AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #1 Skrevet 16. juni 2022 Jeg har hatt ett utrolig vanskelig og kronglete forhold med exen, og sammarbeidet i ettertid har vært håpløst. Det var jeg som gikk ut av forholdet, er nå gift og har nå tvillinger på 6 uker. Mannen min og moren min bor i utlandet så jeg er alene og har ingen nære til å hjelpe meg. Vi har måtte gått jevnlig til familievernkontoret og mekling de siste to årene, men det er alltid noe tull som skjer. Barnefar vrir og vrenger på avtalen vi har hele tiden. Jeg sendte han melding forrige måned hvor jeg skrev: jeg har lyst å reise på ferie, MULIGENS i juni med barna så jeg kan besøke mamma og få litt hjelp med tvillingene. Jeg sa at jeg ønsket å dra rundt 20 juni men jeg ville gi beskjed etterhvert. Vi ble enige om å ha en måned hver for å reise med barnet. To uker senere skriver jeg at det ikke blir noe av fordi passene tar over to måneder å trykkes. Men at jeg da ønsker å reise i måneden etter at de skal reise i steden. Da sier han at han har lagt planer nå så jeg har bare å "kose meg med barnet" i en måned fra nå. I tillegg trengte han en ekstra uke pga noen jobb greier.. så fem uker fra og med i dag. Alene, uten avlastning. Med en fire åring og tvillinger på under to måneder. Jeg har en semesteroppgave som skal leveres om 3 dager og 🙃 Jeg sa til han at jeg ikke var enig i at han bare skulle fraskrive seg alt nå, jeg føler ikke at planene var ferdig bestemt da jeg skrev at jeg "jeg ønsker" osv ... Han skjønner ikke at jeg ville reise til mamma og mannen min for å kunne få litt avlastning, nå kjennes alt helt håpløst. I tillegg vil han ikke la meg reise med fire åringen måneden etter, fordi da har jeg brukt opp ferie tiden.... Dette er ikke første gang han gjør lignende ting og han har alltid holdt på med å sabotere hvis jeg skal noe... Tar jeg feil her eller hva? Jeg holder snart på å klikke fordi jeg føler meg helt fanget og styrt av dette mennesket... Til og med mannen min er dritt lei, han vil jo også ha oss hos han men nå blir jo alt vanskelig. Anonymkode: c2e3d...d7d
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #2 Skrevet 16. juni 2022 Han vet også at barnet vårt har ferie fra bhg i ukene fremover. I tillegg skal det nevnes at barnefar bor 5 min gange unna barnehagen, mens jeg bor en time unna. Så hvis jeg skal levere han i barnehagen når denne er åpen så vil det si 4 timer kjøring om dagen frem og tilbake. Det er ikke ideelt med tvillingene som er litt premature og en må jo sitte bak. Får angst av at jeg ikke har kontroll når jeg kjører på motorveien for eksempel så har vært hjemme når jeg har fire åringen frem til nå. Anonymkode: c2e3d...d7d
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #3 Skrevet 16. juni 2022 Få på plass en avtale om feriefordeling heller. Høres ut som dere planlegger litt sent hvordan dere skal fordele det. Om man skal reise ønsker man jo å planlegge dette i litt god tid som regel, så kan forstå at han ikke ventet på et sikkert svar fra deg så tett på sommeren. Men som sagt, få en avtale på fordeling av ferie. Anonymkode: 9e94b...509 6
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #4 Skrevet 16. juni 2022 Du har gjort livet ditt ekstremt vanskelig med å sitte med et tvillingpar på 6 uker og en far som ikke er tilstede og samtidig sjonglere hverdagen til en 4 åring som har en times kjøring til barnehagen. Å legge frem et ønske om ferie i juni gjør at far setter juni på kalenderen som din ferie, og da har han også ønsket sin ferie. Når du i etterkant forventer at du får ditt andre ønske oppfylt så kan du ikje bli overrasket over å møte motstand. Du har en ting å gjøre, og det er å få faren til dine barn til å ta ansvar og komme hjem og ta seg av familien sin. Det er galskap sånn som dere holder på Anonymkode: afab0...eae 7 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #5 