AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #1 Skrevet 16. juni 2022 Kan dette være sant? En venninne av meg har blitt meldt til Barnevernet av barnahagen. Har sett brevet, så vet det er skjedd. Hun sier det bare er fordi hun ikke har kommet på dugnader i barnehagen. Er det bare bullshit, og hun skjuler noe? Eller kan hun snakke sant? Kan man bli meldt til BV for ikke å ha sosialisert med de andre foreldrene i barnehagen? Anonymkode: 161f0...88c
Akryl Skrevet 16. juni 2022 #2 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan dette være sant? En venninne av meg har blitt meldt til Barnevernet av barnahagen. Har sett brevet, så vet det er skjedd. Hun sier det bare er fordi hun ikke har kommet på dugnader i barnehagen. Er det bare bullshit, og hun skjuler noe? Eller kan hun snakke sant? Kan man bli meldt til BV for ikke å ha sosialisert med de andre foreldrene i barnehagen? Anonymkode: 161f0...88c Ja det er sport for kvinner å melde andre til barnevernet over bagateller og sjalusi. Barnevernet blir årlig belastet med tusenvis av meldinger. 8 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #3 Skrevet 16. juni 2022 Det er selvsagt bare tull. Det var garantert ikke grunnen til at hun ble meldt til barnevernet. Det skal mye mer til enn som så. Kanskje var det dråpen som fikk begeret til å renne over. Anonymkode: dc179...ede 36 1
Blåjojo Skrevet 16. juni 2022 #4 Skrevet 16. juni 2022 Bare tull. Det er nok noe hun ikke forteller deg her. 18 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #5 Skrevet 16. juni 2022 I disse dager så kan man bli meldt til barnevernet for alt og ingenting så jeg tviler ikke på at hun er blitt meldt. Akryl skrev (4 minutter siden): Ja det er sport for kvinner å melde andre til barnevernet over bagateller og sjalusi. Barnevernet blir årlig belastet med tusenvis av meldinger. Er ikke bare kvinner som misbruker etaten, ganske mange menn som melder i hytt og pine fordi de er sjalu for eksen har etablert seg på ny og lignende. Anonymkode: 2d72a...7d3 8 1
PetterKanin Skrevet 16. juni 2022 #6 Skrevet 16. juni 2022 Man kan bli meldt til barnevernet fordi man ikke har husket å vanne blomstene. Det fører imidlertid ikke til en barnevernssak. 15
Heisann12345 Skrevet 16. juni 2022 #7 Skrevet 16. juni 2022 (endret) Hvis det er fra barnehagen så må styret i barnehagen/leder godkjenne det. Ingen oppegående mennesker godkjenner annmeldelese til bvt for ikke å møte opp til dugnad. Dama juger, ellers så innser hun ikke sine egne utfordringer. Kanskje hun henter ungen etter stengetid, dårlig med matpakke/skift osv. som barnehagen reagerer på. Endret 16. juni 2022 av Heisann12345 19 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #8 Skrevet 16. juni 2022 Har hun fått melding om at hun er meldt eller om det er opprettet noen form for sak? Viktig forskjell. Førstnevnte kan være riktig Anonymkode: 58196...14b 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #9 Skrevet 16. juni 2022 Barnehager har ganske strenge rutiner på sånt, og kan ikke bare melde for små ting. eksen/barnefar ble meldt til barnevernet av barnehagen(vi hadde delt omsorg), og da hadde de flere hendelser som hadde skjedd over tid. Jeg endte opp med full omsorg etter dette, og det er jeg virkelig glad for! Anonymkode: bb862...7e3 11
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #10 Skrevet 16. juni 2022 PetterKanin skrev (3 minutter siden): Man kan bli meldt til barnevernet fordi man ikke har husket å vanne blomstene. Det fører imidlertid ikke til en barnevernssak. Rart at jeg ikke har blitt meldt siden jeg ikke har grønne fingre og stadig visnede blomster Anonymkode: 3387f...b06 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #11 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har hun fått melding om at hun er meldt eller om det er opprettet noen form for sak? Viktig forskjell. Førstnevnte kan være riktig Anonymkode: 58196...14b Hæ? Viktig forskjell, hva mener du? Blir man meldt til barnevernet så blir det alltid opprettet en sak. Anonymkode: b484d...3fd 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #12 Skrevet 16. juni 2022 Med mindre det er snakk om kriminelle ting skal foreldra vita at dei blir meldt. Dvs eit møte i forkant der avgjørelsen kjem fram og kvifor. Tviler på at det møte handla om dugnad. Ho har og rett til å lesa kva som står der. Anonymkode: 0cdb0...a65 2
Oida Skrevet 16. juni 2022 #13 Skrevet 16. juni 2022 Akryl skrev (15 minutter siden): Ja det er sport for kvinner å melde andre til barnevernet over bagateller og sjalusi. Barnevernet blir årlig belastet med tusenvis av meldinger. Men å melde foreldre til barnevernet fordi de tar barna med i Pride paraden er ikke misbruk av ressurser? 10
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #14 Skrevet 16. juni 2022 Kanskje hun ikke vet hvorfor, og bare tror eller antar at det er pga hun ikke deltok på dugnad. Kanskje det er det eneste hun kan tenke seg at det kan være? Er hun ellers ureflektert? Du har ikke reagert på noe ifb.m. henne og barnet? Anonymkode: 414c5...d88 5
Silva Pluvialis Skrevet 16. juni 2022 #15 Skrevet 16. juni 2022 (endret) Altså, det kan godt hende at hun faktisk ble meldt på bakgrunn av dette. Ikke fordi det er bekymringsfullt, men fordi folk melder for alt og ingenting i hytt og pine. En skam. Det er tragisk når folk tømmer barnevernets ressurser på idioti som at foreldrene "ikke har deltatt på dugnad". Altså, tviler ikke på at det kan skje, for så gale er folk. Samtidig kan det også hende at hun er meldt for noe annet, men ikke ønsker å innrømme det, evt ikke har selvinnsikt. Hvis hun faktisk er meldt for dette, og ingenting annet fremkommer i bekymringsmeldingen, så går saken rett i henleggelse. De starter ikke undersøkelse engang på så tynt grunnlag. Så hun kan ta det helt med ro hvis dette stemmer. Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 7 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #16 Skrevet 17. juni 2022 Barnehager har ganske strenge føringer på hva som skal meldes, når foreldrene skal informeres og når de kan melde uten å informere (vold og missbruk) og melding skal være godkjent av styrer. Det ligger garantert mere bak her. Anonymkode: 3e7fc...e78 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #17 Skrevet 17. juni 2022 Hun ble ikke meldt for bare det, da hadde ikke barnevernet tatt saken. Min ex mann meldte meg til barnevernet, men på ganske usaklig grunnlag. Så da ringte barnevernet meg, for å oppklare, så valgte de og ikke lage sak av det. Anonymkode: 1a25b...4dc 5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #18 Skrevet 17. juni 2022 Enkelte her inne er jo kapable til å melde til barnevernet for den minste ting, så det kan jo være at hun er. Anonymkode: f5a93...f83 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #19 Skrevet 17. juni 2022 Nå jobber jeg i barneskole da, men det skal mye mer til for å bli meldt til barnevernet. Da snakker vi vold i hjemmet, rus e.l. Anonymkode: 14982...b6e 3
Selma1984 Skrevet 17. juni 2022 #20 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hæ? Viktig forskjell, hva mener du? Blir man meldt til barnevernet så blir det alltid opprettet en sak. Anonymkode: b484d...3fd Slett ikke. Noen meldinger henlegges tvert. 7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå