AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #1 Skrevet 17. juni 2022 Hvor mye kontakt har barna dine med deg og hvor mye kontakt har de med sin andre forelder utenom tiden som er satt til samvær? og hvor mye er prosentfordelingen? Er det barna eller du/den andre som oppfordrer til kontakt utenom samvær? Og er samarbeidet dere imellom en faktor på hyppigheten på treff utenom samvær? Anonymkode: 3fe52...fd9
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #2 Skrevet 17. juni 2022 Postet i feil. SKulle vel strengt tatt vært i "familie og barn"... Anonymkode: 3fe52...fd9
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #3 Skrevet 17. juni 2022 Det kommer jo helt an på barnas alder. Hår de i skolen og har egne telefoner så får de vel ha så mye kontakt med den andre forelderen som de føler for? Men foreldrene seg i mellom har vel bare kontakt når det er nødvendig ? Anonymkode: 668c1...0e8
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #4 Skrevet 17. juni 2022 Jeg har store barn (VGS) og minimal kontakt med exmannen. Barna er ca 50% hos far, litt oftere hos meg. Jeg snakker jevnlig med barna når de er hos han, det samme gjør de med han når de er hos meg. Går mest i korte beskjeder, kjøring og "glad i deg" meldinger. Anonymkode: 85817...280 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #5 Skrevet 17. juni 2022 Har barn i barneskole og ungdomskole, vi har litt kontakt når de er hos far. Jeg og far har minimal kontakt, kun det nødvendige. 60% hos meg, 40% hos far Anonymkode: ada6d...fae
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #6 Skrevet 17. juni 2022 Far følger ikke opp samværsavtalen, så barnet er 100% meg. Ingen kontakt. Jeg har spurt om han skal følge opp, men får ikke svar. Barnet har nr til far, men har blokkert det selv. Anonymkode: 07b6a...ff7 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #7 Skrevet 18. juni 2022 Mannen min har særkullsbarn som er hos oss 40%. En i barneskolealder og en på ungdomsskolen. Han snakker med barna daglig på tlf når de er hos mor, som regel er det han som ringer. Barna snakker sjelden med mor når de er hos oss. Mye av dialogen med datteren handler om at hun ønsker hjelp til ting eller oftest penger til ting. Jeg tror faktisk aldri hun ringer først uten at det er penger hun skal ha. Hun får lettere napp hos far enn hos mor, så det går mest den veien. Anonymkode: 12b05...28b
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #8 Skrevet 19. juni 2022 Vi har 50/50 (dog er de nok litt mer hos meg) og barna er nå mellom 12 og 17 år. (var 5-10 når det ble brudd) Vi bor med kort avstand og det hender barna stikker immom for å hente ting når de er hos faren, i tillegg er jeg trener på en aktivitet for yngste, så han ser jeg ganske mye pga det. Vi har aldri hatt den greia med å ringe ungene når de er hos den andre forelderen, og heller ikke de oss. Beskjeder til ungene tas via forelderen. Vi samarbeider helt greit, selv om det også har vært noen perioder med litt mer styr. De første årene hadde vi felles julerfeiring og bursdagsfeiringer, men nå har vi alt hver for oss, noe ungene syns er helt greit Anonymkode: 4649d...415
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #9 Skrevet 19. juni 2022 Vi har ca 60/40, vi endret fra 50/50 for snart et år siden, etter ungdommens ønske. Det vil nok bli enda mer endring på sikt. Når hn er her, snakker hn sjelden med far, toppen 2 ganger i uken i snitt. Når hn er hos far, ringer hn meg nesten daglig. Slik har det vært så lenge hn har hatt egen telefon, før det fikk hn ikke ringe meg når hn ønsket, far syns ikke at det var greit at vi hadde så mye kontakt når hn var hos far. Anonymkode: c0ffd...6f2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #10 Skrevet 19. juni 2022 Jeg pleier ikke å ringe ned ungene når de er hos far, men de ringer gjerne eller sender melding. Får gjerne nattameldinger. Og så ringer de gjerne hvis de lurer på noe fordi de får raskere svar hos meg. Selv når far er hjemme. De ANTAR jo ofte også. Men det er jo ikke rart, når de var vant til å rope om hjelp da de var små, i sofaen ved siden av far, og så måtte jeg komme løpende til unnsetning fra en annen etasje. Gang på gang på gang... 🙄 Anonymkode: 13ddb...8b5 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #11 Skrevet 19. juni 2022 Sender kun beskjeder om barnet om vi må og oppdatering før levering. Aldri prat om noe annet, aldri samtaler kun for å småprate. Det er unormalt for meg å ha noe mer med han å gjøre. Anonymkode: d2ab0...6db 1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #12 Skrevet 19. juni 2022 Har 50/50, og både jeg og far har tilnærmet daglig kontakt med barnet når det er hos den andre, i form av enten telefonsamtale, sms eller eventuelt felles middag eller andre arrangementer. Nå har vi et veldig tett og godt samarbeid, som jo gir vårt barn rom for en slik god relasjon til begge foreldre 😊👍🏻 Anonymkode: 7e1eb...4bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå