Drizzt Skrevet 16. juni 2022 #1 Skrevet 16. juni 2022 https://www.nettavisen.no/norsk-politikk/bompenger/byradet-i-oslo/oslo-byradet-nekter-a-gi-bilistene-bompengekutt-vil-ramme-hardt/s/5-95-533708 Nei, det er ikke noe nytt, men likevel. Oslo mister ressurssterke innbyggere som flytter ut til nabokommunene eller kommuner innen pendleravstand. Hvem flytter inn? Ressurssvake og unge hippi-cafe-late-drikkere. Oslo sentrum er allerede så godt som dødt, butikker og serveringssteder har halvert omsetningen. MDG jubler og når MDG jubler, løper fornuftige folk andre veien. Men Stav glemte å forklare hvorfor billetter og månedskort for kollektivtrafikken øker hele tiden hvert år mens de lovte for noen år siden at prisene skulle ned? Krigen i Ukraina er skyldig også i det kanskje? Ah, jeg er så sjeleglad for at jeg ikke bor i Oslo 😁 P.S. Begynte å tenke på ''En folkefiende'' her ... 3 3
Lille Olly Skrevet 16. juni 2022 #2 Skrevet 16. juni 2022 Gudskjelov. Oslo har dårlig nok luftkvalitet som det er. Færre biler vil klarne himmelen litt i det minste. 3 1
Ginavn Skrevet 16. juni 2022 #3 Skrevet 16. juni 2022 Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor Oslo sine innbyggere stemmer på det partiet. Det handler ikke bare om bilhatet, men all annen svada de kommer med. De blir spurt om hva 2 +2 er av Fredrik Solvang, og kan ikke komme med et fornuftig svar. Bilister er omtrent terrorister - selv ble jeg omtrent syklet på av to syklister i et fotgjengerfelt i Oslo, men neida, hver eneste syklist er med på å redde jorda på en eller annen måte. 5 2
Ginavn Skrevet 16. juni 2022 #4 Skrevet 16. juni 2022 Lille Olly skrev (8 minutter siden): Gudskjelov. Oslo har dårlig nok luftkvalitet som det er. Færre biler vil klarne himmelen litt i det minste. Nå slipper moderne biler og lastebiler ut veldig lite skadelige greier. Før i tida kunne man avslutte livet ved å starte bilen, gjerne med en slange fra eksosen og inn i kupeen, i lukket garasje og vente på døden sin omfavnelse. Kan man det nå? Nei 4
Lille Olly Skrevet 16. juni 2022 #5 Skrevet 16. juni 2022 Ginavn skrev (1 minutt siden): Nå slipper moderne biler og lastebiler ut veldig lite skadelige greier. Før i tida kunne man avslutte livet ved å starte bilen, gjerne med en slange fra eksosen og inn i kupeen, i lukket garasje og vente på døden sin omfavnelse. Kan man det nå? Nei Jeg ser jo at snøen blir sort og brun langs veikanten. Det får du også inn i lungene dine. 1
LCFA Skrevet 16. juni 2022 #6 Skrevet 16. juni 2022 Ja, hadde politikerne vært ærlige så hadde de først som sist bare tatt 50% fra oss og kalt det bevegelsesskatt. De legger hindringer mot at folk skal komme seg fra A til B. Punktum. Stikker kjepper i hjulene for syklister ved å automatisk henlegge alle sykkeltyverier så det blir umulig å eie og dermed bruke kvalitetssykler over lengre tid. Legger bånd og antall-, tids- og fartsbegrensninger på elsparkesykler. Stjeler parkeringsplasser til sykkelstativer, sykkelveier og bildelingstjenester som ingen bruker. Innføre beboerparkering til svindyre 3600 pr år i en firkantet ordning som er for dyr for alle som deler bil med andre og bare trenger den hjemme av og til. Setter opp alle priser for bilister, bom, bensin, parkering. Gjør elbil dyrere i både innkjøp og bruk. Vedtar 26 milliarder til T-baner til Fornebu som ikke vil gå raskere enn bussen går i dag og som nesten ingen kommer til å bruke og de 26 mrd'ene skal vel tas fra enda dyrere bussbilletter og bompenger. Nei, det er vanskelig å tolke alt dette som noe annet enn at de ikke vil at folk skal treffe hverandre. Forsøker de på en snikete måte å reversere forsamlingsfriheten som norsk lov ga oss i 1842? 5
Gjest Peanut Skrevet 17. juni 2022 #7 Skrevet 17. juni 2022 12 hours ago, Drizzt said: Hvem flytter inn? Ressurssvake og unge hippi-cafe-late-drikkere. Oslo sentrum er allerede så godt som dødt, butikker og serveringssteder har halvert omsetningen. Eh? Boligprisene er jo ikke akkurat lave her da og hver gang jeg er i byen, også på lørdager, så er det jo stappfullt. 12 hours ago, Ginavn said: Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor Oslo sine innbyggere stemmer på det partiet. Jeg stemte ikke på det partiet.
Drizzt Skrevet 17. juni 2022 Forfatter #8 Skrevet 17. juni 2022 Peanut skrev (51 minutter siden): Eh? Boligprisene er jo ikke akkurat lave her da og hver gang jeg er i byen, også på lørdager, så er det jo stappfullt. Jeg stemte ikke på det partiet. All statistikk fra 2018 og til nå viser at det er hovedsakelig innvandrere som flytter til Oslo. De er generelt ressurssvakere enn nordmenn for øvrig. Også unge (studenter) flytter inn, men flytter ut med en gang de får barn. Studenter og unge generelt er ikke ressurssterke - de er i beste fall i etableringsfasen. Her var det en fin oppsummering selv om de ikke klarer å finne feilen riktig sted - nemlig den politiske styringen av hovedstaden. https://arealstatistikk.no/fortsatt-innenlandsk-utflytting-fra-oslo-men-hvem-flytter/ 3
Anocopy Skrevet 17. juni 2022 #9 Skrevet 17. juni 2022 Bra. Jo mindre støy og forurensning, jo bedre. Det er mer enn nok andre byer å bo i hvis man ikke liker det. 4 1
Mardrøm Skrevet 18. juni 2022 #10 Skrevet 18. juni 2022 Flertallet av befolkningen i Oslo synes det er topp med færre biler. Med mindre man har spesielle behov så bør det være dyrt å oppta plass i Oslo sentrum med en bil. Så burde kollektivprisene vært mye lavere, det kan vi være enige om. 3 1
Gjest Sitronmelisse Skrevet 18. juni 2022 #11 Skrevet 18. juni 2022 Skjønner ikke hvorfor du som ikke bor i Oslo klager over dette. Alle som bor i Oslo ser jo at alt for mye biltrafikk gjør byen ufremkommelig. Helt riktig å ta grep om dette.
Madame Butterfly Skrevet 18. juni 2022 #12 Skrevet 18. juni 2022 De vil tydeligvis ha det slik i Oslo 🧐 Andre steder var det Bompenge partiet som gikk av med seieren i lokalvalget. 1
Ginavn Skrevet 20. juni 2022 #13 Skrevet 20. juni 2022 LCFA skrev (På 17.6.2022 den 1.02): Ja, hadde politikerne vært ærlige så hadde de først som sist bare tatt 50% fra oss og kalt det bevegelsesskatt. De legger hindringer mot at folk skal komme seg fra A til B. Punktum. Stikker kjepper i hjulene for syklister ved å automatisk henlegge alle sykkeltyverier så det blir umulig å eie og dermed bruke kvalitetssykler over lengre tid. Legger bånd og antall-, tids- og fartsbegrensninger på elsparkesykler. Stjeler parkeringsplasser til sykkelstativer, sykkelveier og bildelingstjenester som ingen bruker. Innføre beboerparkering til svindyre 3600 pr år i en firkantet ordning som er for dyr for alle som deler bil med andre og bare trenger den hjemme av og til. Setter opp alle priser for bilister, bom, bensin, parkering. Gjør elbil dyrere i både innkjøp og bruk. Vedtar 26 milliarder til T-baner til Fornebu som ikke vil gå raskere enn bussen går i dag og som nesten ingen kommer til å bruke og de 26 mrd'ene skal vel tas fra enda dyrere bussbilletter og bompenger. Nei, det er vanskelig å tolke alt dette som noe annet enn at de ikke vil at folk skal treffe hverandre. Forsøker de på en snikete måte å reversere forsamlingsfriheten som norsk lov ga oss i 1842? Beboerparkering koster faktisk 5400 kroner nå 🥴 1
Potetjinta Skrevet 21. juni 2022 #14 Skrevet 21. juni 2022 Supert med mindre luftforurensning i Oslo, det tror jeg byen har godt av! 1
Purple Basil Skrevet 21. juni 2022 #15 Skrevet 21. juni 2022 Ginavn skrev (På 17.6.2022 den 0.47): Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor Oslo sine innbyggere stemmer på det partiet. Det handler ikke bare om bilhatet, men all annen svada de kommer med. De blir spurt om hva 2 +2 er av Fredrik Solvang, og kan ikke komme med et fornuftig svar. Bilister er omtrent terrorister - selv ble jeg omtrent syklet på av to syklister i et fotgjengerfelt i Oslo, men neida, hver eneste syklist er med på å redde jorda på en eller annen måte. Ikke alle i Oslo stemmer på idiotene i MDG. Jeg har aldri stemt på dem. 2
Ginavn Skrevet 21. juni 2022 #16 Skrevet 21. juni 2022 Purple Basil skrev (4 timer siden): Ikke alle i Oslo stemmer på idiotene i MDG. Jeg har aldri stemt på dem. Det er godt å høre 🥰
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå