Gå til innhold

Vær slem mot meg.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men hva skjer da, om vi skjeller deg ut på det groveste og treffer et ømt punkt? Vil du dra det med deg videre da, og fundere på om vi virkelig mener det? 
Eller er det bare sånn at du trenger å få et innlegg fullt av gørr, så glemmer du det og føler deg lettere til sinns etterpå?

Anonymkode: 27c0a...822

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du virker ikke som et menneske som er ute etter hjelp. Kun oppmerksomhet.  

Du er ikke verdens navle.  

Du trenger eksponering for VIRKELIG avmakt  hva helse og muligheter gjelder. Da ville du tatt grep for deg selv . 

Anonymkode: 9b63a...1de

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hva skjer da, om vi skjeller deg ut på det groveste og treffer et ømt punkt? Vil du dra det med deg videre da, og fundere på om vi virkelig mener det? 
Eller er det bare sånn at du trenger å få et innlegg fullt av gørr, så glemmer du det og føler deg lettere til sinns etterpå?

Anonymkode: 27c0a...822

Jeg vet ikke, jeg vil bare grine. Jeg hater meg selv og vil ikke føle meg så ensom i den følelsen. Jeg vil bli avvist og kastet til side.

Men jeg er jo fornuftig nok til å vite at ingen her inne kjenner meg og kan derfor ikke si noe som er basert i sannhet. Kun egne projiseringer.

Anonymkode: 7aaf0...764

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du virker ikke som et menneske som er ute etter hjelp. Kun oppmerksomhet.  

Du er ikke verdens navle.  

Du trenger eksponering for VIRKELIG avmakt  hva helse og muligheter gjelder. Da ville du tatt grep for deg selv . 

Som tidligere sagt i tråden har jeg allerede fått hjelp 👍

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Men jeg trenger det

Hvorfor trenger du det?

Anonymkode: 2f40a...74d

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor trenger du det?

For å gråte. Slik at jeg får ut det følelsesmessige presset inni meg. Jeg er som en flaske med Farris på vei til månen som aldri sprekker hvis ingen åpner den.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

For å gråte. Slik at jeg får ut det følelsesmessige presset inni meg. Jeg er som en flaske med Farris på vei til månen som aldri sprekker hvis ingen åpner den.

Klarer du å gråte om du ser en trist film? F.eks Titanic eller noe annet? Jeg bruker slike filmer for å starte gråtingen når jeg trenger å få utløp for noe.

AnonymBruker
Skrevet

Som tidligere sagt i tråden har jeg allerede fått hjelp 👍

Du trenger tough love,derav direkte tale fra meg. ! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Klarer du å gråte om du ser en trist film? F.eks Titanic eller noe annet? Jeg bruker slike filmer for å starte gråtingen når jeg trenger å få utløp for noe.

Jeg er ikke lettrørt av filmer, også tar det ganske lang tid. Noe musikk, men føler ikke for å høre på musikk nå. 

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger tough love,derav direkte tale fra meg. ! 

Tough love? Ikke lat som at du bryr deg om en fremmed. Vær slem for å være slem.

AnonymBruker
Skrevet

Da tar du deg en joggetur.

Løp det du klarer, powerwalk når du ikke klarer løpe mer, så løper du igjen.

Ta litt grep om livet, ikke bare sitt der.

Anonymkode: 627d7...a63

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da tar du deg en joggetur.

Løp det du klarer, powerwalk når du ikke klarer løpe mer, så løper du igjen.

Ta litt grep om livet, ikke bare sitt der.

Er jeg lat? Og unormal?

AnonymBruker
Skrevet

Er jeg lat? Og unormal?

Du virker selvopptatt på feil måte.

Skrevet

Du virker selvopptatt på feil måte.

Hvordan da? Er jeg stakkarslig?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Endelig! Takk. Nærmere gråt nå

Vi er mange som har måtte ta den utfordringen jeg ga deg. Jeg har gjort det. Jeg har kommet langt, men må fremdeles være oppmerksom på min indre dialog, og være bevisst på å protestere når jeg kommer med vonde ord og kritikk mot meg selv. Styggen på ryggen er min følgesvenn, men den får ikke lov til å si meg ting uten protester. Prøver den seg slår jeg tilbake. Derfor er den blitt liten nå. En ganske ubetydelig nissefant jeg klarer å avfeie med at jeg er bra nok. 

Jeg er ikke perfekt, men det er helt greit. Ingen mennesker er perfekte. Faktisk er det slik at vi mennesker beundrer det perfekte, men det er der uperfekte vi føler omsorg og kjærlighet for. Jeg er verdt å elske, god nok. Jeg er uperfekt menneskelig nok til at jeg kan være medmenneske ovenfor andre uperfekte mennesker, og uperfekt menneskelig nok til at andre kan se meg som et ekte menneske på godt og vondt, og føle sympati, omtanke, kjærlighet, respekt og til og med beundring for at jeg har mitt å stri med, men gjør mitt beste. Står på. Går på. Har mye å gi, fordi jeg ikke bruker all min kapasitet på å rakke ned på meg selv, og derfor overser andre i min selvopptatthet. For det er selvopptatthet å ha all fokus på seg selv, og kun være opptatt av hva styggen på ryggen sier til deg, om deg. Da mister du evne til å se at andre har sitt å stri med også. Er like uperfekte. Trenger deg like mye som du trenger andre. 

Bra nok er du. Det er faktisk ingenting unikt ved verken hvordan du ser ut, eller hvordan du har trådt feil. Det er faktisk helt ordinært å ikke ha det perfekte utseendet eller å trå feil i livet, så du må dra hodet ut av din selvopptatthet, og få styggen på ryggen til å holde kjeft. Protestere, og argumente mot, til idioten blir ubetydelig, eller kun i stand til å hjelpe deg til å ikke være stygg mot andre. 

Det er ingenting edelt ved det du driver på med. Ikke bare er du (unødvendig) stygg mot deg selv, og ødelegger deg selv, du er også ufint selvopptatt. Meg, meg, meg blir fokuset ditt. 

Du er ikke bra nok mener du? Og likevel er du egoistisk nok til å bruke all din kapasitet på deg selv? Det er å opphøye seg selv til å være verdens viktigste menneske, og blåse i alle andre. 

Få hodet ut av din egen ræv, så vil du se at du på ingen måte er unik. At alle har sitt å stri med. At ingen av oss er perfekte. 

Skriv ned alt som er positivt ved deg, og begynn med å argumentere mot Styggen på ryggen. 

Du er bra nok. Du er ufin og selvopptatt, arrogant og egoistisk om du ikke aksepterer det. 

Skrevet

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. 

Med vennlig hilsen,

Elaine Marley, mod. 

Tråden er også ryddet for brukerangrep og svar til dette. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...