AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #1 Del Skrevet 16. juni 2022 Hvordan kan jeg få kjøpt meg bolig? jeg vet hva jeg kan kjøpe for, og jeg vil ha god råd til å betale det hver måned.. da det er under 85% av kjøpesummen. Men jeg har ikke fast inntekt.. Går snart i foreldrepermisjon som aleneforelder.. Kunne tenke meg å slippe leiemarkedet da prisene her jeg skal bo bare vil stige de neste årene. Anonymkode: 5ab78...b9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #2 Del Skrevet 16. juni 2022 Du må ha fast inntekt for å få lån i vanlig bank, eller være varig vanskeligstilt på boligmarkedet for å få startlån i husbanken. Så du må nok bare ta sikte på å finne en fast jobb når permisjonen er over. Anonymkode: da981...db3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #3 Del Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du må ha fast inntekt for å få lån i vanlig bank, eller være varig vanskeligstilt på boligmarkedet for å få startlån i husbanken. Så du må nok bare ta sikte på å finne en fast jobb når permisjonen er over. Anonymkode: da981...db3 Målet er og få en fast jobb etter permisjonen. Men finnes det noen mulighet for meg likevel? hvordan funker dette med kausjonist? Anonymkode: 5ab78...b9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #4 Del Skrevet 16. juni 2022 Du må ikke ha fast inntekt for å få lån i banken. Det er mange selvstendige næringdrivende og freelancere som får lån, meg selv inkludert. Men du må vise til hvordan lønna di har vært de siste årene. Det er også sannsynlig at du får et lån på noe under 5 ganger inntekt, men kommer helt an på banken. Anonymkode: ba4d5...8b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #5 Del Skrevet 16. juni 2022 Hvis du har egenkapital så kan du kjøpe i borettslag med fellesgjeld. Anonymkode: eb2a5...c93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #6 Del Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Du må ikke ha fast inntekt for å få lån i banken. Det er mange selvstendige næringdrivende og freelancere som får lån, meg selv inkludert. Men du må vise til hvordan lønna di har vært de siste årene. Det er også sannsynlig at du får et lån på noe under 5 ganger inntekt, men kommer helt an på banken. Anonymkode: ba4d5...8b5 Joda, men jeg har jo lønn foreløpig fra AAP, men dette godtar jo ikke banken. Da kan jeg heller få en jobb på kiwi i mellom tiden.. Er selvstendig næringsdrivende også forsåvidt, men ikke noe særlig inntekt å vise til der heller annet enn noen tusen lapper her å der😛 Anonymkode: 5ab78...b9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #7 Del Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hvis du har egenkapital så kan du kjøpe i borettslag med fellesgjeld. Anonymkode: eb2a5...c93 «Uten» inntekt? Anonymkode: 5ab78...b9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #8 Del Skrevet 16. juni 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Joda, men jeg har jo lønn foreløpig fra AAP, men dette godtar jo ikke banken. Da kan jeg heller få en jobb på kiwi i mellom tiden.. Er selvstendig næringsdrivende også forsåvidt, men ikke noe særlig inntekt å vise til der heller annet enn noen tusen lapper her å der😛 Anonymkode: 5ab78...b9b Ah, AAP, ja det forstår jeg at banken ikke godtar. Man må ha inntekt som banken kan stole på at der der neste år og året etter og så videre. Man må kunne vise banken at man vil greie de framtidige utgiftene lånet vil medføre, uansett hvor inntekten kommer fra. Anonymkode: ba4d5...8b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #9 Del Skrevet 16. juni 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: «Uten» inntekt? Anonymkode: 5ab78...b9b Tror det. Men da må egenkapitalen din være stor nok til å dekke hele kjøpssummen. Anonymkode: ba4d5...8b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #10 Del Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ah, AAP, ja det forstår jeg at banken ikke godtar. Man må ha inntekt som banken kan stole på at der der neste år og året etter og så videre. Man må kunne vise banken at man vil greie de framtidige utgiftene lånet vil medføre, uansett hvor inntekten kommer fra. Anonymkode: ba4d5...8b5 Det er jeg fult klar over. Så derfor jeg føler at jeg står fast.. Anonymkode: 5ab78...b9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #11 Del Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror det. Men da må egenkapitalen din være stor nok til å dekke hele kjøpssummen. Anonymkode: ba4d5...8b5 Sååå stor egenkapital har jeg ikke.. Men jeg har en god del. Men ikke 2,6 mill. Anonymkode: 5ab78...b9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #12 Del Skrevet 17. juni 2022 Hvor myeegenkapital har du og hvor mye i AAP? Har du mulighet til å bli frisk og komme i jobb igjen de nærmeste årene? Anonymkode: 8b6f0...d9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #13 