Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun sa at vi måtte bare si fra om det er noe hun kan hjelpe til med. Lurer på om det er greit å spørre om hun vil lage en kake, eller er det en eller annen uskreven regel om at faddere ikke gjør det? 😅

Anonymkode: be52d...327

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt innafor å spørre. 

Anonymkode: dccb6...7ea

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun sa at vi måtte bare si fra om det er noe hun kan hjelpe til med. Lurer på om det er greit å spørre om hun vil lage en kake, eller er det en eller annen uskreven regel om at faddere ikke gjør det? 😅

Hun har tilbudt seg å hjelpe, da kan du fint spørre :) Har aldri hørt om at ikke man skal spørre faddere.

• Liker 3
Skrevet

Har vært både fadder og kakebaker i én og samme dåp før, og jeg ble i alle fall ikke fornærmet over å bli spurt. 😉

AnonymBruker
Skrevet

Helt innafor. Jeg har bakt til mitt fadderbarn :) det var bare koselig å bidra til den dagen 

Anonymkode: 88005...56e

AnonymBruker
Skrevet

Det er innafor. Men la hun velge type kake selv.

Anonymkode: c2cb4...53d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I min tradisjon (sunnmøre) spør man familie og venner om de kan bake kake til store anledninger. Ihvertfall om de bor i området og pleier å bake. Noen tilbyr det selv, noen hinter og blir fornærmet om de ikke blir spurt.

Siden faddere gjerne er familie eller nære venner kan det ofte skje at faddere baker kake. De to gangene jeg har arrangert dåp har faddere enten bakt kake eller hjulpet til på andre måter. Mine egne faddere hadde med kake som en selvfølgelighet i både min dåp, konfirmasjon og bryllup. Til bryllupet tror jeg de tok med to.

Anonymkode: 027dd...97a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

I min tradisjon (sunnmøre) spør man familie og venner om de kan bake kake til store anledninger. Ihvertfall om de bor i området og pleier å bake. Noen tilbyr det selv, noen hinter og blir fornærmet om de ikke blir spurt.

Siden faddere gjerne er familie eller nære venner kan det ofte skje at faddere baker kake. De to gangene jeg har arrangert dåp har faddere enten bakt kake eller hjulpet til på andre måter. Mine egne faddere hadde med kake som en selvfølgelighet i både min dåp, konfirmasjon og bryllup. Til bryllupet tror jeg de tok med to.

Anonymkode: 027dd...97a

Ts her, er fra Sunnmøre jeg også! 😊

Takk for svar folkens, hun ville gjerne bake kake!

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt! Fadderen til sønnen min bakte til hans dåp og vi til barnet hennes. Hadde blitt mer fornærma over å ikke bli spurt tror jeg😂

Anonymkode: 5c7eb...15c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...