Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Var på tidlig UL igår. Uke 11+3. Husker ikke helt hva jordmor sa, men ble veldig usikker på om neseben er tilstede. Noen som kan se no ut ifra bildene?

Screenshot_20220617-054754_Snapchat.jpg

Anonymkode: 93938...24f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal dette være et foster som er 11+3? Er du sikker? 

Anonymkode: 93de4...9a1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skal dette være et foster som er 11+3? Er du sikker? 

Anonymkode: 93de4...9a1

Ja er zoomer inn da

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja er zoomer inn da

Eller graviduke 11+3. Fosteret er vell ikke så gammelt

Gjest Chroma
Skrevet

Hun henviste deg vel videre eller satt deg opp til ny time? 

AnonymBruker
Skrevet
Chroma skrev (3 minutter siden):

Hun henviste deg vel videre eller satt deg opp til ny time? 

Til ordinær ul ja 

Gjest Chroma
Skrevet

Til ordinær ul ja 

Ikke før? Hun bare sa at babyen mulig mangler hele nesebeinet og sendte deg hjem for å vente i mange uker i bekymring? Det er utrolig dårlig i såfall! 

AnonymBruker
Skrevet
Chroma skrev (Akkurat nå):

Ikke før? Hun bare sa at babyen mulig mangler hele nesebeinet og sendte deg hjem for å vente i mange uker i bekymring? Det er utrolig dårlig i såfall! 

Jeg ble usikker på om hun så hun så det. Men regner jo med jeg blir henvist videre hvis det var noe markører. Men defor jeg la med bilde ifall det var noen kyndige hær inne som ser noe😊

Gjest Chroma
Skrevet

Hvis jeg var deg ville jeg gått privat til en annen, og best om å bli henvist til sykehuset hvis de ser det samme. 

Gjest Chroma
Skrevet

Jeg ble usikker på om hun så hun så det. Men regner jo med jeg blir henvist videre hvis det var noe markører. Men defor jeg la med bilde ifall det var noen kyndige hær inne som ser noe😊

Forsikret du deg ikke om hun faktisk så neseben eller ikke? Det er jo av ganske stor betydning da. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men defor jeg la med bilde ifall det var noen kyndige hær inne som ser noe😊

Dersom noen, på et nettforum og ut fra et par halvtydelige bilder, vil si noe om dette barnets helsetilstand, er det mildt sagt uforsvarlig.

Jeg ville enten bedt om ny undersøkelse der du var først, og si gjerne at du er urolig/engstelig, eller kontakte et privat legekontor for sjekk.

Anonymkode: 3b9ba...910

• Liker 2
Skrevet

Antar TS bare er bekymret siden jordmoren ikke nevne noe om neseben. Nå pleier vel de ikke å nevne noe hvis alt ser ok ut. De er jo pliktig å henvise videre dersom de oppdager avvik.

Så om du, TS, ikke har fått med om jordmor sa at alt var ok eller er bekymret så bestiller du ny time/ringer den du var hos framfor at kg-brukere skal leke eksperter, 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært noe galt så hadde de sagt noe ☺️ Bare prøv å slapp av og begynn å tell ned til ordinær UL 

Anonymkode: a683e...720

AnonymBruker
Skrevet

Det er umulig å se på random ultralydbilder, ikke sikkert nesebenet er med i bildet en gang. Men ts, hvis du ikke husker så er det bare å ringe tilbake og spørre. Dessuten: Hvis hun ikke sa noe spesifikt om det så er det jo sikkert i orden, ellers ville hun både kommentert det og henvist dere til ekstra undersøkelser, ikke bare ordinær ultralyd. Så jeg vet ikke helt hva du stresser med, egentlig. Men ring bare og spør. 

Anonymkode: 3ecca...779

AnonymBruker
Skrevet

Er det mistanke om for kort eller manglende neseben,får du tilbud om ny ultralyd og nipt test. De ber ofte en lege komme inn og kontrollere eventuelle mistenkelige funn. Hos oss fant de ikke alt på hjertet ved første undersøkelse, og vi fikk umiddelbar oppfølging. 

Anonymkode: e980c...3d6

AnonymBruker
Skrevet

Gå inn på helsenorge og les i journalnotatet ditt. Der har hun nok skrevet om nesebein ble observert. Er ikke alt de sier til ditt fjes med mindre noe er galt. 

Anonymkode: 4955c...bbf

AnonymBruker
Skrevet

Du skal få tilbud om både Nipt test og ny ul relativt fort hvis neseben er kort eller manglende. Kort eller manglende neseben på ul kan indikere på ulike avvik. Jeg ville tatt kontakt med noen privat, vet ikke om du bor i nærheten av Jessheim - men kvinneklinikken der er spesialisert på slike ting! 

Anonymkode: 1a0cd...17f

AnonymBruker
Skrevet

Bildene et i helt feil plan til å vurdere det. Som sagt er nok alt fint om det ikke ble sett annet. Det er ikke sånn at man må minne jordmora på å sjekke forskjellige ting.

Anonymkode: f889d...ada

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...