 24 timer før vi utløser pengene til din konto. Etter vi har utløst pengene kan det fortsatt ta et par dager før du har de på konto, noe lengre hvis en handel gjøres før helgen. Hvis det er noe galt med pakken, så har kjøper 24 timer på seg til å sende deg en klage eller forslag til løsning.«

«Kjøper har stoppet utbetalingen. Hva skjer nå?

Etter at kjøperen har mottatt pakken, har hen 24 timer på seg til å stoppe betalingen hvis det er noe galt med varen eller den er en annen enn beskrevet i annonsen. Hvis dette oppstår vil vi be kjøper om dokumentasjon i form av bilder av varen, i tillegg til å svare på noen kontrollspørsmål. Vi sammenlikner informasjonen vi får fra kjøper, med selgers annonse. Selger vil også bli kontaktet for å forklare sin side av saken. 

I første omgang oppfordrer vi kjøper og selger til å snakke sammen via FINN sin meldingstjeneste, for å forsøke å bli enige om et prisavslag eller tilbakesending av varen. Hvis kjøper og selger ikke blir enige, vil vi i FINN vurdere saken og bestemme hva utfallet blir.»

»Varen er levert til kjøper, hvor lang tid tar det før jeg får pengene? 

Etter varen er levert har kjøper 24 timer på seg til å se at alt er i orden, deretter vil pengene utbetales til selger. Det vil ta 2-5 virkedager før pengene er synlig på konto. Det betyr at hvis transaksjonen skjer i en helg kan det ta litt lenger tid.»

—————————————-

Jeg lurer fortsatt på hva det var jeg skrev som var «feil»… 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sikkert fint for kjøpere, men for meg som selger er det uaktuelt :) skal det sendes skal jeg ha pengene før jeg sender. 

Anonymkode: 50243...27f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 18.6.2022 den 0.32):

Hva mener du med «trygg betaling gebyr»?

Det står at kjøper både betaler frakt og en avgift for "trygg betaling". Hvorfor prøver de å skjule hva denne avgiften er? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...