Skrevet 16. juni 2022 Holder jo egentlig litt med barnefar her, skal han tilpasse seg at du endrer? Du får jo bare ha barnet både før og etter fars ferie da. Ikke hans feil at du sitter med små tvillinger 1 time (!) fra barnehagen. Dette er et godt eksempel på at ens ak har flere sider..og at far ikke alltid er den store stygge ulven. Anonymkode: 9cbdc...92b 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #6 Skrevet 16. juni 2022 Herlighet da ... Hadde jeg eller mannen min hatt ett valg så hadde han såklart vært her. Har du tenkt på at noen mennesker ikke automatisk får oppholdstillatelse i Norge ? Jeg synes bare det er drøyt at jeg ikke kan legge frem en plan eller ett ønske om ferie fordeling uten at det nå skal tvinges igjennom av han. Jeg var tydelig i meldingene at jeg PLANLA og ØNSKET dette men skulle gi beskjed. Samtidig hørte jeg med han om han hadde noen bestemt tid eller bestilt billetter, da sa han nei. Jeg gav beskjed ikke lenge etter at jeg ønsket å reise i august i steden... Jeg kjenner han godt også, nok til å vite at han liker å ødelegge for meg. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du har gjort livet ditt ekstremt vanskelig med å sitte med et tvillingpar på 6 uker og en far som ikke er tilstede og samtidig sjonglere hverdagen til en 4 åring som har en times kjøring til barnehagen. Å legge frem et ønske om ferie i juni gjør at far setter juni på kalenderen som din ferie, og da har han også ønsket sin ferie. Når du i etterkant forventer at du får ditt andre ønske oppfylt så kan du ikje bli overrasket over å møte motstand. Du har en ting å gjøre, og det er å få faren til dine barn til å ta ansvar og komme hjem og ta seg av familien sin. Det er galskap sånn som dere holder på Anonymkode: afab0...eae Anonymkode: c2e3d...d7d
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #7 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Holder jo egentlig litt med barnefar her, skal han tilpasse seg at du endrer? Du får jo bare ha barnet både før og etter fars ferie da. Ikke hans feil at du sitter med små tvillinger 1 time (!) fra barnehagen. Dette er et godt eksempel på at ens ak har flere sider..og at far ikke alltid er den store stygge ulven. Anonymkode: 9cbdc...92b Jeg sa at jeg da vil ha 4 åringen med på reise etter de er tilbake. Men det sier han nei til og at jeg da har brukt opp min ferie med han... Med andre ord så får jeg ikke reist. Anonymkode: c2e3d...d7d
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #8 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg sa at jeg da vil ha 4 åringen med på reise etter de er tilbake. Men det sier han nei til og at jeg da har brukt opp min ferie med han... Med andre ord så får jeg ikke reist. Anonymkode: c2e3d...d7d DET synes jeg ikke høres greit ut fra hans side. Men synes heller ikke det virker som at du gjør det enkelt for ham å vite hva han har å forholde seg til når planene endres slik.. for deg var det et kanskje, mens for han ble dette tatt med i planene hans. Høres ut som dere burde ha en bedre og mer konkret fordelibg av ferie slik at begge vet hva de har å forholde seg til, og kan planlegge etter det. Og så må jeg si at det høres ut som du sitter i en veldig tøff og slitsom situasjon nå! Du er rå som klarer med alt dette på egenhånd! Kæhvis ting ikke ordner seg, kan du reise en tur med bare tvillingene etter at far har hatt ferie? Anonymkode: a9c4c...139 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #9 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): DET synes jeg ikke høres greit ut fra hans side. Men synes heller ikke det virker som at du gjør det enkelt for ham å vite hva han har å forholde seg til når planene endres slik.. for deg var det et kanskje, mens for han ble dette tatt med i planene hans. Høres ut som dere burde ha en bedre og mer konkret fordelibg av ferie slik at begge vet hva de har