AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #1 Skrevet 17. juni 2022 Hei alle sammen! Jeg har lest og lest på andre innlegg her inne, og det har hjulpet litt, men føler jeg selv trenger personlige svar og skriver derfor et eget… Min samboer og jeg var sammen i over 4 år, før han dumpet meg nylig. Vi har bodd sammen siden pandemien startet. Vi er begge i midten av 20-årene. Han har over lenger tid(egentlig gjennom hele forholdet) slitt med det å falle til ro og se en fremtid sammen, fremfor å være selvstendig/alene, selv om han elsker meg. Han har hatt vanskelige opplevelser tidligere i livet, og det har jeg også. Dette er noe jeg trodde vi hadde en åpen kommunikasjon om, men der tok jeg grundig feil. Samme dag som jeg skulle gå av med ferie, slapp han bomben i det jeg kom hjem fra jobb. Han har funnet seg en ny leilighet bak min rygg, og signert kontrakt på den før han dumpet meg. Han klarte ikke å ta samtalen før «valget var tatt», som han sa. Han flyttet ut samme dag og tok med seg mesteparten av tingene sine. Vi har hatt et stabilt forhold og jeg har følt meg trygg. Jeg har gitt han tid og rom til å finne ut av sitt liv, da han har slitt med å organisere sin egen hverdag og få tiden til å strekke til til alt han ønsker å gjøre. Han var kjærlig mot meg helt frem til han dumpet meg, og jeg sitter igjen og føler meg helt tom og dum. Dum som ikke har merket noe! Han har snakket om ferien vår sammen som om den skulle gjennomføres, og livet vårt det neste året. jeg har gjort de klassiske tingene etter bruddet - holdt meg opptatt med venner, funnet på ting. Å være hjemme er helt grusomt, blir hele tiden minnet på vår tid sammen. Jeg spiser nesten ikke og jeg sover dårlig. Hvordan forsoner man seg med et sånt svik? Jeg har mest lyst å laste ned tinder og hoppe på første og beste fyr, men vet at dette er nok ikke det riktige å gjøre nå.. jeg har så forferdelig vondt og trenger noen ord fra noen som har gått gjennom det samme som meg, eller lignende.. tusen takk på forhånd! Anonymkode: 87262...d64 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #2 Skrevet 17. juni 2022 Kjør på med tinder tenker nå jeg... Og vær glad du er kvitt han, siden han syns det der var ok å gjøre mot deg. Anonymkode: 5175a...17f 4
umAxa Skrevet 17. juni 2022 #3 Skrevet 17. juni 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hei alle sammen! Jeg har lest og lest på andre innlegg her inne, og det har hjulpet litt, men føler jeg selv trenger personlige svar og skriver derfor et eget… Min samboer og jeg var sammen i over 4 år, før han dumpet meg nylig. Vi har bodd sammen siden pandemien startet. Vi er begge i midten av 20-årene. Han har over lenger tid(egentlig gjennom hele forholdet) slitt med det å falle til ro og se en fremtid sammen, fremfor å være selvstendig/alene, selv om han elsker meg. Han har hatt vanskelige opplevelser tidligere i livet, og det har jeg også. Dette er noe jeg trodde vi hadde en åpen kommunikasjon om, men der tok jeg grundig feil. Samme dag som jeg skulle gå av med ferie, slapp han bomben i det jeg kom hjem fra jobb. Han har funnet seg en ny leilighet bak min rygg, og signert kontrakt på den før han dumpet meg. Han klarte ikke å ta samtalen før «valget var tatt», som han sa. Han flyttet ut samme dag og tok med seg mesteparten av tingene sine. Vi har hatt et stabilt forhold og jeg har følt meg trygg. Jeg har gitt han tid og rom til å finne ut av sitt liv, da han har slitt med å organisere sin egen hverdag og få tiden til å strekke til til alt han ønsker å gjøre. Han var kjærlig mot meg helt frem til han dumpet meg, og jeg sitter igjen og føler meg helt tom og dum. Dum som ikke har merket noe! Han har snakket om ferien vår sammen som om den skulle gjennomføres, og livet vårt det neste året. jeg har gjort de klassiske tingene etter bruddet - holdt meg opptatt med venner, funnet på ting. Å være hjemme er helt grusomt, blir hele tiden minnet på vår tid sammen. Jeg spiser nesten ikke og jeg sover dårlig. Hvordan forsoner man seg med et sånt svik? Jeg har mest lyst å laste ned tinder og hoppe på første og beste fyr, men vet at dette er nok ikke det riktige å gjøre nå.. jeg har så forferdelig vondt og trenger noen ord fra noen som har gått gjennom det samme som meg, eller lignende.. tusen takk på forhånd! Anonymkode: 87262...d64 For det første, dette er en "han" ting, ikke deg. Du skal ikke føle deg dum eller at livet ditt er på noen som helst måte over. Kanskje du ikke en gang gjorde noe feil. Selv om det gjør vondt og alle følelser av tvil, fristelser og desperasjon skriker til deg nå; kan du se det fra en vinkling av at han gjorde èn ting riktig, en ting riktig som mange menn ikke har baller til å gjøre: Å handle. Selv om du fikk det korte strået av handelen, så kunne alternativet vært verre: Årevis med skjulte følelser med tvil i forholdet. Tvil som på sikt ville blitt utviklet seg til bitterhet og passiv aggressivitet fra hans side. Aldri undervurder å lev under et slikt forhold. Du kan lese flere sider om kvinner her på KG som deler sin erfaring med sine fortvilte situasjoner. Vold i forhold er ofte et budskap om at ene parten er dypt ufornøyd med situasjonen sin i forholdet. At han forlot deg kan virke brutalt, men måten ha gjorde det på er også den mest ryddigste måten jeg kan tenke meg. og man kan nesten beundre han for å være så direkte og spare dere begge for årevis med dysfunksjonell forhold. Dette hjelper kanskje ikke deg direkte på noen måter, og håp er ditt fremste verktøy for nå. Gi håp en måned eller to. Maks tre. Snakk med han at du forstår at tid fra hverandre var det han trengte mest av alt og vis forståelse for det. Du kan fiske litt forsiktig om dere skal snakkes ellers møtes igjen om en måneds tid for å bevare avstanden fra hverandre. Hvis du får følelse at han er 110% ferdig med fortiden, er det innenfor å gå videre selv. Finn roen, legg fra deg desperasjonene og fortsett med å vær i lag med dine venninner, gå turer og fordyp deg i dine hobbier. Tid er hovedingrediensen, og ha håp til den går kald. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #4 Skrevet 17. juni 2022 Tid. Tid er det du trenger. Jeg brukte ett år på å ",falle på plass" igjen. Her var det snakk om 20 år, to barn og utroskap i tillegg. Bruk tid, sørge og finn tilbake til deg selv. Ikke stress. For en forferdelig måte å gjennomføre et brudd på! Tenk at dette sier mest om han, ikke om deg. Lykke til 🥰 Anonymkode: 8179a...4c7 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #5 Skrevet 17. juni 2022 Han var klar, ikke du - klart det kom som et sjokk. Sender klem, har gått gjennom det samme selv ❤️ Det som kan "Hjelpe" å få tankene på noe annet er vel å f.eks kunne laste ned tinder. Det hjalp meg ca. 4 uker senere hvor jeg heller brukte tiden der, selvom jeg fortsatt var helt knust over han, tenkte jo på han hele tida uansett om jeg snakket med andre gutter. Men det hjalp litt, og fikk koblet litt av i blant i allefall. Det kan jo hende at det hjelper deg, så det kan være verdt et forsøk selvom jeg i ettertid angrer litt på det, mest pga jeg merket at det ikke hjalp fordi jeg ikke hadde klart å heale enda, som bare gjorde ting verre i lengden fordi jeg ikke var klar for NOE nytt da jeg ikke var over han. Snakket også en del om han med andre gutter der som ble heeelt feil. Så jeg ville kanskje ha ventet litt, men du kan jo alltids prøve hvis du har lyst til det. Det tar tid å komme seg over det, men det gjør heldigvis det til slutt ❤️ Trodde jeg ikke kom til å komme meg over han i det hele tatt, men etter et helt år så føler jeg meg fin igjen, sånn ordentlig. Anonymkode: ef825...7e2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #6 Skrevet 17. juni 2022 umAxa skrev (22 