AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #1 Skrevet 17. juni 2022 Har fått godkjent søknad om tilbygg, men har problemer med å hente inn pristilbud. Noen som kan anbefale et firma som er seriøse og som kan gi et pristilbud som er realistisk? De som har vært på befaring til nå oppgir enten urimelige priser i form av at prisen blir altfor høy eller altfor lav eller de gir ikke lyd fra seg etter å ha vært her. Pristilbud som er for høyt priset regner jeg med er for å prise seg ut av jobben hvis de ikke ønsker oppdraget (synes muligens jobben er for liten i et marked med stor etterspørsel). Pristilbud som er for lavt priset er kun for grunnarbeid, men uten vinduer, dører, tak, gulv, elektrisk, innvendig arbeid og malingsarbeid. Da lurer jeg jo på hva pristilbudet faktisk dekker og hva som kommer i tillegg, hvilket tilsier at jeg har null peiling på hva prisen kommer på til slutt (som jeg altså ikke får mere svar på). Jeg er ganske frustrert og begynner å gi opp hele prosjektet. Det er snakk om et tilbygg på ca 25 m2 (kun to soverom, altså ikke kjøkken eller bad eller annet kostbart) og det er uaktuelt å bruke kr. 3 000 000,- på dette. Men en pris på kr. 700 000,- er heller ikke sannsynlig. Dette handler ikke om at jeg ikke ønsker å betale det det koster for jobben, men jeg ønsker ryddige og realistiske pristilbud fra seriøse aktører. Noen som har bygget tilbygg eller annet i området som er fornøyde med firmaet og har hatt god kommunikasjon med arbeiderne underveis? Det er viktig for meg at det er mulig å kommunisere og finne gode løsninger sammen. Jeg er svært takknemlig for gode tips i.f.m. dette 😊 Anonymkode: 578d0...f8f
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #2 Skrevet 17. juni 2022 Føler med deg! Jeg har vært gjennom det samme og prisen var helt hinsides at jeg nesten ga opp. Jeg la ut på mitt anbud og har gitt oppdrag til et firma som for meg virker seriøse. De er snart ferdige hos meg og han som driver den er flink på kommunikasjon og følger opp med en gang vi lurer på noe. Arbeiderne virker ordentlige og trivelige. Tar hensyn og rydder opp etter seg hver gang. Nå er vi så fornøyde at de fikk et oppdrag til. Anonymkode: 4634b...147 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #3 Skrevet 17. juni 2022 Vi har bygd på huset vårt på Oslo Øst. Vi la ut prosjektet på mitt anbud, og endte opp med Norges Entreprenør AS. De var greie å forholde seg til. Alltid profesjonelle. Og hvis det var noe så kom vi alltid til enighet. De forsto våre behov godt, og kom med forslag til løsninger, som vi ikke hadde tenkt på. For det meste var dialogen på norsk, men en gang i blant måtte vi ta ting med arbeiderne, og da gikk det greit å gjøre seg forstått på engelsk ispedd norske uttrykk. Hvis jeg skal trekke frem negative ting, så er det at det ble noe forsinkelse, som de ikke ga oss beskjed om før vi spurte. Også var de litt sene med dokumentasjonen i etterkant. Prisene på byggevarer har gått opp, og det er mer usikkerhet knyttet til priser, så det er nok med på å gjøre jobben dyrere enn for bare et par år siden. Vær tydelig i kommunikasjonen. Få med alle små og store detaljer i kontrakten. Anonymkode: 1bd87...9f9 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #4 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Føler med deg! Jeg har vært gjennom det samme og prisen var helt hinsides at jeg nesten ga opp. Jeg la ut på mitt anbud og har gitt oppdrag til et firma som for meg virker seriøse. De er snart ferdige hos meg og han som driver den er flink på kommunikasjon og følger opp med en gang vi lurer på noe. Arbeiderne virker ordentlige og trivelige. Tar hensyn og rydder opp etter seg hver gang. Nå er vi så fornøyde at de fikk et oppdrag til. Anonymkode: 4634b...147 Høres jo flott ut! Vil du si navnet på firmaet så jeg kan sjekke ut med de? Regner med at dere allerede har booket deres oppdrag, så da er det vel bare flott å kunne anbefale de videre? 😊 Anonymkode: 578d0...f8f
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #5 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har bygd på huset vårt på Oslo Øst. Vi la ut prosjektet på mitt anbud, og endte opp med Norges Entreprenør AS. De var greie å forholde seg til. Alltid profesjonelle. Og hvis det var noe så kom vi alltid til enighet. De forsto våre behov godt, og kom med forslag til løsninger, som vi ikke hadde tenkt på. For det meste var dialogen på norsk, men en gang i blant måtte vi ta ting med arbeiderne, og da gikk det greit å gjøre seg forstått på engelsk ispedd norske uttrykk. Hvis jeg skal trekke frem negative ting, så er det at det ble noe forsinkelse, som de ikke ga oss beskjed om før vi spurte. Også var de litt sene med dokumentasjonen i etterkant. Prisene på byggevarer har gått opp, og det er mer usikkerhet knyttet til priser, så det er nok med på å gjøre jobben dyrere enn for bare et par år siden. Vær tydelig i kommunikasjonen. Få med alle små og store detaljer i kontrakten. Anonymkode: 1bd87...9f9 Tusen takk for nyttig info! Greit å kunne sjekke ut med flere som er anbefalt og få skikkelige pristilbud 😊 Anonymkode: 578d0...f8f
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #6 Skrevet 17. juni 2022 Det er skikkelig vanskelig å finne gode håndverkere. Jeg har funnet ut at det ofte er lurt å spørre om de tar inn lærlinger. For min erfaring er at de firmaene har bedre kvalitet på arbeidet de gjør siden de skal lære opp lærlingene og dermed må gjøre tingene riktig, og kan ikke bare gjøre ting fort og gæli’. Anonymkode: 064bb...e61 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #7 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er skikkelig vanskelig å finne gode håndverkere. Jeg har funnet ut at det ofte er lurt å spørre om de tar inn lærlinger. For min erfaring er at de firmaene har bedre kvalitet på arbeidet de gjør siden de skal lære opp lærlingene og dermed må gjøre tingene riktig, og kan ikke bare gjøre ting fort og gæli’. Anonymkode: 064bb...e61 Tusen takk for nyttig tips i.f.t. å sjekke ut om de tar inn lærlinger! Anonymkode: 578d0...f8f
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #8 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er skikkelig vanskelig å finne gode håndverkere. Jeg har funnet ut at det ofte er lurt å spørre om de tar inn lærlinger. For min erfaring er at de firmaene har bedre kvalitet på arbeidet de gjør siden de skal lære opp lærlingene og dermed må gjøre tingene riktig, og kan ikke bare gjøre ting fort og gæli’. Anonymkode: 064bb...e61 Har motsatt erfaring ang det. Forrige snekkerfirma hadde lærlinger for å spare penger. De fikk veldig lite oppfølging og det ga svært dårlig resultat som nåværende snekker nå fikser etter kun 3 år. Anonymkode: 4634b...147
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå