AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #1 Skrevet 17. juni 2022 Jeg har en konfirmant til neste år og har begynt og planlgge litt nå. Jeg og far er ikke sammen, og jeg har samboer som fungerer som farsfigur for barnet mitt. ( Far til barnet ser barnet ca en gang i året pga far flyttet for mange år siden til utlandet). Samboers familie ser mer til mitt barn enn den biologiske familien på barnets farside. Kan jeg derfor be samboers familie også, som hans foreldre og søsken? Altså både fars familie og de nærmeste i min samboers? Beklager hvis jeg spør dumt. Anonymkode: 571b2...f69
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #2 Skrevet 17. juni 2022 Du kan invitere akkurat de du vil! Anonymkode: 08a2a...d3f 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #3 Skrevet 17. juni 2022 Vi har gjort det. Viktig for konfirmanten å alle de er glad i rundt seg en sånn dag. Gikk fint her❤️ Anonymkode: ada30...13a
Arkana Skrevet 17. juni 2022 #4 Skrevet 17. juni 2022 Ja, det kan du absolutt. Vi har deltatt i konfirmasjonene til våre "stenevøer/-nieser", altså barna hun som er gift med min manns bror hadde fra forrige ekteskap, så der har det både vært mors familie, fars familie og stefars familie. Veldig hyggelig. Det er jo nettopp de som er nær konfirmanten det er naturlig å invitere, helt uavhengig av blodsbånd.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #5 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har en konfirmant til neste år og har begynt og planlgge litt nå. Jeg og far er ikke sammen, og jeg har samboer som fungerer som farsfigur for barnet mitt. ( Far til barnet ser barnet ca en gang i året pga far flyttet for mange år siden til utlandet). Samboers familie ser mer til mitt barn enn den biologiske familien på barnets farside. Kan jeg derfor be samboers familie også, som hans foreldre og søsken? Altså både fars familie og de nærmeste i min samboers? Beklager hvis jeg spør dumt. Anonymkode: 571b2...f69 Ja det kan du. Men tenker det er barnet som må få bestemme litt her. Men fint å be hans familie, om de har mye kontakt. Jeg ba ikke mine. Iht stebarn Men det er fordi det var to konfirmanter iht mine og dine barn. Dessuten så har ikke mine engasjert seg så mye i stebarnet Anonymkode: bd0ba...93a
Ulrikke Skrevet 17. juni 2022 #6 Skrevet 17. juni 2022 (endret) I mine stebarns konfirmasjoner var vi foreldre, steforeldre, stebesteforeldre, eks ste-tanter og jeg vet ikke hva i en salig blanding. Har aldri vært noe problem her. Mine stebarns mor m/samboer var også invitert i vårt felles barns konfirmasjon. Inviter dem du har lyst til å invitere! De som takker ja kommer, og de som takker nei får ta ansvar for det selv! Endret 17. juni 2022 av Ulrikke
Luckiness Skrevet 17. juni 2022 #7 Skrevet 17. juni 2022 Det kan du. Men la konfirmanten ta del i avgjørelsen. Ikke legg frem ditt ønske/forslag om hvem før du har snakket med konfirmanten. Da kan h*n føle at det må sies ja. Men vil jo tro konfirmanten vil føle det som naturlig å ha bonusfamilien som gjester i dette tilfellet. Far bør også inviteres hvis konfirmanten ønsker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå