Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte noe på finn i mai som jeg ikke har fått. Selger har hevdet at varen er sendt, men at den har blitt liggende hos posten. Jeg har vært i kontakt med han flere ganger uten at noe har skjedd. I dag truet jeg med å gå til politiet. Da fikk jeg plutselig melding om å sjekke sporing på posten. Jeg ringte postkontoret hans også, og de sa at pakken min lå hos de - men at den var blitt levert i dag. Han påstår at den har lagt der hele tiden. Det har nå gått en måned. Hva ville dere ha gjort videre? Jeg sa egentlig at jeg ville ha pengene forrige uke hvis jeg ikke skulle gå til politiet, men han sa at han fikk lønn i dag, så da avventet jeg noen dager. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Samsung said:

Jeg kjøpte noe på finn i mai som jeg ikke har fått. Selger har hevdet at varen er sendt, men at den har blitt liggende hos posten. Jeg har vært i kontakt med han flere ganger uten at noe har skjedd. I dag truet jeg med å gå til politiet. Da fikk jeg plutselig melding om å sjekke sporing på posten. Jeg ringte postkontoret hans også, og de sa at pakken min lå hos de - men at den var blitt levert i dag. Han påstår at den har lagt der hele tiden. Det har nå gått en måned. Hva ville dere ha gjort videre? Jeg sa egentlig at jeg ville ha pengene forrige uke hvis jeg ikke skulle gå til politiet, men han sa at han fikk lønn i dag, så da avventet jeg noen dager. 

Hvis den er levert inn nå får du den vel om noen dager.

Anonymkode: e210b...763

• Liker 2
Skrevet

Det er greit nok, men personen sendte ikke varen før jeg var på vei for å anmelde. Skal man måtte være nødt til å gå til de skritt for å få det man har betalt for? 

AnonymBruker
Skrevet

Hva var prisen på det du kjøpte?

Anonymkode: 7b954...020

Skrevet

3000 kroner. Jeg er bare redd for at han lurer andre også. I annonsen gir han inntrykket av at han bare selger en gjenstand. Men i følge han har han ett helt lager. Bare der ble jeg litt fordi han sa at gjenstanden ble solgt til høyeste bud. Men når jeg tapte auksjonen fikk jeg tilbud om å kjøpe en gjenstand til samme pris som jeg gav bud på når jeg tapte.  Han sendte som sagt ikke noe pakke før jeg var på vei til politiet. Da hadde det gått en måned. 

Skrevet
Samsung skrev (På 19.6.2022 den 17.17):

Det er greit nok, men personen sendte ikke varen før jeg var på vei for å anmelde. Skal man måtte være nødt til å gå til de skritt for å få det man har betalt for? 

Du vet ikke om det er hva du har betalt for som ligger inne i den pakken heller, enda.... Det gjenstår å se når du åpner den.

Avvent til du har mottatt pakken. Om det du bestilte ligger i pakken, ville jeg ikke gjort noe mer med saken. For hva er det da å anmelde? "Han var så treg med å poste noe"? Det er ikke noe kriminelt i det som kan anmeldes.

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk pakken i dag. Innholdet stemmer med annonsen. Jeg tror likevel ikke at jeg hadde fått varen hvis jeg ikke hadde truet med anmeldelse. Det er ikke greit å operere på den måten. Politiet gjør neppe noe med saken siden varen har kommet til rette. Jeg tror ikke finn.no gjør noe heller. Har vært i kontakt, men de ville bare vite om jeg fikk varen eller ikke. Jeg ser imidlertid på tilbakemeldinger han har fått at han har blitt anmeldt før fordi han ikke har sendt det folk har kjøpt av han. Denne gangen har han gjort slik at folk ikke kan gi karakterer på han. Annonsen ligger der også fortsatt, så gudene må vite hvor mange han kan lure. Det er ikke alle som gidder å gå til politiet fordi det skjer vanligvis ikke noe. Får bare et brev etter 14 dager med at saken er henlagt. Virker som om han gambler på det. 

• Liker 1
Skrevet

Ikke overfør 3000 kr til en fremmed uten å ha noen garanti for at du faktisk mottar varen..

AnonymBruker
Skrevet
Samsung skrev (1 time siden):

Jeg fikk pakken i dag. Innholdet stemmer med annonsen. Jeg tror likevel ikke at jeg hadde fått varen hvis jeg ikke hadde truet med anmeldelse. Det er ikke greit å operere på den måten. Politiet gjør neppe noe med saken siden varen har kommet til rette. Jeg tror ikke finn.no gjør noe heller. Har vært i kontakt, men de ville bare vite om jeg fikk varen eller ikke. Jeg ser imidlertid på tilbakemeldinger han har fått at han har blitt anmeldt før fordi han ikke har sendt det folk har kjøpt av han. Denne gangen har han gjort slik at folk ikke kan gi karakterer på han. Annonsen ligger der også fortsatt, så gudene må vite hvor mange han kan lure. Det er ikke alle som gidder å gå til politiet fordi det skjer vanligvis ikke noe. Får bare et brev etter 14 dager med at saken er henlagt. Virker som om han gambler på det. 

Ta kontakt med Finn og forklar situasjonen. De utestenger evt personen. 

Anonymkode: 2bfeb...4f8

AnonymBruker
Skrevet

Kr 3000,- er mye penger å sende til vilt fremmede. 

Anonymkode: b7757...9cb

Skrevet (endret)

Jeg burde ha gjort bedre research, men jeg har som hobby å kjøpe og selge ting på finn. Gjør 100 vis av transaksjoner i året. Har bare blitt svindlet en gang før. Dette var andre gangen. Jeg burde kanskje ha lest tilbakemeldinger fra andre kjøpere bedre. Han hadde nesten full score på tilbakemeldinger. Når jeg sjekker i ettertid ser jeg at alle utenom en er karakterer han har fått som kjøper.

Den enste karakteren som er negativ har han fått som selger. Der skrev vedkommende at han var blitt anmeldt fordi han ikke hadde fått noe vare.  Neste gang må jeg lese hva som står – ikke bare se på hva som står på forsiden. Slik ser profilen ut i annonsen (har anonymisert den). 

De fleste som har full score på tilbakemeldinger er stort sett ærlige og har aldri opplevd noe tull med de. De som ikke har fått karakter eller er nye på finn er jeg mer skeptisk til. Da betaler jeg på andre måter.

Screenshot_20220623-113307~2.jpg

Endret av Samsung
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo ikke blitt svindlet da, når du fikk det du skulle ha.

Om det var forsøk på svindel eller ei, kan vi ikke vite. Kanskje er personen bare veldig somlete, men fikk ræva i gir når du var så streng 🙂

Anonymkode: ee02e...593

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, Irja said:

Ikke overfør 3000 kr til en fremmed uten å ha noen garanti for at du faktisk mottar varen..

Krev at kjøper bruker Fiks Ferdig.

Anonymkode: e210b...763

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...