minutter siden): For det første, dette er en "han" ting, ikke deg. Du skal ikke føle deg dum eller at livet ditt er på noen som helst måte over. Kanskje du ikke en gang gjorde noe feil. Selv om det gjør vondt og alle følelser av tvil, fristelser og desperasjon skriker til deg nå; kan du se det fra en vinkling av at han gjorde èn ting riktig, en ting riktig som mange menn ikke har baller til å gjøre: Å handle. Selv om du fikk det korte strået av handelen, så kunne alternativet vært verre: Årevis med skjulte følelser med tvil i forholdet. Tvil som på sikt ville blitt utviklet seg til bitterhet og passiv aggressivitet fra hans side. Aldri undervurder å lev under et slikt forhold. Du kan lese flere sider om kvinner her på KG som deler sin erfaring med sine fortvilte situasjoner. Vold i forhold er ofte et budskap om at ene parten er dypt ufornøyd med situasjonen sin i forholdet. At han forlot deg kan virke brutalt, men måten ha gjorde det på er også den mest ryddigste måten jeg kan tenke meg. og man kan nesten beundre han for å være så direkte og spare dere begge for årevis med dysfunksjonell forhold. Dette hjelper kanskje ikke deg direkte på noen måter, og håp er ditt fremste verktøy for nå. Gi håp en måned eller to. Maks tre. Snakk med han at du forstår at tid fra hverandre var det han trengte mest av alt og vis forståelse for det. Du kan fiske litt forsiktig om dere skal snakkes ellers møtes igjen om en måneds tid for å bevare avstanden fra hverandre. Hvis du får følelse at han er 110% ferdig med fortiden, er det innenfor å gå videre selv. Finn roen, legg fra deg desperasjonene og fortsett med å vær i lag med dine venninner, gå turer og fordyp deg i dine hobbier. Tid er hovedingrediensen, og ha håp til den går kald. Det er desverre ikke et alternativ for meg å gå tilbake til han. Prosessen for han har jo startet før han faktisk dumpet meg, og det er det jeg opplever som et svik. Pga tiden før bruddet som var helt normal og fylt med bekreftelse og kjærlighet, så er jeg ganske sikker på at han kommer til å angre innen få uker. Jeg var bare et av mange «stressmomenter» i livet hans, og jeg var nok den enkleste å kvitte seg med der og da når andre ting i livet hans falt sammen. MEN jeg er helt enig med deg ellers - heller bli dumpet nå enn om 10 år! Anonymkode: 87262...d64 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #7 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Tid. Tid er det du trenger. Jeg brukte ett år på å ",falle på plass" igjen. Her var det snakk om 20 år, to barn og utroskap i tillegg. Bruk tid, sørge og finn tilbake til deg selv. Ikke stress. For en forferdelig måte å gjennomføre et brudd på! Tenk at dette sier mest om han, ikke om deg. Lykke til 🥰 Anonymkode: 8179a...4c7 Uff, det er mer grusomt. Mange som har gått gjennom mye vondere ting enn meg, selv om det føles helt håpløst nå. Takk🥰 Anonymkode: 87262...d64
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #8 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Han var klar, ikke du - klart det kom som et sjokk. Sender klem, har gått gjennom det samme selv ❤️ Det som kan "Hjelpe" å få tankene på noe annet er vel å f.eks kunne laste ned tinder. Det hjalp meg ca. 4 uker senere hvor jeg heller brukte tiden der, selvom jeg fortsatt var helt knust over han, tenkte jo på han hele tida uansett om jeg snakket med andre gutter. Men det hjalp litt, og fikk koblet litt av i blant i allefall. Det kan jo hende at det hjelper deg, så det kan være verdt et forsøk selvom jeg i ettertid angrer litt på det, mest pga jeg merket at det ikke hjalp fordi jeg ikke hadde klart å heale enda, som bare gjorde ting verre i lengden fordi jeg ikke var klar for NOE nytt da jeg ikke var over han. Snakket også en del om han med andre gutter der som ble heeelt feil. Så jeg ville kanskje ha ventet litt, men du kan jo alltids prøve hvis du har lyst til det. Det tar tid å komme seg over det, men det gjør heldigvis det til slutt ❤️ Trodde jeg ikke kom til å komme meg over han i det hele tatt, men etter et helt år så føler jeg meg fin igjen, sånn ordentlig. Anonymkode: ef825...7e2 Jeg hadde nok sittet igjen med samme følelse som deg, så tror det er lurt at jeg venter med tinderflørtingen. Det er bare det akutte behovet for å fylle tomrommet som kicker inn, men det hadde nok blitt sårt om jeg prøvde meg for fort på en annen fyr! Anonymkode: 87262...d64
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #9 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er desverre ikke et alternativ for meg å gå tilbake til han. Prosessen for han har jo startet før han faktisk dumpet meg, og det er det jeg opplever som et svik. Pga tiden før bruddet som var helt normal og fylt med bekreftelse og kjærlighet, så er jeg ganske sikker på at han kommer til å angre innen få uker. Jeg var bare et av mange «stressmomenter» i livet hans, og jeg var nok den enkleste å kvitte seg med der og da når andre ting i livet hans falt sammen. MEN jeg er helt enig med deg ellers - heller bli dumpet nå enn om 10 år! Anonymkode: 87262...d64 Det er ganske sykt og slemt gjort egentlig. Det rokker jo ved virkelighetsbildet, litt gaslighting. Anonymkode: 57c94...b77 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #10 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ganske sykt og slemt gjort egentlig. Det rokker jo ved virkelighetsbildet, litt gaslighting. Anonymkode: 57c94...b77 Ja, dette var slemt gjort, og helt ulikt han. Han har aldri gjort noe lignende før, og det er ikke sånn jeg kjenner han som person.. Anonymkode: 87262...d64
Mona36 Skrevet 17. juni 2022 #11 Skrevet 17. juni 2022 Jeg ville tatt tiden til hjelp som andre skriver over. Vær med venner, tren, få masse frisk luft og finn på ting som gir DEG glede. Ta hjemmet ditt tilbake - kanskje ommøblere, kaste ut noe gammelt og kjøpe inn noe nytt sånn at det ikke er helt likt som dere hadde det sammen. Personlig var jeg avhengig av å ha masse stimuli rundt meg når jeg var hjemme som nysingel; morsomme podcaster, serier etc som fikk tankene bort fra det som var leit. Tinder kan vært veldig underholdende det, men det kan også ha motsatt effekt hvis man allerede er i en sårbar posisjon.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #12 Skrevet 17. juni 2022 Jeg føler så med deg. Klem. Hva som var til hjelp for meg da jeg ble dumpet var å faktisk tillate meg å sørge. Jeg hørte på deppemusikk og gråt masse, så skrev jeg et langt brev til han som han ikke fikk, men hvor jeg fikk satt ord på alt det vonde. I tillegg fikk jeg snakket om det til en venninne som bare hørte på meg, men ikke tok parti. Jeg fikk på den måten fordøyd det. Vi bodde ikke sammen, men hadde vært kjærester i 15 mnd og jeg ble dumpet på snap uten forvarsel. Vi er i 40 årene. Siden dere har bodd sammen ville jeg ha ommøblert litt eller gjort noen små endringer. Spesielt på soverommet, som kan føles så tomt uten partner. Kjøpt nytt sengetøy. Okkupert skapplass så det ikke er fysisk tomt der hvor han sine ting har vært. Så ville jeg ha unnet meg noe i ferien, noe som gir energi. Kanskje noe litt utenfor komfortsonen, få litt mestringsfølelse? Feks finne en aktivitet. Fokus vekk. Tinder er også helt fint om du kun vil ha det litt gøy. Treffe nye mennesker. Jeg datet ganske hardt etter mitt brudd, og jeg hadde det gøy. Ikke formål om å finne kjæreste da. Anonymkode: 2e4a3...9d0 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #13 Skrevet 19. juni 2022 Jeg takker for alle svarene, det hjelper på!❤️ Anonymkode: 87262...d64 1
Ulo Skrevet 19. juni 2022 #14 Skrevet 19. juni 2022 Jeg er litt eldre enn deg, men går gjennom noe av det samme som deg. Send pm om du vil dele erfaringer ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå