AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #1 Skrevet 17. juni 2022 Har en onkel (inngiftet) som var veldig ufyselig mot meg som barn. Han var gift med min kjære tante som ikke lever lenger😢 Jeg lider av PTSD på grunn av mange fæle ting som skjedde i min barndom. denne onkelen har senere bedt om unnskyldning, men oppfører seg fortsatt ikke noe særlig trivelig mot meg Dilemmaet er at han har tre barn (på min alder) som jeg ba på hyttetur. Nå viser det seg at han også kommer! Har ikke bedt ham, han bare antok at han også var bedt. Nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre. Det er ikke aktuelt at han kommer på hytta, men jeg vil fortsatt ha besøk av kusiner. Vil gjerne ha kontakt med kusiner uten at han er der, men det virker umulig da han bare slenger seg på ved alle anledninger… Kjenner at jeg har litt lyst til å fortelle ham hvorfor. Jeg får panikkangst i flere dager etter å har truffet ham… Er det innafor å fortelle ham dette? Evnt fortelle det til kusiner? Eller bare lyve og si at vi har blitt syke? vil også legge til at dette er den eneste familien jeg har igjen. Anonymkode: d9ebd...550 1
Troyamin Skrevet 17. juni 2022 #2 Skrevet 17. juni 2022 Si at han ikke er velkommen. Ikke si at han trigger din ptsd. Kun at du ikke vil ha han der pga alt som har skjedd tidligere. 3 3
Gjest Kerrs Pink Skrevet 17. juni 2022 #3 Skrevet 17. juni 2022 Du kan helt fint si til ham, hei sorry! Det er jeg og kusinene mine sin tur, null og niks mannfolk er velkommen denne gangen. Beklager, jeg skulle vært mer tydelig da jeg inviterte dem. For det er bare jentetur virker det som, hva i alle dagers navn ønsker han å være der for da...
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #4 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har en onkel (inngiftet) som var veldig ufyselig mot meg som barn. Han var gift med min kjære tante som ikke lever lenger😢 Jeg lider av PTSD på grunn av mange fæle ting som skjedde i min barndom. denne onkelen har senere bedt om unnskyldning, men oppfører seg fortsatt ikke noe særlig trivelig mot meg Dilemmaet er at han har tre barn (på min alder) som jeg ba på hyttetur. Nå viser det seg at han også kommer! Har ikke bedt ham, han bare antok at han også var bedt. Nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre. Det er ikke aktuelt at han kommer på hytta, men jeg vil fortsatt ha besøk av kusiner. Vil gjerne ha kontakt med kusiner uten at han er der, men det virker umulig da han bare slenger seg på ved alle anledninger… Kjenner at jeg har litt lyst til å fortelle ham hvorfor. Jeg får panikkangst i flere dager etter å har truffet ham… Er det innafor å fortelle ham dette? Evnt fortelle det til kusiner? Eller bare lyve og si at vi har blitt syke? vil også legge til at dette er den eneste familien jeg har igjen. Anonymkode: d9ebd...550 Du kan si at dette er en jentetur. Skjønner ikke hvorfor han kommer når han ikke er invitert? Om dere er voksne? Snakk med han og si at du har ptsd og at han trigger deg. Du klarer ikke det no. Om han ikke har oppført seg eller klarer det så skjønner han det selv at det ikke er lett. Anonymkode: d95a2...255
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #5 Skrevet 17. juni 2022 Troyamin skrev (4 minutter siden): Si at han ikke er velkommen. Ikke si at han trigger din ptsd. Kun at du ikke vil ha han der pga alt som har skjedd tidligere. Enig. Han høres egentlig ikke ut som en som hadde forstått hva det innebærer, så å si det blir bare bortkastet. Si heller som Troyamin skriver. Du slepper å lyve, og du gjør deg ikke mer sårbar enn nødvendig. Kerrs Pink sitt forslag er også bra. Anonymkode: 3b590...f53 3
Snurvel Skrevet 17. juni 2022 #6 Skrevet 17. juni 2022 (endret) Kerrs Pink skrev (1 time siden): Du kan helt fint si til ham, hei sorry! Det er jeg og kusinene mine sin tur, null og niks mannfolk er velkommen denne gangen. Beklager, jeg skulle vært mer tydelig da jeg inviterte dem. For det er bare jentetur virker det som, hva i alle dagers navn ønsker han å være der for da... Det er bare det at mannen min og mannen til den ene kusina også skal være med..😬 Endret 17. juni 2022 av Snurvel
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #7 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan si at dette er en jentetur. Skjønner ikke hvorfor han kommer når han ikke er invitert? Om dere er voksne? Snakk med han og si at du har ptsd og at han trigger deg. Du klarer ikke det no. Om han ikke har oppført seg eller klarer det så skjønner han det selv at det ikke er lett. Anonymkode: d95a2...255 De har et veldig spesielt /rart forhold. Han henger med dem hele tiden. kusinene mine bor også sammen ( de er over 30). Han er der nesten hver dag. er bare så redd for at kusinene mine heller ikke vil henge med meg om faren ikke er invitert…. (Rart, jeg vet) Anonymkode: d9ebd...550 1
Gjest Kerrs Pink Skrevet 17. juni 2022 #8 Skrevet 17. juni 2022 Ja, men det er likevel invitasjon for den yngre generasjonen, kusinetreff med følge. Ikke foreldra/onkel. Du må eventuelt få mannen din til å si det til ham, hvis en konfrontasjon blir veldig vanskelig for deg. Noe som selvfølgelig er forståelig. Jeg så en invitasjon til et familietreff en gang og sa at det blir hyggelig, dette vil jeg være med på. Fikk tilbakemelding om at nei, beklager, dette er et søskentreff, men kanskje du kan komme en annen gang. Og det er helt innafor og noe en skal respektere! Men du må være tydelig og gi beskjed slik at det ikke blir pinlig og i verste tilfelle: grusomt for deg..
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #9 Skrevet 17. juni 2022 Ikke si noe til kusinene, men si i fra til han. I klare ord, hvorfor skal du skåne han for vanskelige følelser? Anonymkode: 2928e...439
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #10 Skrevet 17. juni 2022 Skjønner ikke disse kusinene at de ikke skal drasse med seg pappaen ved enhver anledning? Anonymkode: 61760...e1f 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #11 Skrevet 17. juni 2022 Støtter rådet om at du ikke utleverer dine mest personlige og sårbare følelser overfor noen som har vært fæl mot deg. Det går an å gjøre det klart at hensikten med turen er at dere i den yngre generasjon samles, uten "gamlingene". Anonymkode: 882a7...86c 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #12 Skrevet 17. juni 2022 Jeg hadde forklart til ham at på grunn av historikken deres ønsker du ikke å ha ham der. Men jeg ville sannsynligvis ikke sagt noe om ptsd. Dersom han fortsatt ikke er hyggelig, vil den informasjonen gi ham en type makt han kan finne på å utnytte. Jeg hadde aldri stolt på at han hadde respektert meg/diagnosen. Vanligvis er jeg for åpenhet, men i noen situasjoner kan det skade mer enn det er positivt. Anonymkode: 85814...f3d 1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #13 Skrevet 21. juni 2022 Hvordan gikk dette? Anonymkode: 7c487...309
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå