Gå til innhold

Invitert på dugnad i barnehagen, hvorfor skal vi gjøre de ansatte sin jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I morgen er det dugnad i barnehagen til tvillingene. På menyen står både maling, koste grus og bygge utekjøkken. Bare jeg som synes det er helt på trynet når dette er de ansatte sin jobb? De hadde fri hele koronaperioden og kunne godt tatt igjen litt til dugnad. 

Anonymkode: 697b4...5d1

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I morgen er det dugnad i barnehagen til tvillingene. På menyen står både maling, koste grus og bygge utekjøkken. Bare jeg som synes det er helt på trynet når dette er de ansatte sin jobb? De hadde fri hele koronaperioden og kunne godt tatt igjen litt til dugnad. 

Troll.

Anonymkode: b963b...ab6

• Liker 19
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette må være tull. Koste grus gjøres mye tidligere enn nå dagen før sommerferien. 

Anonymkode: 5e3a2...1f1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Haha. Hva skjer med alle disse sutretrådene om barnehager og dugnad?

Anonymkode: 05aa2...4fa

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Trodde aldri jeg skulle si dette, men er litt enig. Nå er det ikke de som jobber i barnehagen sin jobb da, og folk må slutte å si at de hadde fri hele koronaperioden. Det er ikke riktig.

Men det er jo kommunen sin oppgave å male/beise etc i barnehagen. Vi er invitert til dugnad neste uke og det er jo rene vedlikeholdsoppgaver vi skal gjøre. Bor i en kommune som går mye i overskudd hvert år, de kunne hatt flere vaktmestere.

Anonymkode: ba8bd...89b

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Trodde aldri jeg skulle si dette, men er litt enig. Nå er det ikke de som jobber i barnehagen sin jobb da, og folk må slutte å si at de hadde fri hele koronaperioden. Det er ikke riktig.

Men det er jo kommunen sin oppgave å male/beise etc i barnehagen. Vi er invitert til dugnad neste uke og det er jo rene vedlikeholdsoppgaver vi skal gjøre. Bor i en kommune som går mye i overskudd hvert år, de kunne hatt flere vaktmestere.

Enig med deg i at det er KOMMUNENS jobb. Dette burde kommunen tatt ansvar for selv.

Men det er IKKE barnehageansatte sin jobb? Alvorlig talt. 

Anonymkode: 09d59...d40

• Liker 15
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Enig med deg i at det er KOMMUNENS jobb. Dette burde kommunen tatt ansvar for selv.

Men det er IKKE barnehageansatte sin jobb? Alvorlig talt. 

Anonymkode: 09d59...d40

På ingen måte de som jobber i barnehagen sin jobb nei, så det er meget mulig at de som roper troll her oppe har rett. Veldig merkelig om folk tror dette. 

• Liker 9
Skrevet

Dugnader har som mål å skape en sosial kontekst i en gruppe. Det er å skape et eierskap mellom voksne, barnehagen og de andre foreldrene. 

Sånn rent bortsett fra det, er enhver kostnad løst på arbeidsdugnad, 1/5 del av økonomisk belastning for sluttbruker: det er økonomisk verdt det. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå skal jeg komme med et like urimelig utspill som TS klarer å komme med. 
Jeg har fire barn, og nå er jeg drittlei av måtte gjøre noe som helst som har med skole og barnehage å gjøre. 
Jeg har stilt opp med de to første og nå gidder jeg ikke mer. 
Det kan de med ett barn gjøre. 
De har mye bedre tid enn meg. 
At de ansatte ikke er ansatt for å drive vedlikehold eller at barnehagens behov for vedlikehold er større enn hva feks kommunen bidrar med, kan jeg ikke ta hensyn til fordi det passer ikke meg. 
Jeg liker ikke å bidra med noe samfunnsnyttig fordi andre kan gjøre det. 
Jeg liker ikke, blir skitten og svett , og kanskje det er fluer der,  og hva om jeg får vondt i hodet ??? 

Anonymkode: 42c57...a95

• Liker 2
Skrevet

Det er vel ikke barnehageansattes jobb. Dette går trolig utover hva som er i deres kontrakt. Er vel mer kommunen sitt ansvar dersom det er kommunal barnehage. Er det en privat så står det vel i vedtektene hvem sitt ansvar det er og vedtekter bør jo leses før man takker ja til plass. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke ansatte sin jobb. Private har gjerne vaktmester, kommunale har kommunen ansvar for og foreldrestyrte har foreldre ansvar for (eventuelt vaktmester) 

Anonymkode: e05df...5a7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

🙄

Anonymkode: 5bdfc...42c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Haha. Hva skjer med alle disse sutretrådene om barnehager og dugnad?

Anonymkode: 05aa2...4fa

Foreldre som ikke vil stille opp for barna sine

Anonymkode: 5bdfc...42c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei og nei og atter nei.. det er ikke vår ansatte sin jobb og hverken male, koste eller måle snø.. 

Vi skal være sammensetning barna. Vi ønsker ofte å få foreldre inn for å hjelpe til på dugnader for at barna skal få det triveligere rundt seg. Kommunene bruker ikke penger på barnehagene. 
vi kam jo godt kutte ut dugnaden, så får barna deres gå i nedslitte barnehager.. 

Anonymkode: 37099...0a8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker dugnadene i barnehagen kun som kos. Det ble bygget en gapahuk, utekjøkken, det ble sponset masse materialer til pluss at kommunen spyttet inn midler til det. Dugnaden var alltid på våren slik at alt ble fint til de eldste barnas avslutning. Det ble malt og oljet utemøbler/uteleker, raket, rivet, krafset, og masse spyling og ordning rundt sandkasser. Barna var med, det ble grillet pølser og noen hadde med kaker.  Vi gjorde ingenting innendørs og dugnaden var en ettermiddag 16-19. (de som bygget jobbet flere dager)  Det ble bygget ting fordi foreldre ville gjøre noe. Det var også alltid masse folk på dugnadene og alltid god stemning. 

Anonymkode: 2d401...49c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Du kan godt være oppgitt over dugnad. Men det er ikke de ansattes jobb😅 

Anonymkode: 1b61b...68e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ikke de ansatte i barnehagen sin jobb, nei, og alle ansatte i barnehage jeg vet om, inkludert meg, hadde ikke fri i koronaperioden!

Anonymkode: 2760b...e3c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Druid skrev (3 timer siden):

Dugnader har som mål å skape en sosial kontekst i en gruppe. Det er å skape et eierskap mellom voksne, barnehagen og de andre foreldrene. 

Sånn rent bortsett fra det, er enhver kostnad løst på arbeidsdugnad, 1/5 del av økonomisk belastning for sluttbruker: det er økonomisk verdt det. 

🙌🏼👏🏼 

Anonymkode: c8e3e...c24

AnonymBruker
Skrevet

så fett som barnehagen tjener hvert år, så burde dem egentlig klart å ansette noen til å bygge kjøkken, klatte på maling her og der, eller gjøre annet arbeid i barnehagen.     

Anonymkode: 938d4...aaf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.6.2022 den 12.50):

Det er ikke ansatte sin jobb. Istedenfor å sitte å klage kan du samle sammen foreldregruppen og klage til kommunen for at de ikke gidder å bevilge penger til vedlikehold av uteområder. 

Anonymkode: e6925...af2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...