å forholde seg til, og kan planlegge etter det. Og så må jeg si at det høres ut som du sitter i en veldig tøff og slitsom situasjon nå! Du er rå som klarer med alt dette på egenhånd! Kæhvis ting ikke ordner seg, kan du reise en tur med bare tvillingene etter at far har hatt ferie? Anonymkode: a9c4c...139 Det var derfor jeg var veldig bevist meldingene jeg skrev, at dette var planlegging. Og synes det var bra at han for en gangs skyld faktisk var med på at vi skulle dele ferien i to. Men føler at man liksom må kunne diskutere noe uten at det er fare for at nå er alt meislet inn i stein. Og så tok det bare noen dager før jeg sa at jeg heller ønsket å reise måneden etter han OG spurte om han hadde bestemt seg for reise datoer selv osv og det hadde han ikke. Synes det er dårlig at han i tillegg krever en ekstra uke fri pga jobb. Jeg sa at jeg ikke har mulighet da jeg må jobbe med skolearbeid selv, men det driter han langt i så her blir det bare at jeg må føye meg som vanlig. Sånn har det vært i tre år nå. Han drar på mange jobbreiser hele tiden. Noen ganger hver måned og opp til en måned av gangen. Senest når jeg var 8 mnd på vei så krevet han at jeg tok over hans dager i to uker. Jeg har bedt om fri to ganger i løpet av disse årene. Og det var en kamp bare det. Han har alltid vært av oppfatning at hans arbeid og tid er viktigere enn alles andre 🙄 mens til svar får jeg bare at jeg får studere mens barna sover osv. Han selv har tidenes mest fleksible jobb (jobber på pc i eget firma). Anonymkode: c2e3d...d7d
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #10 Skrevet 16. juni 2022 En psykolog sa til meg at jeg har rett og slett vært uheldig. Kansje du og? Min eks er litt lik, mener han kan styre og bestemme over oss begge. Jeg hadde avtalt ferie fra ny jobb, og de stakkars måtte kaste seg rundt for å få til ukene jeg trengte. Så, når det er forsent, skal han forandre på ukene. Bestiller ferie i mine uker, sier ikke ifra skriftlig og mener han har sagt ifra muntlig. Mer dramatisk og vrien mann kjenner jeg ikke. Men d ordnet seg, jeg ble bare sur og stressa, og sover dårlig når han holder på. Vet ikke hva man kan gjøre, utenom å planlegge i lang tid og ha det skritlig. Kansje dele en plan sammen. Anonymkode: d1d9f...bca 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #11 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Han har alltid vært av oppfatning at hans arbeid og tid er viktigere enn alles andre 🙄 mens til svar får jeg bare at jeg får studere mens barna sover osv. Han selv har tidenes mest fleksible jobb (jobber på pc i eget firma). Anonymkode: c2e3d...d7d Har vi samme eks? Hehe.. Min eks mener at noen oppgaver, vasking, matlaging, legging av barn, osv er "bortkastet tid" tid han kunne brukt på sine viktige prosjekter og jobb. Så alt sånt ville han jeg skulle gjøre. Tilogmed nedvask av bolig vi solgte måtte jeg ta alene. For å si det sånn, vi rakk det ikke, da han tenkte jeg bare trengte et par timer. Selv stod han å chatta med naboen mens jeg slet og vasket.. 🙄 Anonymkode: d1d9f...bca
Rucula Skrevet 16. juni 2022 #12 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Herlighet da ... Hadde jeg eller mannen min hatt ett valg så hadde han såklart vært her. Har du tenkt på at noen mennesker ikke automatisk får oppholdstillatelse i Norge ? Jeg synes bare det er drøyt at jeg ikke kan legge frem en plan eller ett ønske om ferie fordeling uten at det nå skal tvinges igjennom av han. Jeg var tydelig i meldingene at jeg PLANLA og ØNSKET dette men skulle gi beskjed. Samtidig hørte jeg med han om han hadde noen bestemt tid eller bestilt billetter, da sa han nei. Jeg gav beskjed ikke lenge etter at jeg ønsket å reise i august i steden... Jeg kjenner han godt også, nok til å vite at han liker å ødelegge for meg. Anonymkode: c2e3d...d7d hvorfor få barn med en mann som ikke har oppholdstilatelse!
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #13 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Herlighet da ... Hadde jeg eller mannen min hatt ett valg så hadde han såklart vært her. Har du tenkt på at noen mennesker ikke automatisk får oppholdstillatelse i Norge ? Jeg synes bare det er drøyt at jeg ikke kan legge frem en plan eller ett ønske om ferie fordeling uten at det nå skal tvinges igjennom av han. Jeg var tydelig i meldingene at jeg PLANLA og ØNSKET dette men skulle gi beskjed. Samtidig hørte jeg med han om han hadde noen bestemt tid eller bestilt billetter, da sa han nei. Jeg gav beskjed ikke lenge etter at jeg ønsket å reise i august i steden... Jeg kjenner han godt også, nok til å vite at han liker å ødelegge for meg. Anonymkode: c2e3d...d7d Du kommer aldri til å få dette familielivet til å fungere uten du får far hjem til dine barn. Jeg kom hjem fra føden ned en nyfødt til en 5 og 2 åring og var alenemor. De første årene husker jeg knappt . Og du har gått inn i dette med åpne øyne ??? Det virker som du har gått det for deg at det er exmannen som er løsningen på dine problemer. Rydd opp i rotet for dine barns skyld ! Barnefar har satt seg i den posisjonen at han er uønsket her i landet ? Anonymkode: afab0...eae
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #14 Skrevet 16. juni 2022 1. Du har en mann! 2. Du har tvillinger på 2 mnd. 3. Barnefar er barefar? Ta kontakt med barnevernet de har avlasting hjem hvis det trengs. Anonymkode: 063c2...bfe
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #15 Skrevet 17. juni 2022 Hvem bor barnet hos ? Har dere 50/50? Hvorfor bor du 1 time fra barnehagen? Du har jo selv laget livet ditt meget ulevelig når du har havnet i denne situasjonen. Anonymkode: 28340...d6f
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #16 Skrevet 17. juni 2022 Hvorfor bor du så langt fra barnehagen? Nå i denne veldig spesielle og livssituasjonen så bør du flytte nærmere barnehagen. Du er i permisjon, så jobb er ikke noe argument. Mannen din bor ikke en gang i landet, så for han spiller det jo ingen rolle hvor du har adresse og øvrig familie har du tydeligvis heller ikke der du nå oppholder deg. Anonymkode: 0cd74...fe6
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #17 Skrevet 17. juni 2022 Jeg skjønner barnefar. Han kan jo ikke vente til 2 uker før du "kanskje" skal ha ferie med å legge egne planer. Han kan jo dog ikke nekte deg å reise noe sted med barna når du har din ferie med dem igjen, etter han har hatt sin. Anonymkode: 63678...1a6 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #18 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner barnefar. Han kan jo ikke vente til 2 uker før du "kanskje" skal ha ferie med å legge egne planer. Han kan jo dog ikke nekte deg å reise noe sted med barna når du har din ferie med dem igjen, etter han har hatt sin. Anonymkode: 63678...1a6 Enig Anonymkode: 15dbc...d4f 1
regine Skrevet 17. juni 2022 #19 Skrevet 17. juni 2022 Når samarbeidet ikke fungerer så må man ha klare og tydelige avtaler og forholde seg striks til dette. Det nytter ikke å være "fleksibel" i sånne situasjoner, ei heller forvente fleksibilitet av den andre. Du skriver ingenting om hva slags samværsordning dere har, men her trengs det en helt konkret avtale som inkluderer ferie. Da slipper man slike meningsløse diskusjoner. Og så må du faktisk forholde deg til virkeligheten, TS, og det er at din eks er vanskelig. At du i det hele tatt sendte noe om "øsnker" for sommeren var helt idiotisk i den situasjonen dere er i. Derfor også burde dere ha en klar avtale, slik at dette unngås. Jeg må ogå si at jeg overhode ikke forstår hvorfor du ikke skulle kunne reise i augsut. Barnet går ikke på skole, så det spiller ingen rolle, og far har fått sin ferie med barnet. Du må ta ansvar for deg selv og dine barn, og det betyr at du faktisk evner å ta tak i dette med samværsavtale og slutter å inbille deg at det skal bli lettere å samarbeide fordi du er grei. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå