Gå til innhold

leier du gjennom Airbnb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva ville du syns gjorde det lille ekstra? Som gjør at du vil komme igjen :)

Anonymkode: 91c02...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, ofte! Både i Norge og utlandet. Pluss for meg er godt renhold og god seng. I tillegg setter jeg pris på mulighet for kildesortering, en liten informasjonsbrosjyre om kollektivtrafikk/wifi/kontaktinfo og nødnummer. 

Anonymkode: 12d4a...b48

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, men synes Airbnb har blitt veldig dyrt de siste årene. Sparer egentlig ikke noe på det lengre i forhold til hotell. Så for meg er prisen ganske viktig om jeg skal velge Airbnb istedet for hotell. 

Ellers er må det være bra renhold og lett å kommunisere med utleier. Det lille ekstra er å bli møtt med en velkomstpakke som f.eks. mineralvann og snacks, og informasjon om nærområdet. 

Anonymkode: d9521...99e

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er lett å kommunisere med utleier, god info og at leiligheten er ren og pen, rimelig og sentral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pris og lokasjon. Velger som oftest hotell siden det, i tillegg til å være rimelig, gir jobber til lokalbefolkningen.

Anonymkode: 0d8a5...e0e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte Airbnb mer før for weekendopphold osv, syns det er greit å ha muligheten til å lage litt mat selv vs å spise alle måltider ute. Men nå om dagen koster en gjennomsnittlig Airbnb omtrent like mye som et (bra) hotellrom, så da går jeg heller for det, for det skaper tross alt arbeidsplasser. Viss Airbnb skal være interessant nå, så er det for eksempel fordi at det er en unik/spennende utleieenhet.

Setter pris på rask og tydelig informasjon/kontakt med utleier. Kunne også vært kjekt med tips til spisesteder, steder å se i nærområder og andre inside tips. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Renhold!!

Jeg synes ofte det er hyggelig om utleier inviterer til noe sosialt, eller i det minste tilbyr seg å møte personlig ved innflytt, ettersom jeg stort sett reiser alene og liker å treffe nye mennesker. Men det er nok ikke så mange nordmenn som er enige der, vil jeg tro. 🤪

Anonymkode: cdd37...292

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lokasjon, pris og en god kommunikativ vært er viktigst. Ellers at det ikke er for mye dill i leiligheten. 
At det er rent, tar jeg som en selvfølge.

Anonymkode: 84049...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Renhold!!

Jeg synes ofte det er hyggelig om utleier inviterer til noe sosialt, eller i det minste tilbyr seg å møte personlig ved innflytt, ettersom jeg stort sett reiser alene og liker å treffe nye mennesker. Men det er nok ikke så mange nordmenn som er enige der, vil jeg tro. 🤪

Anonymkode: cdd37...292

😆 Det tror jeg du har mye rett i. Jeg fikk grøsninger inni meg når jeg leste det du skrev, og begynte å tenke på å måtte finne på noe sosialt med utleier.

Livet hadde sikkert vært mer interessant om jeg var mer som deg, men den gang ei.. 

For meg er renhold alfa omega, og pris. Jeg liker hotell best, og det må derfor lønne seg prismessig om jeg skal velge airbnb. 

Anonymkode: d92c8...717

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er fint med informasjon om hva som forventes og ikke forventes når man skal sjekke ut.

Informasjon om bostedet, spesielt om det har 'personlighet' er fint å få. Info om nørområdet, anbefalte spisesteder osv er også fint. Også en 'hyttebok', så kan man lese fra andre gjester.

Anonymkode: 5184a...46f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker verter som er imøtekommende. Husker jeg leide et rom hos en fransk dame i Paris. Vi endte med hyggelig vindrikking på kvelden…++

Anonymkode: d917d...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er rent og ikke bærer for mye preg av å være et privat hjem. Rydd bort egne ting og dilldall. Her har nordmenn mye å lære av andre. Stor forskjell når jeg leter gjennom Airbnb i Spania, Frankrike og Europa ellers og Norge.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har leid gjennom airbnb 4 ganger, 2 ganger på samme plass og vi ble huska igjen. Det hadde med oss barna begge gangene og de fikk hversin liten aktivitetsgave fra verten, synes det var utrolig hyggelig, dette var i Danmark, har en gang vært i Sverige i en liten skitten leilighet der vi omtrent snudde i døra og klagde inn til airbnb og en gang vært i Tyskland med to venninner hvor vi er enige om å reise tilbake til samme leilighet.. Så har både bra og dårlig erfaring. 

Kjæresten min leier selv ut sin leilighet gjennom airbnb og jeg liker og å legge igjen en liten gave til barna som kommer dit.. Gjerne bare et lite spill, aktivitetsbok og litt godteri 😉 liker også å ha diverse informasjonshefte om steder å besøke og aktiviteter liggende i leiligheten, vi har og endel utenlandske kanaler på tv

Anonymkode: a2aec...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

AnonymBruker

Har leid fire ganger, to i Norge, to i utlandet. Det jeg satte pris på på ett eller flere av stedene:

• rent, luktet rent og god luft
  • god seng
  • at bildene på nettet ikke løy
  • mikrobølgeovn i gangen
  • wifi som virket og hadde kode opphengt på veggen uten at jeg måtte spørre
  • rent bad, god dusj med fremlangt håndkle
  • tydelig kommunikasjon om hvordan jeg skulle finne fram, ankomme, komme inn, ikke noe dill med å kontakte naboer som kanskje var hjemme, kanskje hadde mobilen påskrudd og kanskje hadde nøkkelen
  • at utleier ikke prøvde å være påtrengende sosial

Anonymkode: cc9eb...25d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøvde det for første gang i sommer, og kjempefornøyd!

Vi ble (positivt!) overrasket over å komme til ferdig oppredde senger, og det var satt frem babystol og babyseng til oss.

Håndklær, kluter, dorull, håndsåpe på badet er et must. 

Godt utstyrt kjøkken (mikro, helst stavmikser, ildfaste former, nok glass, kopper, fat, osv). 

Vaskemaskin og trommel.

Savnet bare litt bruksanvisning til ting. Det var litt spesielle løsninger (som en lampe med en veldig merkelig bryter, som så ut som en del av dekoren bare), som var litt unødvendig stressende når vi kom der med små unger som løp omkring. 

Anonymkode: 7c91e...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har leid gjennom Airbnb en håndfull ganger og vært veldig fornøyd. Har leid i utlandet, ikke i Norge. Det viktigste for meg er at det er rent og a beskrivelse ift beliggenhet etc er korrekt  Og at bildene stemmer med virkeligheten.

Sist jeg leide sto det en «velkomstpakke» til meg (hadde ikke bestilt det). Tror det var en øl, en brus, litt sjokolade. Noe sånt. Veldig koselig, hadde ikke forventet det og for meg var det det lille ekstra. 

K56

Anonymkode: b4e78...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 5.8.2022 den 0.25):

Har leid fire ganger, to i Norge, to i utlandet. Det jeg satte pris på på ett eller flere av stedene:

• rent, luktet rent og god luft
  • god seng
  • at bildene på nettet ikke løy
  • mikrobølgeovn i gangen
  • wifi som virket og hadde kode opphengt på veggen uten at jeg måtte spørre
  • rent bad, god dusj med fremlangt håndkle
  • tydelig kommunikasjon om hvordan jeg skulle finne fram, ankomme, komme inn, ikke noe dill med å kontakte naboer som kanskje var hjemme, kanskje hadde mobilen påskrudd og kanskje hadde nøkkelen
  • at utleier ikke prøvde å være påtrengende sosial

Anonymkode: cc9eb...25d

Mikrobølgeovn i gangen? 
Hvorfor ikke på kjøkkenet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Prøvde det for første gang i sommer, og kjempefornøyd!

Vi ble (positivt!) overrasket over å komme til ferdig oppredde senger, og det var satt frem babystol og babyseng til oss.

Håndklær, kluter, dorull, håndsåpe på badet er et must. 

Godt utstyrt kjøkken (mikro, helst stavmikser, ildfaste former, nok glass, kopper, fat, osv). 

Vaskemaskin og trommel.

Savnet bare litt bruksanvisning til ting. Det var litt spesielle løsninger (som en lampe med en veldig merkelig bryter, som så ut som en del av dekoren bare), som var litt unødvendig stressende når vi kom der med små unger som løp omkring. 

Anonymkode: 7c91e...760

Stavmikser og ildfaste former? Leier dere over veldig lang tid, da? Eller har spesielle behov i forhold til mat?

Jeg kan forstå at det i enkelte situasjoner kan vise seg å være kjekt å ha sånt tilgjengelig, men at det skal være et vilkår for å være fornøyd, den ser jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At der er rent....selvfølgelig.

Rask respons på mail (vi har kanselert hos en som brukte en dag på å svare)

At det er rensket for personlige ting.

Bra Wifi

At hunder er tillatt

Jeg er en sucker for goodiebags....

At annonsen er 100% er ærlig. Er det noe negativt, ta det med, jeg vil merke det uansett.

Anonymkode: 173a8...032

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At det er rent og lite ting og nips i leiligheten, gode parkeringsmuligheter utenfor og ferdig oppredde senger

Anonymkode: 1011c...606

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...