Del Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tror det. Men da må egenkapitalen din være stor nok til å dekke hele kjøpssummen. Anonymkode: ba4d5...8b5 Slutt å spre feilinformasjon. Vi hensyntar gjeld i borettslag på lik linje som vanlig lån. Har du ikke betjeningsevne så har du ikke det og alle utgifter skal hensyntaes i kredittsaken. Å kjøpe med borettslagsgjeld er somregel enda værre da renten ofte er bundet på høyere enn dagens rentenivå eller at det er avdragsfrie perioder hvor vi somregel må hensynta renter i saken likevel. Fellesutgiftene er altså skyhøye og spiser opp enormt med likviditet. Vi KAN hensynta aap som inntekt, men aap er somregel så lav at kostnadene for å leve spiser opp det meste av betjeningsevnen slik at man ikke kan betjene et lån uansett. Og går ikke regnestykket opp så er det ikke noe en eneste bank kan gjøre noe med. De som blir beregnet med aap er altså de med en medlånetaker/partner som også har inntekt. Jeg jobber I bank. Anonymkode: c3d25...b34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #14 Del Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Joda, men jeg har jo lønn foreløpig fra AAP, men dette godtar jo ikke banken. Da kan jeg heller få en jobb på kiwi i mellom tiden.. Er selvstendig næringsdrivende også forsåvidt, men ikke noe særlig inntekt å vise til der heller annet enn noen tusen lapper her å der😛 Anonymkode: 5ab78...b9b Du må komme deg i jobb eller få trygd. Det holder ikke med egenkapital hvis man ikke har betjeningsevne, eller hvis evnen til å betjene lånet i fremtiden er usikker. Anonymkode: 74366...5ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #15 Del Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Slutt å spre feilinformasjon. Vi hensyntar gjeld i borettslag på lik linje som vanlig lån. Har du ikke betjeningsevne så har du ikke det og alle utgifter skal hensyntaes i kredittsaken. Å kjøpe med borettslagsgjeld er somregel enda værre da renten ofte er bundet på høyere enn dagens rentenivå eller at det er avdragsfrie perioder hvor vi somregel må hensynta renter i saken likevel. Fellesutgiftene er altså skyhøye og spiser opp enormt med likviditet. Vi KAN hensynta aap som inntekt, men aap er somregel så lav at kostnadene for å leve spiser opp det meste av betjeningsevnen slik at man ikke kan betjene et lån uansett. Og går ikke regnestykket opp så er det ikke noe en eneste bank kan gjøre noe med. De som blir beregnet med aap er altså de med en medlånetaker/partner som også har inntekt. Jeg jobber I bank. Anonymkode: c3d25...b34 "Dere" i banken er jo ikke inne i bildet dersom noen kjøper en borettslagsleilighet kontant... Anonymkode: 5d186...c9d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #16 Del Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Joda, men jeg har jo lønn foreløpig fra AAP, men dette godtar jo ikke banken. Da kan jeg heller få en jobb på kiwi i mellom tiden.. Er selvstendig næringsdrivende også forsåvidt, men ikke noe særlig inntekt å vise til der heller annet enn noen tusen lapper her å der😛 Anonymkode: 5ab78...b9b Hvorfor har du aap, når du uttaler at du heller kan få deg en jobb på Kiwi? Det høres ut som om du har fått innvilget aap på uriktig grunnlag. Anonymkode: 44dda...59e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #17 Del Skrevet 17. juni 2022 Tør du å få barn med så usikker økonomi? Anonymkode: a2dcc...96d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #18 Del Skrevet 17. juni 2022 Jeg har ikke fast jobb, og fikk lån i KLP uten problemer, de sjekket bare skattemeldingene fra tidligere år. Nå er jeg sykepleier, så kanskje derfor, de vet jo at jeg aldri blir arbeidsledig😅 men det går jo Ann å søke om lån, og se om de godkjenner, eller krever mer papirer. Anonymkode: 08f5d...03a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #19 Del Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du må ikke ha fast inntekt for å få lån i banken. Det er mange selvstendige næringdrivende og freelancere som får lån, meg selv inkludert. Men du må vise til hvordan lønna di har vært de siste årene. Det er også sannsynlig at du får et lån på noe under 5 ganger inntekt, men kommer helt an på banken. Anonymkode: ba4d5...8b5 Joda, men selv selvstendig næringsdrivende skal inntekten være stabil og man må vise til inntekt her over tid som du sier, særlig som frilanser. Er delvis næringsdrivende selv. Ts venter også barn og det trekker fra en god del på hva man får i lån. Anonymkode: da981...db3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #20 Del Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Målet er og få en fast jobb etter permisjonen. Men finnes det noen mulighet for meg likevel? hvordan funker dette med kausjonist? Anonymkode: 5ab78...b9b Kausjonist vil være for egenkapitalen du eventuelt mangler. Medlåntaker er en mulighet. Anonymkode: da981...db3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå