AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #1 Skrevet 17. juni 2022 Det er to dager siden fødsel. Vi har en 3 åring og en baby nå. Mannen går rundt å bærer på babyen, spør om jeg kan hente smokk, koke smokk, hente en bleie, om jeg kan finne en klut til øynene osv. Jeg blir gal! Bare mas om ditten og datten. Jeg må også ta meg av 3 åringen. Føler selv nesten ikke at jeg får vært med min egen baby "Jeg kan ha han på natten, bare gi meg pumpet melk"... Altså...? Han er 2 dager gammel, la meg ha han! Jeg er oppe med 3 åringen, mannen sover med en bedagelig baby nå. Kjenner jeg blir så forbanna. Er det bare mine hormoner eller...? Ja det er begges baby, men jeg må jo gjøre alt mulig annet uten å nesten få vært med han. Anonymkode: 81fbe...27b 6 13
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 17. juni 2022 Akkurat nå trenger babyen mamma’n sin mest og mamma’n trenger hvile!!! Anonymkode: b1c24...1cd 46 7 11
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #3 Skrevet 17. juni 2022 Snakk med mannen din. Anonymkode: 48329...2c3 12
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #4 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Snakk med mannen din. Anonymkode: 48329...2c3 Jeg gjør det, han sier han er så trøtt og sliten og forstår ikke hvorfor... Anonymkode: 81fbe...27b 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #5 Skrevet 17. juni 2022 Ville be han ta 3 åringen, så tok du nyfødte. Hvis du ammer, så må dere ha mye nærhet for å få igang melkeproduksjonen ordentlig. Og hvis du ikke vil, bør dere ikke bruke flaske. Min er snart 7 mnd, og har brukt flaske 3 ganger siden han ble født, og dette fordi jeg måtte være borte av ulike grunner. Anonymkode: ddd78...bed 20 2 5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #6 Skrevet 17. juni 2022 Babyen trenger å være hos deg akkurat nå, og du trenger å ta det helt med ro! Han må konsentrere seg om å hjelpe deg med det, og han må ta seg av 3-åringen. Anonymkode: 534cb...788 21 2 5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #7 Skrevet 17. juni 2022 Det er du som skal komme deg etter en kraftanstrengelse som fødsel er. Du burde få hvile. Anonymkode: 6adbb...750 28 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #8 Skrevet 17. juni 2022 Han vil jo bare hjelpe til og være sammen med barnet sitt, det er faktisk like mye hans barn. Skjerp deg! Anonymkode: 26e35...412 11
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #9 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Han vil jo bare hjelpe til og være sammen med barnet sitt, det er faktisk like mye hans barn. Skjerp deg! Anonymkode: 26e35...412 Ja så klart, men det er mye mer anstrengende å løpe rundt etter en trassig 3 åring som skal ha ditt og datt, leke, hyler, enn å sitte i sofaen med en bedagelig baby. Anonymkode: 81fbe...27b 38 4 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #10 Skrevet 17. juni 2022 Hehe er dette tull? I en annen tråd her inne krangler det om motsatt og ale var enige i at far burde ta baby mye mer og spesielt på natt😅 Anonymkode: d7dcf...c0e 9
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #11 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han vil jo bare hjelpe til og være sammen med barnet sitt, det er faktisk like mye hans barn. Skjerp deg! Anonymkode: 26e35...412 Selvfølgelig, men mannen driter jo i at ts fødte for 2(!!!) dager siden og kanskje trenger hvile. I stedet beordrer han henne rundt for å hente ditten og datten, og lar henne ta 3 åringen mens far tydeligvis er den eneste som skal stelle med babyen. Baby og mor trenger tid til å bli kjent, tid til å la melka komme skikkelig igang etc etc. ego mannfolk. Anonymkode: 015db...a21 27 3 5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #12 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hehe er dette tull? I en annen tråd her inne krangler det om motsatt og ale var enige i at far burde ta baby mye mer og spesielt på natt😅 Anonymkode: d7dcf...c0e Forskjell på å ikke gidde å løfte en finger, og å ta over babyen fullstendig så mor som har født for 2 dager siden må fly rundt Anonymkode: 015db...a21 21 2 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #13 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hehe er dette tull? I en annen tråd her inne krangler det om motsatt og ale var enige i at far burde ta baby mye mer og spesielt på natt😅 Anonymkode: d7dcf...c0e Likestilling, vet du. Bortsett fra i denne tråden, da. Anonymkode: 8c44c...482
