melina Skrevet 13. november 2005 #1 Skrevet 13. november 2005 Har mye kyllingfilet i fryseren som jeg gjerne skulle ha brukt og lurte derfor på om det var noen som hadde noen gode oppskrifter på middag jeg kan lage med det?
Gjest piaf Skrevet 13. november 2005 #2 Skrevet 13. november 2005 (endret) Jeg liker denne. Kyllingfilet med sennepssaus (2 pers) Brun 2 kyllingfileter (i olivenlje/smør) raskt på begge sider i panne, salte og pepre, ta ut av pannen. Surr så 2 finhakkede sjalottløk og 1 fedd finhakket hvitløk lett i samme panne. Kok ut pannen med litt tørr hvitvin, 5-6 ss, og ha i drøyt 2 dl kyllingkraft, 2-3 ts dijonsennep (eller så mye du vil, smak deg frem) og et par ss crème fraîche (eller etter smak). Ha filetene tilbake i sausen og kok ferdig på svak varme under lokk, 15-20 min. Snu dem en gang i løpet av koketiden. Ha tilslutt i maizena utrørt i litt kaldt vann slik at sausen tykner, og smak evnt. til med mer salt og pepper. Rett før servering kan du også ha i hakkede friske urter, om du vil. Dill, gressløk, timian (ikke tørket) eller estragon passer bra. Server med feks kokt grønn asparges eller brokkoli og ovnsbakte potetbåter til å moppe opp sausen med. Endret 13. november 2005 av piaf
LilleBille Skrevet 13. november 2005 #3 Skrevet 13. november 2005 (endret) Veldig enkel?... Del opp kyllingfiletene - stek dem - stek noen cahmpignon i biter Lag en pose Bretagne kyllingsaus - og putt kylling og sopp oppi - server med ris og salat. Eller denne Endret 13. november 2005 av LilleBille
Arkana Skrevet 13. november 2005 #4 Skrevet 13. november 2005 * Bak forskjellige grønnsaker og poteter i ovnen (200 grader, ca 45 min). Brun kyllingen og legg oppå grønnsakene og la steke med de siste 7-8 minuttene. * Vend kyllingfiletene i tacokrydder og brun dem i panne. Legg i en ildfast form og hell over et glass salsa. Dryss over strimlet purre, hakket paprika og revet ost. Stek ved 200 grader i ca 20 minutter. Server med ris og salat. * Bank filetene flate. Vend i vispet egg og så loffsmuler. Stek i panne og server med hvitløkspotetmos og tomat/løk-salat. * Del filetene i biter som brunes i panne sammen med løk og hvitløk. Ha i potetterninger og paprika i store biter. Hell over en boks hermetiske tomater, timian, chilipulver og hønsebuljong. La koke 20-30 minutter. Rør inn en boks kremost og kok opp før servering. * Fordel en pakke tinte selskapserter i en ildfast form. Brun kyllingfiletene og legg oppå. Stek hakket løk og hell på 1 dl buljong. Smak til med sennep og tilsett et par dl fløte. Kok opp og hell over kyllingen. Dryss over revet ost og stek ved 225 grader i ca 20 minutter.
moka Skrevet 13. november 2005 #5 Skrevet 13. november 2005 stek kyllingen, enten hel eller kutt opp. bland med uncle bens sweet and sour saus. og ris. enklere blir det ikke.
Gjest nevèsta Skrevet 13. november 2005 #6 Skrevet 13. november 2005 Del opp kyllingen i biter, stek sammen med ulike grønnsaker (gulrot, minimais, sukkererter, blomkål, løk......), hell over en pakke eller to med Stir Fry saus og server med ris til.
Gjest gjest1 Skrevet 14. november 2005 #8 Skrevet 14. november 2005 Del opp kyllingen i biter, stek sammen med ulike grønnsaker (gulrot, minimais, sukkererter, blomkål, løk......), hell over en pakke eller to med Stir Fry saus og server med ris til. ← Jeg gjør nesten det samme, bruker løk, rød paprika, minimais, og squash. Så heller jeg over en pakke med stir fry sweet & sour, og her er cluet: en liten boks ananas i biter inkl juicen.
Gjest gjest1 Skrevet 14. november 2005 #9 Skrevet 14. november 2005 Jo, også synes jeg marokkansk kyllinggryte fra Toro er veldig godt, det er jo veldig enkelt da!
Gjest Sabia Skrevet 22. november 2005 #10 Skrevet 22. november 2005 Den rød pakka med indisk tikka massala, tror det er Toro sin? Den er veldig god:-)
Gjest gjest1 Skrevet 23. november 2005 #11 Skrevet 23. november 2005 Kylling surret inn i bacon. Surr bacon rundt kylling filetene, og brun dem i panna og stek dem ferdig i ovnen. Server med ris, sukkererter eller andre grønnsaker.
NIKI Skrevet 23. november 2005 #12 Skrevet 23. november 2005 Stek finhakket løk, hvitløk og litt chili. Ha oppi biter av kylling, krydre med litt salt og pepper etter smak. Når det er ferdigstekt heller du over litt fløte. Server med pasta. Dette er godt og veldig fort gjort å lage. Du kan jo selvfølgelig steke med litt grønnsaker ettersom hva du har lyst på eller har i kjøleskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå