Gå til innhold

Er det rart å hete Ingeborg når man heter Borg til etternavn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker navnet Ingeborg, det er det fineste navnet jeg vet om. Er bare ett problem og det er at jeg heter Borg til etternavn. Blir det teit å hete Ingeborg Borg? 

Anonymkode: c7ee0...d54

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Hilsen en annen Ingeborg

Anonymkode: cfeee...06b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, ja😆 Uff, synd det da. Borgborg❤

Anonymkode: ed228...f94

• Liker 3
Skrevet (endret)

Ja, det er teit.

La oss si at du hadde hatt et etternavn som også kan være fornavn. Du ville ikke kalt barnet ditt f.eks Åse hvis du heter Aase til etternavn. Det er i samme gate. 

Endret av Ullvott
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hørt om Adolf Borg som var så flau over eget navn at han byttet?

Nå heter han Adolf Hansen 😀

Anonymkode: 7b4cc...0b3

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Smør på flæsk

Anonymkode: fe655...b27

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hørt om Adolf Borg som var så flau over eget navn at han byttet?

Nå heter han Adolf Hansen 😀

:skratte:

Anonymkode: bb645...96d

AnonymBruker
Skrevet

Du må satse på å få en sønn som du kaller  for Inge..😆

Anonymkode: af058...85b

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du må satse på å få en sønn som du kaller  for Inge..😆

Anonymkode: af058...85b

🤣🤣🤣

Anonymkode: 0f3d2...c08

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg elsker navnet Ingeborg, det er det fineste navnet jeg vet om. Er bare ett problem og det er at jeg heter Borg til etternavn. Blir det teit å hete Ingeborg Borg? 

Anonymkode: c7ee0...d54

Litt kult og da. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på. Ingeborg Borg høres unektelig litt dumt ut, men om du har et mellomnavn, enten i form av partners etternavn feks Olsen-Borg, eller feks Marie så er det innafor tenker jeg. 

Jeg vet foreksempel om noen som heter noe i gata  Johan Johansen og sønnen heter Johan andre Johansen. 

Anonymkode: 6dc26...12b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet om to familier hvor de har samme etternavn på begge sider. De er ikke i slekt altså. Så teknisk sett så heter de Olsen Olsen, men de bruker bare en, men det er jo en skam. Han ene jeg kjenner til bruker begge og heter ala Hans Hansen Hansen. Vet ikke om han har endret mellomnavnet lovlig til Hansen, men han har sagt det. Usikker på om det egentlig er lov men ser ikke helt hvorfor ikke. For han heter jo Hansen Hansen, siden begge foreldrene hadde det etternavnet før de møttes. 

Så rart? Kanskje det, men alt behøver ikke å være så forbanna kjedelig hele tiden. Er verre ting i livet enn å hete Ingeborg Borg. Har du mellomnavn som Ingeborg Eline Borg så merkes det ikke så godt. 

Anonymkode: d9f6b...274

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kommer litt an på. Ingeborg Borg høres unektelig litt dumt ut, men om du har et mellomnavn, enten i form av partners etternavn feks Olsen-Borg, eller feks Marie så er det innafor tenker jeg. 

Jeg vet foreksempel om noen som heter noe i gata  Johan Johansen og sønnen heter Johan andre Johansen. 

Anonymkode: 6dc26...12b

Opptil flere i Norge heter Hans Johan Johansen. Synes det er litt svung over det. Nesten et lite dikt i seg selv.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Anonymkode: ea775...713

AnonymBruker
Skrevet

Blir litt som å hete Hans Hansen. Høres ut som dere ikke kom på noe som helst å kalle ungen, så det ble en forlengelse av etternavnet.

Anonymkode: 7a8c5...135

AnonymBruker
Skrevet

Hva med Ingebjørg?

Anonymkode: 1d693...bcc

AnonymBruker
Skrevet

We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile.

https://en.wikipedia.org/wiki/Borg

Anonymkode: a448f...cb6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil skjønne Adolf- vitsen over her! 😒😁

Anonymkode: 9f715...9db

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...