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #14 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Likestilling, vet du. Bortsett fra i denne tråden, da. Anonymkode: 8c44c...482 Så det er likestilling at far tar over babyen? Anonymkode: 015db...a21 8
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #15 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så det er likestilling at far tar over babyen? Anonymkode: 015db...a21 Det er likestilling at far får være med baby etter fødsel og ikke bare mor, ja. Flink, du! Anonymkode: 8c44c...482 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #16 Skrevet 17. juni 2022 8 minutter siden, AnonymBruker said: Hehe er dette tull? I en annen tråd her inne krangler det om motsatt og ale var enige i at far burde ta baby mye mer og spesielt på natt😅 Anonymkode: d7dcf...c0e Ja, man må da vire far til baby! Men også, å forlange at mor , som nettopp har gått gjennom noe traumatisk skal ta seg av en treåring og styre rundt, når mor kan sitte å amme i sofaen og hvile? Ser du ikke forskjell? Anonymkode: eec0b...f09 7
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #17 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er likestilling at far får være med baby etter fødsel og ikke bare mor, ja. Flink, du! Anonymkode: 8c44c...482 Men han lar jo ikke mor komme til 🙄 hvorfor tror du at du trenger å gi skryt? Anonymkode: 015db...a21 17
Miss91 Skrevet 17. juni 2022 #18 Skrevet 17. juni 2022 Jeg tenker du en kjempeheldig som har en slik mann ❤️ Likevel skjønner jeg så veldig godt at du trenger litt hvile, kroppen skal gro og fikse seg. Snakk med han om hva kroppen din trenger, og skryt også av han, han mener vel bare godt med det han gjør. Innstillingen hans til å ta ansvar må jo være unik, jeg har aldri hørt om lignende 😁 3
Mt3 Skrevet 17. juni 2022 #19 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er to dager siden fødsel. Vi har en 3 åring og en baby nå. Mannen går rundt å bærer på babyen, spør om jeg kan hente smokk, koke smokk, hente en bleie, om jeg kan finne en klut til øynene osv. Jeg blir gal! Bare mas om ditten og datten. Jeg må også ta meg av 3 åringen. Føler selv nesten ikke at jeg får vært med min egen baby "Jeg kan ha han på natten, bare gi meg pumpet melk"... Altså...? Han er 2 dager gammel, la meg ha han! Jeg er oppe med 3 åringen, mannen sover med en bedagelig baby nå. Kjenner jeg blir så forbanna. Er det bare mine hormoner eller...? Ja det er begges baby, men jeg må jo gjøre alt mulig annet uten å nesten få vært med han. Anonymkode: 81fbe...27b Dette må jo være kødd. Hvorfor skal han be deg hente bleie, bleien er jo ved stellematten, sammen med det resterende som trengs til bleieskift. Ang. pumpet melk så får du bare si at baby faktisk må ammes for å få igang melkeproduksjonen nok til at du kan klare å pumpe. 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #20 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hehe er dette tull? I en annen tråd her inne krangler det om motsatt og ale var enige i at far burde ta baby mye mer og spesielt på natt😅 Anonymkode: d7dcf...c0e Ser du ikke forskjell på situasjoner? Når man bare har ett barn som sover dårlig, må selvfølgelig far også ta sin del. I dette tilfellet er babyen på 2 dager foreløpig enkel og sover godt, mens 3-åringen selvfølgelig er som 3-åringer flest; veldig aktiv. Ts fødte for bare 2 dager siden og babyen ble født for bare 2 dager siden. Kroppen til Ts trenger hvile etter svangerskap og fødsel, mens babyen trenger mye nærhet fra hovedomsorgspersonen - som er den som gir (mest) mat, altså Ts. På dag 2 er heller ikke melkeproduksjonen så sikker at man skal begynne å pumpe i tide og utide, det er faktisk frarådet å pumpe de første ukene. Anonymkode: aa4b9...a52 16 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå