Gå til innhold

Ang hvem man bør invitere til konfirmasjon.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en konfirmant til neste år og har begynt og planlgge litt nå. Jeg og far er ikke sammen, og jeg har samboer som fungerer som farsfigur for barnet mitt. ( Far til barnet ser barnet ca en gang i året pga far flyttet for mange år siden til utlandet). Samboers familie ser mer til mitt barn enn den biologiske familien på barnets farside. Kan jeg derfor be samboers familie også, som hans foreldre og søsken? Altså både fars familie og de nærmeste i min samboers? 

Beklager hvis jeg spør dumt. 

Anonymkode: 571b2...f69

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan invitere akkurat de du vil!

Anonymkode: 08a2a...d3f

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har gjort det. Viktig for konfirmanten å alle de er glad i rundt seg en sånn dag. Gikk fint her❤️

Anonymkode: ada30...13a

Skrevet

Ja, det kan du absolutt. Vi har deltatt i konfirmasjonene til våre "stenevøer/-nieser", altså barna hun som er gift med min manns bror hadde fra forrige ekteskap, så der har det både vært mors familie, fars familie og stefars familie. Veldig hyggelig. :)  Det er jo nettopp de som er nær konfirmanten det er naturlig å invitere, helt uavhengig av blodsbånd. :jepp:

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har en konfirmant til neste år og har begynt og planlgge litt nå. Jeg og far er ikke sammen, og jeg har samboer som fungerer som farsfigur for barnet mitt. ( Far til barnet ser barnet ca en gang i året pga far flyttet for mange år siden til utlandet). Samboers familie ser mer til mitt barn enn den biologiske familien på barnets farside. Kan jeg derfor be samboers familie også, som hans foreldre og søsken? Altså både fars familie og de nærmeste i min samboers? 

Beklager hvis jeg spør dumt. 

Anonymkode: 571b2...f69

Ja det kan du. Men tenker det er barnet som må få bestemme litt her. Men fint å be hans familie, om de har mye kontakt. 

Jeg ba ikke mine. Iht stebarn Men det er fordi det var to konfirmanter iht mine og dine barn. Dessuten så har ikke mine engasjert seg så mye i stebarnet 

Anonymkode: bd0ba...93a

Skrevet (endret)

I mine stebarns konfirmasjoner var vi foreldre, steforeldre, stebesteforeldre, eks ste-tanter og jeg vet ikke hva i en salig blanding.

Har aldri vært noe problem her. Mine stebarns mor m/samboer var også invitert i vårt felles barns konfirmasjon.

Inviter dem du har lyst til å invitere! De som takker ja kommer, og de som takker nei får ta ansvar for det selv!

Endret av Ulrikke
Skrevet

Det kan du. Men la konfirmanten ta del i avgjørelsen. Ikke legg frem ditt ønske/forslag om hvem før du har snakket med konfirmanten. Da kan h*n føle at det må sies ja. Men vil jo tro konfirmanten vil føle det som naturlig å ha bonusfamilien som gjester i dette tilfellet. Far bør også inviteres hvis konfirmanten ønsker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...