Gå til innhold

Får man ikke kjøpt konfektesker i daglivarebutikker lenger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle kjøpe konfekt som gave til en lærer som slutter der barnet mitt er elev, men de hadde jo ingenting. Bare de vanlige storplatene. Hvor kan jeg kjøpe konfektesker nå? :klo:

Anonymkode: 96d45...66a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skulle kjøpe konfekt som gave til en lærer som slutter der barnet mitt er elev, men de hadde jo ingenting. Bare de vanlige storplatene. Hvor kan jeg kjøpe konfektesker nå? :klo:

Opplevde det samme selv i forrige uke. Etter å ha vært innom Meny, Rema og Kiwi, og fastslått at det nærmeste jeg kom konfekt, var noen pakker med sjokoladetrøfler fra Jacobs på Meny(og det syntes jeg ble i overkant kjipt. Da jeg kom hjem, sjekket jeg hos Oda, og der hadde de (heldigvis) litt forskjellige typer konfekt, jeg kjøpte en gulleske fra Anton Berg til drøye hundrelappen. Skjønner ikke hvorfor ikke andre matbutikker har konfekt lenger - jeg hadde iallfall forventet at Meny skulle ha et lite utvalg..!

Anonymkode: 347c7...789

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Enkelte Narvesen har

Anonymkode: 00b68...e34

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Meny har litt mere sånn konfektsjokolade. Men litt usikker på om de kong haakon er bare til jul osv .. konfekt er jo ikke sååå godt og litt utdatert .. kjøpe noe litt mer eksklusive sjokolade isteden hvis du ikke finner konfekt❤️

Anonymkode: c2e48...422

Skrevet

Er ikke alle som tar inn mye av det fordi det ikke selger så godt. Jeg har kastet utrolige mengder konfektesker som gikk ut på dato. Men i butikkene nær meg har jeg sett at de har i alle fall en type. Så det kommer an på den enkelte butikk hva de tar inn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Opplevde det samme selv i forrige uke. Etter å ha vært innom Meny, Rema og Kiwi, og fastslått at det nærmeste jeg kom konfekt, var noen pakker med sjokoladetrøfler fra Jacobs på Meny(og det syntes jeg ble i overkant kjipt. Da jeg kom hjem, sjekket jeg hos Oda, og der hadde de (heldigvis) litt forskjellige typer konfekt, jeg kjøpte en gulleske fra Anton Berg til drøye hundrelappen. Skjønner ikke hvorfor ikke andre matbutikker har konfekt lenger - jeg hadde iallfall forventet at Meny skulle ha et lite utvalg..!

Jeg sjekket for moro skyld i Menys nettbutikk nå. 

De har mange konfektesker i sortimentet (gamle travere som Sfinx, Gode ønsker etc), men alle er oppført med "Midlertidig utsolgt". Så kanskje tas det ikke inn lenger fordi det selger dårlig, eller så er det en effekt av økende kakaopriser og lite kakaobønner i markedet kanskje?

https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/g6Q7ea/toerke-i-vest-afrika-kakaoprisene-oeker

Anonymkode: 23014...0f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Meny har litt mere sånn konfektsjokolade. Men litt usikker på om de kong haakon er bare til jul osv .. konfekt er jo ikke sååå godt og litt utdatert .. kjøpe noe litt mer eksklusive sjokolade isteden hvis du ikke finner konfekt❤️

Anonymkode: c2e48...422

Takk for tips, men finner heller ikke eksklusiv sjokolade på Rema eller Kiwi 😅 Kjipt at man må helt inn til Oslo og spesialbutikker for å kjøpe konfekt når man bor på Romerike 🙈

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De har mange konfektesker i sortimentet (gamle travere som Sfinx, Gode ønsker etc), men alle er oppført med "Midlertidig utsolgt". Så kanskje tas det ikke inn lenger fordi det selger dårlig, eller så er det en effekt av økende kakaopriser og lite kakaobønner i markedet kanskje?

https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/g6Q7ea/toerke-i-vest-afrika-kakaoprisene-oeker

Takk for svar!

Ts

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for tips, men finner heller ikke eksklusiv sjokolade på Rema eller Kiwi 😅 Kjipt at man må helt inn til Oslo og spesialbutikker for å kjøpe konfekt når man bor på Romerike 🙈

Europris  har  og rusta  faktisk  .  

Anonymkode: 1902c...8f4

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om du har Interflorabutikk i nærheten så har de belgisk konfekt, helt sikker på at mange andre gavebutikker og blomsterbutikker også har sjokolade.

Matbutikkene selger det de selger mye av, og da kuttes gjerne konfekt ut fordi det opptar for mye hylleplass i forhold til hvor godt det selger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sfinx og Gode ønsker har bare vært i salg før jul de siste årene. Kong Haakon trodde jeg de skulle ha hele året (og også et utvalg av Anton Berg, Lindt-konfekt e.l) Men det hadde de altså ikke på «vår» Meny, og den er ganske stor (jeg som skrev over her at jeg fikk kjøpt Anton Berg-konfekt på Oda).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...