AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #1 Skrevet 16. juni 2022 Fikk en innebandyball rett i øyet under trening, fra veldig lang avstand (rundt 10-15 meter). Hadde linser på og fikk et ekstremt trykk i øyet. Kommer til å få blåveis, men er usikker på om jeg bør dra til lege? Har ikke veldig vondt nå, bare ubehag. Anonymkode: 98e9c...00c
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #2 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fikk en innebandyball rett i øyet under trening, fra veldig lang avstand (rundt 10-15 meter). Hadde linser på og fikk et ekstremt trykk i øyet. Kommer til å få blåveis, men er usikker på om jeg bør dra til lege? Har ikke veldig vondt nå, bare ubehag. Anonymkode: 98e9c...00c Jeg dro i gang en gressklipper i gang da tråden røyk og det endte med at jeg slo meg selv HARDT med tommelleddet rett på øyet. Det var helt sinnsykt vondt og jeg så ikke på øyet på flere timer. Husker mannen min lo og lo enda jeg gråt av smerte av redsel. Det så sikkert teit ut, men jeg var helt sikker på at øyet og synet var ødelagt for alltid. Jeg fikk sterke smertestillende i noen dager, men øyelegen jeg hadde bestilt viste seg å være en ørelege (Volvat) som ikke forstod hvorfor jeg ble sendt til han. Skikkelig vemmelig opplevelse, men det gikk utrolig nok bra. Etter dette tenker jeg at øyeeplet tåler mye!! Har før fått både håndballer og fotballer på øyet så det har gjort veldig vondt (harde skudd i keepersammenheng), men denne opplevelsen der jeg dro i snoren som røyk med all kraft så jeg traff eget øyeeple var ekstrem. Tenker du kan ta det med ro ut fra det du forteller, men vil likevel råde deg til å få en lege til å se på det hvis du er i tvi. Anonymkode: 18f8e...abe 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #3 Skrevet 16. juni 2022 Er øyet helt? Store blødninger i øyet? Ser du? Hvis ingen blødning, og du ser så er det ingen fare Anonymkode: a9696...41a
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #4 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er øyet helt? Store blødninger i øyet? Ser du? Hvis ingen blødning, og du ser så er det ingen fare Anonymkode: a9696...41a Oi, litt dumt at du svarer på ting du ikke kan helt. Det er jo ikke bare øyet som kan ha tatt skade! Les på blowout fracture! Hvis du har smerter, ikke klarer å bevege øyet smertefritt alle veier og se som vanlig alle veier rundt, eller smerter rundt øyet, egentlig uansett, så bør du gå til legen. Spør spesifikt om skader rundt øyet. Skal ikke kimse av harde slag mot øyet! Du har bare to av dem, og det har store konsekvenser hvis en skade blir oversett! Anonymkode: 23b49...dc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå