Gå til innhold

Gode sko til en som sliter med ledd smerter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Er ute etter gode sko som jeg kan bruke til vanlig og når jeg skal på gåtur. Jeg har revmatisk sykdom og sliter med smerter i leddene. Legen anbefaler å være aktiv så tenkte å investere i gode sko.

Noe du kan anbefale?🥰

Anonymkode: 01587...811

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva turer skal du på? Trenger liksom ikke super terrengsko for og gå på grusvei. Og må ha bedre enn joggesko om du skal på ekspedisjon i fjellet. 

Men jeg bruker GORE-TEX lav sko til enkle rett-frem turer som i parken, stranden og sånn. Og GORE-TEX med høy kant som støtter ankel til topp og skogstur.

Men hva merke og sko er så forskjellig til hver fot. Gå heller på sportsbutikk, fortell hva du skal ha og de har sånn at de sjekker føttene dine og finner sko som er tilpassa deg og føttene dine. 

AnonymBruker
Skrevet

Asics gel nimbus 24 har god demping, men vær forberedt på at du må reklamere etter noen måneder, da stoffet på skoen er av elendig kvalitet. Sikkert for å selge flere sko. Men god demping, absolutt!

Anonymkode: 1ac19...7cc

AnonymBruker
Skrevet
Maestro skrev (1 time siden):

Hva turer skal du på? Trenger liksom ikke super terrengsko for og gå på grusvei. Og må ha bedre enn joggesko om du skal på ekspedisjon i fjellet. 

Men jeg bruker GORE-TEX lav sko til enkle rett-frem turer som i parken, stranden og sånn. Og GORE-TEX med høy kant som støtter ankel til topp og skogstur.

Men hva merke og sko er så forskjellig til hver fot. Gå heller på sportsbutikk, fortell hva du skal ha og de har sånn at de sjekker føttene dine og finner sko som er tilpassa deg og føttene dine. 

Jeg mente ikke skogstur eller fjelltur😆 jeg mente bare vanlig gåing til for eksempel barnehage/skole/butikk. Ca 2 timers gåtur

Anonymkode: 01587...811

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker Sketchers sko, og de som heter Max cushioning har mye demping, og er veldig gode å gå med. Jeg trenger selv god demping da jeg er operert i det ene benet, og går jeg med sko med dårlig demping, får jeg store smerter. Med Sketchers har jeg ikke vondt i det hele tatt. Men alle har ikke like god demping.

Anonymkode: d0a29...bd5

AnonymBruker
Skrevet

Hoka er overlegen best på demping. 

Anonymkode: 44079...3a0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har både Hooka og Asics, men synes Asics, spesielt Kayano modellen er overlegen. Men så er det jo høyst individuelt dette med sko. Om du sliter med gikt i foten kan Kayano modellen være god da den er med pronasjonsstøtte noe mange damer og mange med gikt synes er godt.  Hookas sko har bedre demping, men mindre pronasjonsstøtte er min erfaring.

Anonymkode: 59b22...f27

Skrevet

Hoka bondi 7 har vært knall for mine bein og kropp :)

Modellen er på vei ut, siden oppfølgeren er på vei, så du får den litt billigere rundt om også :)

Men asics er også gode - min favoritt er nimbus 24, men de slår ikke hokaene :) 

AnonymBruker
Skrevet

På f.eks XXL og Løplabbet kan de måle hvordan du går / best joggesko til deg. Ville anbefalt deg å gjøre det. Da kan du finne riktige joggesko til vanlig hverdagsbruk til deg. Ellers er jeg veldig fornøyd med Ecco sko 

Anonymkode: adee0...0cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...