AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #1 Skrevet 17. juni 2022 kommer liksom aldri i mål...sliten etter jobb i helsevesenet, klær hoper seg opp, huset er skittent, hagearbeid som burde tas...ikke overskudd til kos med mannen føler jeg. Hva gjorde DU for å komme deg oppå igjen? Trenger ikke svar som at mannen må hjelpe til, det gjør han...men likevel, her er alltid rotete og vi er slitne. Jeg har lavt stoffskifte, men går på medisiner. Blir sikkert litt sliten av det. Anonymkode: fb1b5...403
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #2 Skrevet 17. juni 2022 Ta en klesvask om dagen til haugen til slutt er tom, det er kjedelig arbeid, men du kan omså sitte på gulvet og sortere ut og kaste inn i maskin og tøeketrommel, det gjør jeg. Sitter gjerne og ser på tv mens jeg henger opp det som ikke går i trommel. Jeg tar meg 4 minutter til å tømme oppvaskmaskinen som en del av middagsrutinen, enten jeg eller mannen lager, og setter konsekvent inn i maskinen mens vi lager mat. Jeg lukker øynene for det som ligger på gulvet til jeg orker å ta støvsugeren fram. For mannen her i huset orker ikke 😂 men han har dog nok med andre prosjekter som kommer oss til gode. Huset trenger ikke være perfekt til enhver tid, jeg tar det som en rutinekontroll gjennom hele uka. GØRRkjedelig, det er derfor det tar tid hos meg. Anonymkode: 54ad2...56e
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #3 Skrevet 17. juni 2022 Mente rutineJOBB, ikke kontroll 😅 og lykke til! Hagearbeidet syns jeg forsåvidt det kan være hyggelig å gjøre sammen, og det gir kanskje mer motivasjon når man kan gjøre noe av det kjedelige til teamwork Anonymkode: 54ad2...56e
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #4 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): kommer liksom aldri i mål...sliten etter jobb i helsevesenet, klær hoper seg opp, huset er skittent, hagearbeid som burde tas...ikke overskudd til kos med mannen føler jeg. Hva gjorde DU for å komme deg oppå igjen? Trenger ikke svar som at mannen må hjelpe til, det gjør han...men likevel, her er alltid rotete og vi er slitne. Jeg har lavt stoffskifte, men går på medisiner. Blir sikkert litt sliten av det. Anonymkode: fb1b5...403 Høres kjent ut. Men for oss fungerte dette ganske bra (og gjøres med jevne mellomrom): legge meg ekstra tidlig i en uke for å sove ut. Deretter satte vi av en helg for å skikkelig vaske og rydde i huset. Skrev ned alle gjøremål og «burde» på en liste sånn at det kom ut av hodet. så tittet jeg gjennom kalenderen, litt lenger frem enn det som skjer akkurat nå, og begynte å forberede for eks en bursdag som var om seks uker, kjørte gave, pakket den inn, kjøpte inn pynt osv , så kunne jeg sette det til side frem til dagen kom. Videre satte vi opp helger/dager som kun skulle brukes til hagearbeid, vasket bare 40gr som skulle henges opp på ukedager (har ikke vaskerom og da kan jeg ta bort tørkestativet i helgen). vanskelig å forklare kjente jeg… tror jeg prøver å si at jeg på en måte lot et par uker til skure og gå, og fokuserte bare på å komme litt ajour med huset og de tingene som plaget meg mest, samtidig som jeg begynte å planlegge noe som lå langt frem i tid sånn at jeg var forbereder til det. Nå har jeg «alltid» en skisse og grov plan for måneden og dermed ikke så bakpå. Men assa, juni med skolebarn og barnehagebarn = bare så vidt man henger med 🙈 Anonymkode: 690ca...5e2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå